سه نکته مهم در اجرای داکت اسپلیت

سه نکته مهم در اجرای داکت اسپلیت :

1. عدم توجه به فضای دسترسی برای تعمیرات و نگهداری یونیت داخلی

در زمان نصب یونیت داخلی ممکن است هنوز سقف کاذب اجرا نشده باشد و بعد از اجرای نادرست سقف کاذب می بینیم که فضای دسترسی برای تعمیرات و نگهداری یونیت داخلی وجود ندارد و حتی نمی توانیم برای تعمیر، آن را باز کنیم و پایین بیاوریم. و خیلی دیده شده محل اتصال یونیت داخلی به کانال در فضایی قرار دارد که به آن دسترسی نداریم و اگر نیاز به تعمیر وجود داشته باشد باید سقف کاذب را به طور کامل تخریب کنیم و هزینه زیادی برای تعمیرات جزیی متحمل شویم.

2. قرار دادن دستگاه درموقعیت نادرست

برای مثال فرض کنید در واحد مسکونی سه اتاق خواب وجود دارد و درنظر داریم یک دستگاه داکت اسپلیت با یک یونیت داخلی در واحد قرار دهیم و یونیت داخلی را در یکی از اتاق خواب ها نصب می کنیم . اولین اتفاقی که رقم میخورد این است که صدای زیادی در اتاق خوابی که یونیت داخلی در آن قرار دارد ایجاد می شود.

دومین مسئله ای که ایجاد می شود این است که هوایی که داکت اسپلیت سرد می کند و به اتاق خواب ها می فرستد باید مجددا به یونیت داخلی برگردد و اگر در اتاق خواب ها بسته باشد ، این هوا برای برگشت راهی جز زیر در ندارد که این باعث ایجاد صدایی مثل زوزه می شود.

سومین مسئله ای که وجود دارد و باید به آن توجه کنیم این است که یونیت داخلی دارای یک سنسوراست که معمولا در کنار خود دستگاه قرار دارد و وقتی دمای اتاق خواب به حد مشخص برسد دستگاه یا خاموش می شود و یا در حالت خواب قرار می گیرد . حال در مثال گفته شده ممکن است سایر اتاق خواب ها اصلا خنک نشده باشند و دستگاه خاموش بشود . مشکل دیگر این است که اگر فردی در اتاق خوابی که دستگاه در آن قرار دارد سیگار بکشد بوی سیگار در تمام اتاق خواب ها پخش می شود. پس قراردادن دستگاه داکت اسپلیت درموقعیت مناسب نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.

3. عدم توجه به برگشت هوای یونیت داخلی

بعضی اوقات پیش می آید که یونیت داخلی در راهرویی نصب می شود که سرویس بهداشتی در آن قرار دارد و دیده شده بالای دیواره سرویس بهداشتی در قسمت سقف کاذب را نمی بندند و داکت اسپلیت یا یونیت داخلی می تواند هوا را از قسمت سقف کاذب بکشد و باعث انتشار بوی سرویس بهداشتی در کل فضای آپارتمان بشود.

مثال دیگر قرار دادن یونیت داخلی در سقف کاذب آشپزخانه است که اگر ما برای آن، کانال برگشت در نظر نگیریم، یونیت داخلی هوا را از قسمت زیرین خود میکشد و به محض انتشار بوی غذا در آشپزخانه این بو در کل فضای خانه پخش می شود.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *