تفاوت بین دیگ بخار و آبگرمکن

برای بسیاری از صاحبان خانه که در زمینه لوله کشی متخصص نیستند، به نظر می رسد که یک آبگرمکن و یک دیگ کارکرد یکسانی دارند. هر دوی آنها آب را در سراسر خانه گرم می کنند. البته، در حالی که عملکرد یکسان است، آبگرمکن و دیگ دارای اهداف متفاوتی در داخل خانه هستند و آب را به روش های مختلف گرم می کنند. برای صاحب خانه‌های باهوش مهم است که درباره تفاوت‌های بین آبگرمکن و دیگ بخار بیاموزند تا در زمان بروز مشکل در عیب‌یابی این لوازم در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند.

آبگرمکن چیست؟

یک آبگرمکن دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که از نامش پیداست. آب را گرم می کند از این آب برای دوش گرفتن، شستن دست ها، آشپزی و تمیز کردن استفاده می کنید. آب سرد را از لوله تامین آب می گیرد و آن را گرم می کند. سپس هنگامی که شیر آب را باز می کنید یا لباسشویی را روشن می کنید، آن را در سراسر خانه پمپاژ می کند. آبگرمکن برای گرم کردن آب قابل شرب (تمیز و ایمن برای پخت و پز و تمیز کردن) استفاده می شود.

آبگرمکن چگونه کار می کند؟

دو نوع آبگرمکن وجود دارد: آبگرمکن مخزن دار و آبگرمکن بدون مخزن.

آبگرمکن مخزن دار آب سرد ورودی را می گیرد و به طور غیرمستقیم آن را توسط یک مشعل گازی یا میله های گرمایش الکتریکی داخل مخزن گرم می کند . هنگامی که آب به دمای مناسب رسید، آبگرمکن آن را در مخزن ذخیره می کند و منتظر می ماند تا سینک یا دوش خود را روشن کنید. بسته به اینکه دستگیره آب گرم خود را چقدر بچرخانید، آبگرمکن آب گرم را که با آب سرد مخلوط می شود، به سینک یا دوش شما می فرستد. این کار از طریق فشار در لوله‌های شما انجام می‌شود – با روشن شدن سینک یا دوش، آب سرد به آبگرمکن ریخته می‌شود و آب گرم شده را به لوله‌ها و شیر آب منتقل می‌کند.

آبگرمکن بدون مخزن به جای اینکه آب را در مخزن ذخیره کند، فوراً آب را گرم می کند. همانطور که آب را روشن می کنید و دمای مورد نظر را تنظیم می کنید، یک آبگرمکن بدون مخزن ، آب ورودی به دوش یا سینک را تا زمانی که آب در جریان باشد گرم می کند.

بویلر چیست؟

دیگ بخار لزوما فقط آب را نمی جوشاند “” بلکه آب را به بخار تبدیل می کند. بخار یک روش ارزان و کارآمد برای انتقال گرما است. نه تنها پمپاژ آن در خانه آسان است (آب وزن بیشتری دارد و نیاز به تلاش بیشتری دارد فشار در سراسر خانه) گرما را بهتر از هوا نگه می دارد . دیگ بخار آب را گرم می کند، آن را به بخار تبدیل می کند و به منظور گرمایش به سرتاسر خانه فشار می دهد. آب لزوماً قابل شرب نیست، اما می تواند برای گرم کردن لوله های داخل خانه استفاده شود. دیوارهای خانه یا گرم کردن یک سیستم گرمای تابشی دیگ بخار آب را به بخار تبدیل می کند تا خانه را گرم کند نمودار بالا و انیمیشن زیر ایده بسیار ساده ای از نحوه کار یک دیگ بخار را نشان می دهد. شما می توانید نگاه عمیق تری به دیگ بخار و اجزای آنها در اینجا

دیگ بخار چگونه کار می کند؟

البته می توان از دیگ ها برای گرم کردن آب آشامیدنی استفاده کرد. اما، زمانی که دیگ بخار به عنوان سیستم گرمایش خانه استفاده می شود، به ترموستات متکی است تا به آن بگوید چه زمانی شروع به گرم کردن آب در سیستم خود کند. بیشتر بویلرها روی یک سیستم حلقه بسته هستند ، به این معنی که آنها به طور مداوم از آب جدید در هنگام ارسال بخار از طریق خانه استفاده نمی کنند. در عوض، آنها با آب در داخل دیگ شروع می شوند. توسط یک محفظه احتراق به طور غیر مستقیم گرم می شود. هنگامی که آب به بخار تبدیل می شود، دیگ بخار آن را از طریق خانه می فرستد و دیوارها یا کف خانه را گرم می کند. در اینجا نمودار ساده دیگری از آنچه اتفاق می افتد وجود دارد که یک دیگ بخار از رادیاتور برای گرم کردن خانه استفاده می کند:

سپس، هنگامی که بخار خنک شد، دوباره به آب تبدیل می شود و دوباره به دیگ منتقل می شود. از آنجا که در حال حاضر گرم است، دیگ نیازی به مصرف انرژی زیادی ندارد تا آن را دوباره به بخار برگرداند و دوباره به سفر بفرستد.

بین این دو چه فرقی هست؟

دیگ بخار برای گرم کردن خانه با استفاده از تکنیک های بخار و گرمای تابشی استفاده می شود. آبگرمکن آبی را گرم می کند که در هنگام پخت و پز یا تمیز کردن استفاده می شود.

همچنین انتخاب کولر گازی مناسب به عوامل مختلفی مانند متراژ محیط، نوع آب و هوا، میزان بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. فروشگاه اینترنتی تاسیسات کلاب امکان مقایسه و خرید کولر گازی های بسیار متنوعی را بصورت آنلاین برای شما فراهم کرده است که میتوانید از آن دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *