ایا برای راه اندازی هیتر گازی نیاز به برق است

تاریخچه هیتر گازی

ایا برای راه اندازی هیتر گازی نیاز به برق است اولین امکان گرم‌ کردن خانه ‌ها و پیش از اختراع دستگاه‌ هایی مانند هیتر گازی در دوران کهن، نور خورشید بوده است. نور خورشید، اولین، بزرگترین و غنی ‌ترین منبع گرمایش تابشی است که هیچ هزینه ‌ای هم نداشته است، اما انسان برای گرم‌ کردن شب‌های زمستان به منابعی نیاز داشت که دارای گرمایش فعال باشد و هر زمان به خواست او محیط خانه و اطرافش را گرما ببخشد.

پیش از هیتر گازی

سوزاندن چوب و مواد اشتعال زای جامد دیگرمرسوم بود که با کشف نفت و گاز، استفاده از بخاری های نفتی و گازی رواج بیشتری یافت. بعدها و در قرون وسطی، خانه‌ها را به گونه‌ ای می‌ساختند که دودکش به پشت ‌بام ‌ها راه داشت که آلودگی و دود ناشی از سوختن از طریق دودکش به بیرون هدایت می‌شد.

تمدن‎‌های کهن

مانند چین از جمله مناطقی از جهان بودند که در آن منبع گرما زا به شکل شومینه ساخته شد و سوخت آن از چوب و زغال چوب بود. بعدها این مکانیزم گرماده به روسیه و از آنجا به کشورهای اسکاندیناوی امروزی و سپس به آمریکا آمد. در نیمه اول قرن هجدهم بود که نوعی از گرم کننده های گازی ( در زبان انگلیسی: هیتر گازی ) در آمریکا ساخته شد. نام این هیترها را شومینه ‌ای گذاشتند.

شومینه

بعدها در اروپا شومینه ‌هایی ساخته شد که بر حسب طبقه اجتماعی، به کوچک و بزرگ و زیبا و زیباتر تقسیم می‌شد. ادامه کار توسط اروپاییان پیگیری شد و آن انواع بخاری گازی و حتی بخاری گازی طرح شومینه ای نیز رایج و متداول شد.  پس از آن به دلیل گرانی گاز ، بخاری های برقی در اروپا متداول شد.(1) اما آیا نیاز انسان به گرم کردن محیط کار و زندگی، رفع شد؟

ایا برای راه اندازی هیتر گازی نیاز به برق است  با اینکه محیط های کوچک و سربسته ، توسط این وسایل گرمایی به خوبی گرم می شود، ولی همچنان خلع گرم کردن محیط های بزرگ و سرباز، وجود داشت. با به میدان آمدن هیتر گازی ، این مشکل هم به راه حل مناسبی رسید. محیط های بزرگ را ، چه وسیله ای بهتر از یک منبع گرمایی با ظرفیت گرمایی مثلا 45000 و با یک فن قوی که این گرما رو به خوبی در محیط پخش می کند می توانست گرم کند. هیتر های گازی فن دار را ، انقلابی برای گرم کردن محیط های بزرگ ، می توان در نظر گرفت.

یک هیتر استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

هیتر خریداری شده. توسط شما می‌بایست معیارهای اساسی استاندارد را دارا باشد. به این معنا که شما بتوانید مشخصات فنی محصول را مشاهده کنید. این مشخصات شامل یک جدول است. در این جدول معمولا نوع سوخت، توان حرارتی ورودی، میزان هوادهی هیتر گازی ، راندمان حرارتی ، میزان پرتابه‌ ی هوا ، مصرف سوخت در واحد ساعت ، شرایط برقی (ولتاژ و فاز و …)، قطر دودکش ، قطر ورودی هوا ، میزان صدا و وزن هیتر مشخص شده است. یکی از معیارها برای هیترهای گازی استاندارد ابعاد آن است.ایا برای راه اندازی هیتر گازی نیاز به برق است  معمولا ابعاد هیترهای گازی بر روی جعبه‌های بسته ‎بندی مشخص می‌شود. و شما بر حسب فضایی که می‌خواهید هیتر گازی در آن قرار داشته باشد. می‌توانید اندازه مشخصی را برای هیتر انتخاب کنید.
برحی از ویژگی های یک هیتر استاندارد را به طور مختصر عبارتند از:

  • کم مصرف بودن هیتر گازی
  • توزیع گرمای بکسان توسط هیتر
  • سرعت توزیع گرمایی بالا
  • استفاذه از قطعات با کیفیت
  • توان حرارتی بالا و مناسب با اندازه فضای مورد استفاده
  • راندمان حرارتی بالا
  • فدرت بالای فن هیتر
  • استفاده از رنگ نسوز
  • هیتر دارای ترموستات باشد

شما می نوانید تمامی این ویژگی ها را در هیتر های برند های معتبر بیابید. شرکت ارنست. که پیش از آن با نام آشنای بخاری جهان کار ، اقدام به تولید بخاری ها و هیتر های گازی کرده است. نمونه ای خوب از برندی است. که تمامی ویژگی های یک هیتر استاندارد را در تولیذ مخصولات خود رعایت می کند.

مقایسه هیترها: گازی و برقی

بر خلاف هیتر گازی ، هیتر برقی انرژی برق را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. دلیل استفاده از هیتر برقی، سوخت تمیز و سهولت در انتقال گرما در این وسیله است. کاربرد این وسیله در فضاهای محدود و احتمالا در حمام‌ها به مراتب بیشتر است. محبوبیت هیتر برقی به دلیل نداشتن آلودگی زیست ناشی از سوخت فسیلی است. بخاری‌های برقی از بدنه‌ای ساخته شده که معمولا از فلز است. یک سیستم محافظ که به صورت شبکه‎‌ای و از جنس شیشه نسوز و یا فلز است.بخاری برقی از کلید و سیم رابط و المنت‌، عایق نسوز و پایه فلزی که المنت را نگه‎ می‌دارد. و عایق چینی در دو نوع نر و ماده و ترمینال چینی ساخته. از آنجایی که در کشور های غربی، مخصوصا کشورهای اروپایی ، سوخت های فسیلی مانند گاز ، خیلی گران تر از برق می باشد. استفاده از این نوع بخاری در اروپا، رواج بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: مزایای اینورتر در کولر گازی

بخاری گازی به نسبت بخاری برقی

مقاوم‌تر است، به این معنا که اگر به بخاری برقی ضربه بزنید یا قطعی و یا اتصالی پیش آید. بخاری از کار می افتد. یا حتی ممکن است. بسوزد.شما هیچگاه، غذا را روی بخاری برقی نمی ‎توانید. گرم کنید. یا کتری آب را روی بخاری برقی نمی‌ توانید قرار بدهید. ازمعایب بخاری برقی می توان به مصرف برق بسیار زیاد آن اشاره کرد، از اشکالات دیگر آن این است که اگر بخواهید محیط بزرگی را گرم کنید. و گرم نگه دارید. به تعداد زیادی بخاری برقی یا به یک بخاری برقی با المنت بسیار بزرگ نیازمند هستید. که از نظر هزینه قطعا به صرفه نیست. در مقابل این هیتر ها، هیتر گازی قرار دارد. که برای گرم کردن محیط های بزرگ ، گزینه ی مناسبی است . از دیگر مزایای هیتر گازی می توان به تنوع ظاهری آن اشاره کرد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *