انواع ماشین ظرفشویی

انواع ماشین ظرفشویی به طور کلی سه نوع ماشین ظرفشویی وجود دارد: ماشین ظرفشویی توکار، ماشین ظرفشویی رومیزی و ظرفشویی ایستاده. ماشین ظرفشویی توکار را می توان زیر سینک ظرفشویی ، بین کابینت ها، زیر صفحه کابینتها بطور دائمی (البته تا زمانیکه کابینت ها را جابه جا نکنید) نصب کرد.

ماشین ظرفشویی رومیزی معمولا روی کابینت ها و… یا نزدیک سینک ظرفشویی در آشپزخانه قرار داده می شوند و به راحتی می توان آنها را جابه جا کرد. حتی ماشین ظرفشویی رومیزی را می توان در انباری نگهداری کرد و هنگام لزوم برای شستشوی ظروف در آشپزخانه نصب کرد. ماشین ظرفشویی احتیاج به شیر آبی برای ورود آب به دستگاه دارد همچنین لوله تخلیه آن نیز بایستی درون فاضلاب قرار گیرد.

ماشین های ظرفشویی توکار

ماشین های ظرفشویی توکار مخصوصا برای افرادی که سبک زندگی مدرن و امروزی تر را ترجیح می دهند. بسیار مناسب هستند این مدل ظرفشویی ها در زیر سینک ظرفشویی در آشپزخانه نصب می شوند. و خوبی آنها این این است که فضای کمی در آشپزخانه اشغال کرده فضای مدرن و شیک تری به نسبت دو مدل دیگر دارند.

از آن جهت که ماشین ظرفشویی توکار از نظر ظرفیت تقریبا مشابه با ماشین ظرفشویی مبله است تنها فرق آنها در سبک طراحی و نحوه قرار گیری آنهاست. این نوع ظرفشویی ها فاقد بدنه بوده و در داخل کابینت های آشپزخانه قرار می گیرند. و انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی هستند که ترجیح می دهند شکل و ظاهر بیرونی وسایل برقی خود را با ظاهر کابینت های آشپزخانه هماهنگ کنند.

زیبایی در دکوراسیون، سادگی، یک دست و هماهنگ بودن. با تمام وسایل آشپزخانه در این نوع ماشین های ظرفشویی باعث شده. که جدیدا طرفداران بیشتری پیدا کنند

مزایا و معایب ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های توکار با توجه به اینکه در داخل کابینت ها فیکس می شوند. در هنگام کار صدای بسیار کمی تولید کرده. و از این نظر جزو محبوب ترین ماشین های ظرفشویی هستند.

البته نقطه ضعفی که این نوع ماشین های ظرفشویی دارند. این است که غیر قابل جابه جایی بوده. و همواره سر جای خود فیکس هستند. این مدل ماشین های ظرفشویی به نسبت اینکه قابلیت جابه جایی ندارند. برای آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به تغییر دکوراسیون منزل دارند. دوست دارند هر چند وقت یکبار دکوراسیون منزل را تغییر دهند مناسب نیستند.

این نوع ماشین ظرفشویی برای آن دسته از افرادی که عادت دارند. گاه و بیگاه حتما باید سایر وسایل آشپزخانه را بیرون بکشند. و قسمت پشتی وسایل آشپزخانه را تمیز کنید گزینه مناسبی نیستند.

ماشین های ظرفشویی رومیزی

ماشین های ظرفشویی رومیزی یک نوع دیگر از انواع ماشین های ظرفشویی هستند. که ویژگی بسیار مثبتی که دارند این است. که بسیار کم جا بوده و بر روی کابینت ها قرار داده می شوند. و قابلیت جا به جایی دارند و به هر نقطه ای از آشپزخانه قابل عمل هستند.

این نوع ماشین های ظرفشویی در ابعاد کوچکتری و با قیمت مناسب تری به نسبت دیگر ماشین های ظرفشویی هستند. و برای خانواده های با جمعیت 6 تا 8 نفره بسیار مناسب بوده و کم مصرف هستند.

این نوع ماشین های ظرفشویی به طور کلی متفاوت از دو مدل دیگر بوده. و به نسبت آنها ظرفیت پایین تری نیز دارند و برای آشپزخانه های کوچک که کف آنها قابلیت چیدن تمام وسایل ضروری را نداشته. و امکان قرار گیری ماشین های بزرگ را ندارد بسیار مناسب هستند.

ماشین های ظرفشویی مبله یا ایستاده

این نوع ماشین های ظرفشویی جزو پرطرفدارترین ماشین های ظرفشویی موجود در بازار هستند. که بسیار مناسب خانواده های پرجمعیت و شلوغ و خانواده هایی با مهمانان زیاد هستند.

تفاوت ماشین های ظرفشویی رومیزی و مبله یا ایستاده

اندازه و محل قرار گیری انواع مدل ماشین ظرفشویی

انواع ماشین ظرفشویی تفاوت عمده این دو نوع مدل ظرفشویی تنها در اندازه و محل قرارگیری آنها در آشپزخانه است. بسته به نیاز و سلیقه و متراژ آشپزخانه خود می توانید. از هر کدام که تمایل داشتید استفاده کنید. نوع مبله یا ایستاده آن معمولا جای مشخصی را باید ذر آشپزخانه به آن اختصاص داد. و مثل سایر وسایل آشپزخانه متراژ مشخصی برای آن مورد نیاز است.

اما نوع رومیزی آن را می توان در هر جایی که دوست داشته باشید. بدون اختصاص دادن فضای خاصی قرار داد این مدل برای قرار گیری روی کابینت ها بسیار مناسب است. و فضای خاصی را اشغال نمی کند.
پس اگر آشپزخانه کوچکی دارید. و جمعیت خانواده شما به نسبت کم و یا مراسمات مهمانی خاصی نمی گیرید. و رفت و آمد مهمان به خانه شما کم است. این نوع مدل ظرفشویی برای شما مناسب می باشد. در صورتی که مهمانان زیادی داشته باشید. یا خانواده پرجمعیت دارید. نوع رومیزی آن برای شما کفایت نمی کند. و حتما باید از نوع مبله یا ایستاده آن استفاده کرد.

چرا که پر کردن ماشین ظرفشویی مبله و تخلیه آن بارها و بارها و مجددا پر کردن آن اتفاق خوشایندی نیست در همچین مواردی استفاده از ظرفشویی های رومیزی که به یک بار می توان ظرف ها را در طبقات آن چید بسیار بهتر بوده. و کمتر وقت شما را می گیرد.

سرعت شستن ظروف

انواع ماشین ظرفشویی مدت زمان شستن ظرف ها در دو مدل رومیزی و ایستاده متفاوت است همانطور که میدانید ماشین ظرفشویی های ایستاده یا مبله مخزن بزرگتری دارند و متناسب با بزرگی مخزن آن زمان بیشتری را به شستن ظرف ها اختصاص می دهند. از این رو زمان شست و شوی ظرف ها در ماشین ظرفشویی رومیزی کمتر بوده و سریع تر ظرف ها را می شویند.

بیشتر بخوانید: معایب استفاده از دستگاه تصفیه اب خانگی

انواع مدل ماشین ظرفشویی از نظر مصرف انرژی

با توجه به اندازه مخزن ماشین های ظرفشویی، مصرف انرژی در آنها نیز متفاوت است. از این رو با توجه به بزرگتر بودن مخزن در ماشین های ظرفشویی مبله مصرف انرژی برق و آب در آنها نیز بیشتر خواهد بود.
توانایی شستن ظروف در اندازه های مختلف ظروف بزرگی مثل قابلمه ها و تابه ها را اکثر اوقات تنها با ماشین ظرفشویی ایستاده می توان شست و شو داد و یکی از نقاط ضعف ماشین های ظرفشویی رومیزی این است که به واسطه محدود بودن فضای داخلی ظرفشویی قابلیت شستن ظروف بزرگ را ندارند.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *