اشنایی با انواع هیتر تابشی

اشنایی با انواع هیتر تابشی حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است. وقتی در سرمای زمستان از کنار پیاده رو رد می شوید. ناگهان برای چند لحظه گرمای رضایت بخشی را در محیط اطراف خود احساس می کنید. آنقدر دلپذیر که ممکن است. چند لحظه در صندلی خود مکث کنید. ثانیه این گرمایش راحت در فضاهای باز. که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به دلیل عملکرد باکیفیت بخاری های تابشی است.

که برای فضاهای باز و یا با تهویه هوای زیاد نصب می شوند. اگر بخواهیم یکی از جدیدترین سیستم های گرمایشی را نام ببریم. بخاری گازی تابشی در بالای لیست قرار می گیرد. وسیله ای گرمایشی که در سال های اخیر در فضاهای باز برای گرم کردن محیط مورد استقبال قرار گرفته است. رستوران های روباز، کافه های کنار جاده، روف گاردن و گاردن رستوران و… از جمله مکان هایی هستند. که مالکان آن در سال های اخیر تمایل زیادی به استفاده از بخاری های تابشی. برای گرم کردن همزمان فضای بیرون و هوا داشته اند. آنها همچنین می توانند در زمستان از آن لذت ببرند.

انواع بخاری تابشی

بخاری های تابشی مانند نور خورشید. گرمای حاصل از احتراق را به امواج الکترومغناطیسی تبدیل کرده. و در فضا پخش می کنند. این وسایل برقی یا گازی با مصرف انرژی مقرون به صرفه، امواج انرژی تولید شده. را که در اثر احتراق از بین نمی روند، به فضای اطراف ساطع می کنند. و گرمای بهینه محیط بیرون را در فصل زمستان فراهم می کنند. حال که با مفهوم کلی بخاری تابشی آشنا شدیم. در ادامه به معرفی انواع بخاری تابشی می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

انواع بخاری تابشی از نظر نوع انرژی

گازی تابشی با شعله در لوله
برقی تابشی
گازی با شعله قابل مشاهده
لوله ای برقی
لامپ برای حمام

انواع بخاری تابشی از نظر عملکرد

1. بخاری تابشی دیواری: این بخاری ها عمدتا در مکان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، یکی از دلایل اصلی انتخاب این بخاری فضای کم، گرمای متعادل و ایمنی قابل قبول آن است.

. بخاری های تابشی سقفی: مدل این بخاری ها به گونه ای است که پرتوهای گرمایش آن از سقف به سمت پایین است.
3. بخاری تابشی ایستاده: این بخاری قابل حمل و کوچکتر از مدل دیواری است و به راحتی جابه جا می شود. میزان گرمایش این بخاری ها برای فضاهای کوچک است.

انواع بخاری تابشی در مکان های مختلف

باشنایی با انواع هیتر تابشی خاری های لوله ای با شدت کم: این نوع بخاری کم گرم دارای طرح های بسیار متنوعی است. این بخاری ها برای محیط هایی که نیاز به گرمایش زیاد ندارند استفاده می شود.
پرتابش: این نوع بخاری برخلاف مدل قبلی برای مکان هایی با سقف بلند و فضاهای باز بسیار کاربردی است، این بخاری حتی می تواند سالن های ورزشی و فضاهای باز را نیز گرم کند.
ایوانی: طراحی این مدل بخاری تابشی برای فضاهای باز و بیرونی می باشد، این بخاری ها مادون قرمز هستند و در مراکز تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.
بخاری های تابشی قابل حمل: این بخاری ها به صورت داخلی و خارجی استفاده می شوند. مهم ترین مزیت آن قابل حمل بودن آن است که می تواند گرمایش بهینه را برای فضاهای مختلف فراهم کند.

کاربردهای بخاری تابشی

شاید برای شما سوال پیش بیاید که استفاده از بخاری های تابشی چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که می خواهید از سیستم گرمایشی برای چه محیطی استفاده کنید.
اگر قصد دارید از سیستم گرمایشی در محیط های باز یا محیط های بسیار بزرگ با سقف های بلند استفاده کنید تا افراد بتوانند به راحتی و بدون گرم کردن هوای محیط و یا اتلاف انرژی زیاد گرم شوند، بخاری های تابشی طبیعی یکی از گزینه های جدی هستند. است. بخاری های تابشی گرما را به محیط ساطع نمی کنند، بنابراین آلاینده نیست و باعث صرفه جویی زیادی در مصرف سوخت می شود.

مزایای استفاده از بخاری های تابشی

اشنایی با انواع هیتر تابشی برای تامین گرمایش محیط مزایای خود را دارد، زیرا اگر در انتخاب نهایی خود گزینه مناسب را انتخاب کنید، نه تنها انرژی، گرما و هزینه ها را هدر نمی دهید، بلکه به راندمان حرارتی بالا و مقرون به صرفه نیز دست خواهید یافت. یکی دیگر از مزایایی که می توان برای بخاری های تابشی به آن اشاره کرد این است که این سیستم گرمایشی برای محیط های باز یا مکان هایی که هوای زیادی وارد و خارج می شود عملکرد خوبی دارد، در مجموع مزایای بخاری تابشی به شرح زیر است:

مصرف سوخت کم و راندمان گرمایش بالا
کمترین میزان اتلاف حرارت
عدم تغییر کیفیت هوا
ایجاد گرمایش یکنواخت در محدوده معین
قابل استفاده در محیط های باز
آلودگی محیطی کم

با وجود مزایایی که در مورد بخاری های تابشی گفته می شود، این عدم اطمینان در مورد مضر بودن بخاری های تابشی وجود دارد. پاسخ به این سوال یک کلمه است، نه. از آنجایی که سیستم گرمایش بخاری های تابشی در محدوده امواج UV قرار ندارد بنابراین سلامت افراد را به خطر نمی اندازد.

قیمت بخاری تابشی

اشنایی با انواع هیتر تابشی طبیعتا قیمت بخاری تابشی برای شما اهمیت ویژه ای دارد به همین دلیل سعی کردیم در سایت مجموعه تخصصی تجهیزات گرمایشی انواع بخاری تابشی و انواع برندهای معتبر در این زمینه را معرفی کنیم. قیمت نهایی محصول مورد نظر شما بسته به گاز یا برقی بودن بخاری و همچنین مصارف خانگی یا صنعتی آن متفاوت است. برای این منظور می توانید از مشاوره کارشناسان گرمایشی استفاده کنید.
ویژگی های بخاری تابشی خوب

بیشتر بخوانید: کولر آبی سلولزی سپهرالکتریک مدل BLCD PLUS SE8200

حال به این می رسیم که چه عواملی برای خرید بخاری تابشی مهم است. یک بخاری تابشی مانند تمام وسایل دیگر باید بتواند انتظارات لازم را برای گرم کردن محیط مورد نظر فراهم کند. علاوه بر این بهترین عملکرد و بالاترین کیفیت را دارد. بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که بخاری تابشی خوب بخاری است که:

کیفیت بالا و قیمت مناسب
گرمایش تولید را تنظیم و کنترل کنید
فضای مفید را اشغال کنید
به راحتی و به سرعت قابل نصب است
مصرف انرژی آن بهینه است
بالاترین راندمان را دارند
از نظر ایمنی قابل اعتماد باشید
خدمات پس از فروش و گارانتی شرکت تامین کننده قابل قبول می باشد
هزینه تهیه و نگهداری آن قابل قبول است

در مورد گزینه 3: برای محیط های کوچک یا متوسط ​​نمی توانید از بخاری های تابشی با ابعاد بسیار بزرگ استفاده کنید، در حالی که قرار است آن بخاری محیط را مطابق نیاز شما گرم کند، بنابراین مناسب بودن سایز و انتقال حرارت در نظر گرفته شود. گرفتن

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *