اهمیت استفاده از کفشور استخر

اهمیت استفاده از کفشور استخر

 

کفشور چیست؟ همه آنچه باید درباره کفشور ها و کفشور استخر بدانید!

وقتی که شروع به شستشوی سطوح حمام، دستشویی و منزل می‌کنید، متوجه خواهید شد که بایستی آب‌های مصرف شده از کف سطوح به‌سرعت جمع آوری شوند. نکته‌ای که در این جا اهمیت دارد خرید نوع کفشور مورد نیاز است. شما باید قبل از خرید کفشور ابتدا به کاربرد مورد نیاز خود اعم از کفشور استخر یا… دقت کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ابعاد مختلف این محصول آشنا کنیم.

 

تعریف کفشور

کفشور محصولی است که برای محیط‌هایی که در آن جا شست‌وشو انجام می‌گیرد، به کار گرفته می‌شود. کفشورها آب موجود بر روی محیط کف را به درون چاه موجود در ساختمان هدایت می‌کنند. کفشورها در انواع متنوعی تولید و روانه بازار مصرف می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

انواع کفشور

همانطور که اشاره کردیم کفشورها بسیار متنوع هستند. در دنیای امروز کفشورها کارکردی فراتر از هدایت آب به درون چاه را عهده‌دار هستند و می‌توانند تاثیر چشمگیری بر روی زیبایی محیط اطراف نیز داشته باشند.

انواع کفشورها را با توجه به شکل ظاهری آن‌ها تقسیم بندی می‌کنند. در هر یک از این دسته‌ها طرح و نقش‌های متفاوتی برای انواع سلیقه‌ها در نظر گرفته شده است.

 

هر یک از این دو نوع کفشور در انواع ساده و سرامیک خور وجود دارند.

 

کفشور-مستطیلی
کفشور مربعی

کفشور مربعی بیشتر در کف محیط آشپزخانه و منازل کاربرد دارد. بیشترین تقاضا برای خرید مدل ساده کفشور مربعی انجام می‌گیرد. از انواع کفشور مربعی می‌توان استیل، پلاستیکی و سرامیکی را نام برد.

 

بالاترین قیمت و بهترین کیفیت در بین انواع کفشور مربعی متعلق به کفشور استیل ضد خش و کفشور برنجی است. انواع کفشورهای مربعی سرامیکی بسته مدل و جنس سرامیک‌ها در ابعادی بین ۱۰ سانتی متر تا ۲۰ سانتی متری تولید می‌شوند.

 

 

کفشور خطی یکی از مدرن‌ترین انواع کفشور ها است که در ابتدا بیشتر مدل‌های فلزی آن‌ در بازار دیده شد. کفشور خطی بیشتر در محیط‌هایی مثل استخر، حیاط و حمام و سرویس بهداشتی‌های لوکس دیده می‌شود.

 

جالب است بدانید این نوع کفشورها امروزه جایگزین توری‌های مشبک موجود بر روی سرامیک‌ها شده‌اند‌ و با محیط کف سالن و استخر کاملا هماهنگ می‌شوند. به این کفشورها، کفشور خطی مخفی نیز گفته می‌شود. در مقایسه با سایر کفشورها، کفشورهای خطی دارای ظاهر زیباتری هستند و میزان آب بیشتری را به داخل چاه هدایت می‌کنند.

 

کفشورهای سرامیک خور درحقیقت کفشورهای خطی و ساده‌ای هستند که وسط آن‌ها سرامیک قرار دارد و در اطراف کفشور برای تخلیه آب به کار می‌رود. با این وجود کفشور سرامیک خور حالتی مخفی پیدا می‌کند.

 

بهترین جنس کف شور

اولین کفشورها از جنس پلاستیک یا فلزی بوده‌اند. این کفشورها را در ساختمان‌های قدیمی می‌توانید پیدا کنید که جنس آن‌ها اغلب از چدن است. امروزه دکوراسیون داخلی جایگاه خود را در سرویس‌های بهداشتی و حمام پیدا کرده است و به‌مرور کفشورهای استیل به این مکان‌ها راه پیدا کرده‌اند.

 

کفشور استیل به‌خاطر مقاومت بالایی که دربرابر انواع مواد اسیدی و شوینده‌ها از خود نشان می‌دهد، نسبت به مدل‌های پلاستیکی ترجیح داده می‌شود و ظاهری زیباتر از این کفپوش‌ها نیز دارد.

 

 

موقع خرید کفشورها به طرح و رنگ آن‌ها خیلی دقت کنید تا با محیط ساختمان شما هماهنگی لازم را داشته باشند. چرا که همین محصول کوچک نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در زیبایی آن محیط داشته باشد

متناسب با میزان آب مصرفی هر محیط کفشور را تهیه کنید. برای مثال در استخر بهتر است از کفشورهای خطی استفاده کنید.

در مکان‌هایی مانند حیاط که احتمال تابش مستقیم خورشید در آن‌ها زیاد است، از کفشور‌های پلاستیکی استفاده نکنید.

 

کدام یک از انواع کفشورهای مربعی گزینه بهتری برای خرید هستند؟

کفشورهای مربعی در انواع مختلفی مانند پلاستیکی، استیل، سرامیکی و غیره تولید و روانه بازار مصرف می‌شوند اما در بین آن‌ها کفشور برنجی و استیل ضد خش مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهند و قیمت بالاتری نیز دارند.

کفشورهای خطی در چه مکان‌هایی به کار می‌روند؟

این نوع کفشورها معمولا در اطراف استخر، حیاط و برخی حمام و سرویس بهداشتی‌های لوکس کاربرد دارند.

اگر با سازوکار تعویض آب داخل استخر آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که کف‌شور و اسکیمر از اهمیت زیادی برای انجام این کار برخوردار هستند .

درصورتی‌که کفشور عملکرد مناسبی نداشته باشد شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که عملیات تخلیه آب داخل استخر به‌خوبی انجام شود.

 

در واقع اصلی‌ترین وظیفه‌ای که کف‌شور استخر برعهده دارد این است که:

آب را با ایجاد یک مکش خارج کرده و آن را به سمت پمپ تصفیه منتقل کند، تا با انجام مراحل تصفیه این آب خارج شده دوباره وارد استخر شود.

 

یکی از نکات مهم درباره این دستگاه‌ها این است که:

معمولا در عمیق‌ترین نقطه آب قرار می‌گیرند و شما در زمان استفاده حتما باید به این نکته توجه کنید.

قراردادن کفشورهای استخر در عمیق‌ترین نقطه آب باعث می‌شود تا عملیات مکش باکیفیت بالاتری صورت گیرد

همچنین سرعت بیشتری را در روند خارج کردن آب داخل استخر به همراه خواهد داشت.

استانداردترین حالتی که می‌توان برای کفشورهای استفاده شده در یک استخر در نظر گرفت استفاده از حداقل دو کفشور می‌باشد ولی گاهی اوقات می‌تواند در استخرهایی که محیط کوچک‌تری دارند از یک کفشور نیز استفاده کرد.

 

یکی از نکات بسیار مهم در خصوص کفشورهایی که برای استخرها مورداستفاده قرار می‌گیرند این است که حتما باید ابعاد آنها دو یا سه برابر ابعاد خروجی استخر باشند تا بتوانند عملکرد بهتری را از خود نشان دهند و در مدت‌زمان کوتاه‌تری آب را خارج کنند.

فروشگاه تاسیسات کلاب یکی از برترین فروشگاه های تاسیسات است که در کنار محصولات خود کفشور استخر های با کیفیت را ارائه می کند.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *