مهم ترین دلیل صدای داکت اسپلیت

دلیل اصلی این مشکل از طراحی و اجرای نادرست در پروژه است نه خود دستگاه .

نحوه کارکرد : دستگاه یک یونیت داخلی دارد که داخل سقف تعبیه شده و یک یونیت خارجی دارد که از طریق لوله مسی رفت و برگشت به یکدیگر مرتبط شدند و مایع مبرد بین آنها در جریان است. یونیت داخلی از طریق کانال هایی به اتاق های مختلف مرتبط است و هوای سرد یا گرم را به اتاق ها می رساند .

در این رابطه دو نکته مهم وجود دارد :

نکته اول: محاسبه دقیق لوله ها و کانال ها می باشد که سرعت هوای در کانال ها و لوله ها از حد مشخصی کمتر یا بیشتر نباشد زیرا در صورت وجود سرعت هوای بالا باعث تولید صدا شده و در صورت سرعت هوای پایین به بعضی از اتاق ها جریان هوای مناسب نمی رسد.

نکته دوم: این است که در انتخاب دریچه ها باید دقت کافی داشته باشیم و سرعت را در داخل و روی دریچه کمتر یا بیش تر قرار ندهیم .

در صورت رعایت نکات گفته شده دمای مناسب و یکنواخت در تمامی اتاق ها خواهیم داشت و صدای آزار دهنده ای وجود نخواهد داشت .

ایرادی که به داکت اسپلیت وارد است :

توزیع یکنواخت دما در اتاق ها می تواند ایراد بزرگ داکت اسپلیت باشد زیرا حتی با وجود توزیع یکسان دما در اتاق ها به دلیل عدم استقلال دمایی که برای اتاق ها وجود دارد اگر اتاقی خواهان قطع جریان هوای سرد یا گرم به اتاق باشد با بستن دریچه اتاق مربوطه تعادل توزیع دما بین سایر اتاق ها از بین می رود و با از بین رفتن بالانس سیستم و تغییر دما باعث ایجاد صدا بر روی دریچه های دیگر می شود .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *