تفاوت ابگرمکن مخزنی و بدون مخزن

تفاوت ابگرمکن مخزنی و بدون مخزن هنگام انتخاب یک آبگرمکن جدید برای خانه خود، نه تنها باید بررسی کنید که کدام یک آب گرم کافی در اختیار شما قرار می دهد، بلکه باید به این فکر کنید که کدام یک از نظر انرژی کارآمدتر است و به طور کلی بیشترین صرفه جویی در هزینه شما را خواهد داشت. برای انجام این کار، باید انواع مختلف آبگرمکن را در نظر بگیرید.

آبگرمکنی که تصمیم می گیرید می تواند زندگی شما را بیش از آنچه فکر می کنید تحت تاثیر قرار دهد. این احتمال وجود دارد که شما در حالی که موهایتان را با شامپو کف کرده و بدنتان پر از صابون است دوش گرفته اید. ناگهان آب شما سرد می شود. بزرگترین احساس دنیا نیست به‌علاوه، اگر با سایر اعضای خانواده یا هم اتاقی‌هایتان زندگی می‌کنید، ممکن است نیاز داشته باشید که دوش بگیرید تا همیشه آب گرم کافی داشته باشید. آبگرمکن شما همچنین می‌تواند روی صورت‌حساب‌های آب و برق و احتمالاً انتخاب‌های دکوراسیون منزل و ذخیره‌سازی شما نیز تأثیر بگذارد.

دانستن انواع مختلف آبگرمکن ایده خوبی است که به شما در تصمیم گیری آگاهانه برای خرید کمک می کند. هر نوع آبگرمکن از نظر اندازه، نوع سوخت، هزینه و بهره وری انرژی متفاوت است. در اینجا، ما در مورد تفاوت بین آبگرمکن بدون مخزن و مخزن صحبت خواهیم کرد.

مزایا و معایب یک آبگرمکن سنتی چیست؟

تفاوت ابگرمکن مخزنی و بدون مخزن از آنجایی که آبگرمکن‌های بدون مخزن به اندازه کوچک‌تر و کارآمدتر شهرت دارند. بسیاری از افراد تمایل دارند .فکر کنند که همیشه بهترین گزینه هستند. با این حال، بسته به شرایط شما، آبگرمکن مخزن ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد.

در اینجا برخی از مزایای آبگرمکن های سنتی آورده شده است:

هزینه: آنها در هزینه های اولیه مقرون به صرفه تر هستند.
نصب: نصب آنها آسانتر است. آبگرمکن های برقی مخزن اغلب. به راحتی بدون نیاز به ایجاد تغییرات قابل توجه در سیستم الکتریکی خانه شما یا بدون نیاز به خرید تجهیزات اضافی گران قیمت نصب می شوند.
شهرت: آنها سیستم های آزمایش شده و واقعی هستند.
اضطراری: همیشه منبع آب گرم تازه در مخزن دارند.

آبگرمکن های سنتی دارای معایبی هستند. از جمله:

اتلاف انرژی: این از طریق “از دست دادن آماده به کار” است. شما انرژی را هدر می دهید. تا آب مخزن را همیشه گرم نگه دارید.
طول عمر: آبگرمکن های مخزنی طول عمر کمتری دارند.
نشت آب: در صورت خرابی بخاری، گالن آب می تواند. از مخزن خارج شود یا از مخزن نشت کند.
صبر کنید: اگر می خواهید مخزن را خالی کنید. باید منتظر بمانید تا آب داغ دوباره مخزن را پر کند.

اگر محدودیت های بودجه یا جدول زمانی دارید. که شما را از به دست آوردن یک سیستم بدون مخزن باز می دارد. آبگرمکن مخزن می تواند راه حل ایده آلی باشد. اگر خانه شما عمدتاً با برق کار می کند. پس باید به دقت بررسی کنید. که آیا انتخاب یک آبگرمکن. بدون مخزن مفید است یا خیر.

مزایا و معایب یک آبگرمکن بدون مخزن چیست؟

یک بخاری بدون مخزن از کویل های الکتریکی یا گاز برای گرم کردن آب در صورت نیاز استفاده می کند. سرعت جریان آبگرمکن بدون مخزن را بر حسب گالن در دقیقه آب گرمی که تولید می کند اندازه گیری می کنید. بخاری های برقی معمولا آب را کندتر از بخاری های گازی گرم می کنند.

مزایای آبگرمکن بدون مخزن به شرح زیر است:

طول عمر: آبگرمکن های بدون مخزن طول عمر بیشتری دارند.
کارایی: برای نگهداری یک مخزن پر آب گرم نیازی به پرداخت هزینه ندارید زیرا آب را بر حسب تقاضا گرم می کند.
گارانتی: این آبگرمکن ها اغلب گارانتی های گسترده تری دارند.
فضا: آبگرمکن های بدون مخزن کوچکتر از آبگرمکن های سنتی هستند و در فضای شما صرفه جویی می کنند.
هزینه: اگر خانه شما گاز در دسترس دارد و می توانید بخاری بدون مخزن را بدون هزینه اضافی نصب کنید، این نوع می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.
محل نصب: می توانید آبگرمکن های بدون مخزن را در بیرون نصب کنید. در نزدیکی ماشین لباسشویی، زیر سینک یا نزدیک دوش نیز می‌توانند مکان‌های ایده‌آلی برای نصب آبگرمکن‌های بدون مخزن باشند، اگر در یک RV یا خانه کوچک زندگی می‌کنید.
بهبود ارزش ملک: اگر بسیاری از افراد در منطقه شما در حال ارتقاء به آبگرمکن های بدون مخزن هستند، ممکن است ایده آل باشد که بدون مخزن نیز استفاده کنید تا ملک شما رقابتی با سایر خانه های محله شما باشد.

و در اینجا برخی از معایب آبگرمکن های بدون مخزن آورده شده است:

تفاوت ابگرمکن مخزنی و بدون مخزن هزینه: آبگرمکن های بدون مخزن هزینه بیشتری برای تجهیزات و نصب اولیه دارند. گاهی اوقات، هزینه اولیه بالاتر ممکن است از چیزی که در درازمدت پس انداز می کنید بیشتر باشد.
تغییر: ممکن است مجبور شوید تغییرات قابل توجهی در خانه خود ایجاد کنید تا یک آبگرمکن بدون مخزن را در خود جای دهید.
محدودیت‌های سرعت جریان: آبگرمکن‌های بدون مخزن دارای محدودیت خروجی در سرعت جریان خود هستند، به این معنی که بخاری شما ممکن است نتواند به اندازه کافی سریع آب گرم در اختیار شما قرار دهد اگر در حال شستن لباس‌ها، روشن کردن ماشین ظرفشویی و دوش گرفتن هستید. زمان.

تفاوت بین مخزن و آبگرمکن بدون مخزن چیست؟

هنگامی که زمان تعویض آبگرمکن خانه خود فرا می رسد، باید کارایی، هزینه و طول عمر واحدی را که در خانه خود خواهید داشت در نظر بگیرید. یک آبگرمکن می تواند یک سرمایه گذاری گران باشد، اما این سرمایه گذاری می تواند بیش از یک دهه برای شما دوام بیاورد.

بیایید تفاوت های بین آبگرمکن بدون مخزن در مقابل آبگرمکن مخزن را دقیق تر بررسی کنیم

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *