تفاوت بین کوره و دیگ چیست؟

چگونه بدانم برای خانه خود به چه چیزی نیاز دارم؟

تا به حال به این فکر کرده اید که تفاوت کوره و دیگ چیست؟ آیا در مورد آنچه در خانه خود دارید مطمئن نیستید یا می خواهید هنگام تصمیم گیری در مورد گرمایش خانه جدید عملکرد هر کدام را درک کنید؟ در بیشتر موارد، اگر به دنبال ارتقاء سیستم گرمایشی موجود خود هستید، انتخاب های شما با معماری موجود خانه شما محدود می شود و تنها انواع خاصی از سیستم های راحتی خانه به درستی کار می کنند. به همین دلیل مهم است که عملکرد کلیدی هر سیستم گرمایشی را شناسایی کنید تا بتوانید تصمیمی آگاهانه برای خانه خود بگیرید.

یک کوره از سوختی مانند گاز، نفت یا برق برای ایجاد گرما استفاده می کند. گرما توسط یک مبدل حرارتی به هوا منتقل می شود. سپس این هوای گرم شده توسط مجموعه ای از مجراها در سراسر خانه پخش می شود.

دیگ بخار یا سیستم گرمایش هیدرونیک از یک منبع سوخت برای گرم کردن سیال – معمولا آب یا گلیکول – استفاده می کند که سپس از طریق سیستم گرمایش هیدرونیک شما به دستگاه های مختلفی مانند رادیاتور، حلقه های گرمایش از کف و غیره پمپ می شود تا گرم شود. خانه دیگ بخار همچنین می تواند به عنوان آبگرمکن خانه شما مورد استفاده قرار گیرد و آب گرم را برای آشپزخانه، حمام و لباسشویی شما و همچنین برای سایر اشکال گرمایش فراهم کند. گرمای دیگ نیازی به کانال کشی ندارد و اغلب در خانه های قدیمی یافت می شود.

در اینجا چند ویژگی دیگر وجود دارد که دیگ بخار به عنوان راه حل گرمایش خانه می تواند ارائه دهد:

  • گرمایش تابشی: دیگ خود را به رادیاتورهای پانلی تزئینی و کارآمد، بخاری های قرنیز و غیره که کل اتاق را گرم می کنند وصل کنید.
  • کف‌های نان تست: لوله‌های کف را می‌توان در زیر اکثر مواد تکمیل‌شده کف قرار داد و به دیگ بخار وصل کرد تا گرمای «نامرئی» را به کف‌های شما برساند – دیگر وقتی در خانه‌تان راه می‌روید، پای سردی ندارید!
  • راهروی خود را ذوب کنید: با پیروی از همان اصل لوله های کف، می توانید به طور خودکار گرما را روشن کرده و به گردش درآورید تا برف یا یخ را در ورودی های خانه خود ذوب کنید – بیل زدن را کاهش دهید و راه رفتن را ایمن تر کنید.
  • درمان آبگرم: استخرهای سرپوشیده و روباز و همچنین جکوزی ها را می توان با دیگ بخار گرم کرد – در حالی که هرگز با آب استخر یا آبگرم مخلوط نشوند.
  • حوله گرم کن: حسی از تجمل به حمام خود اضافه کنید. حوله‌گرمکن‌های هیدرونیک از گرمای دیگ شما برای گرم کردن و خشک کردن مؤثر حوله‌های حمام استفاده می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که این ویژگی‌های اسپا مانند ممکن است با هزینه‌های اضافی همراه باشند – به طور کلی نیاز به بازسازی خانه اضافی برای ایجاد واحه رویایی شما دارند.

اگر به دنبال سیستم‌های گرمایشی جدیدتر هستید، می‌توانید گزینه‌های با راندمان بالا را بیابید که می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کند و به نوبه خود، در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما در قبوض انرژی شود. هر دو نوع سیستم گرمایشی برای کمک به گرم نگه داشتن خانه ها کار می کنند!

اکنون که تفاوت های کلیدی بین کوره و دیگ بخار را می دانید، می توانید گزینه های خود را در نظر بگیرید. این شما را به تصمیم بعدی خود می رساند: آیا کوره یا دیگ جدید خود را اجاره کنید یا بخرید ؟ این یک جنبه بسیار مهم است زیرا هر دو گزینه به روش خود متفاوت هستند.

در اینجا چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید هنگام بررسی گزینه های مالی خود برای یک کوره یا سیستم دیگ بخار در نظر بگیرید:

  • اجاره یک سیستم گرمایشی به هزینه های اولیه قابل توجهی نیاز ندارد و می تواند شما را از هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری و همچنین هرگونه هزینه های تعمیر پیش بینی نشده رها کند.
  • یک پرداخت کم اجاره ماهانه می تواند بودجه بندی برای هزینه های خانه را آسان تر کند.
  • در حالی که خرید یک کوره یا دیگ بخار مستلزم هزینه اولیه بالاتری است، تجهیزات متعلق به آن می توانند ارزش خانه شما را در زمان فروش افزایش دهند.
  • اگر به دنبال خرید یک کوره یا دیگ جدید هستید، یک برنامه حفاظت و نگهداری آسایش را در نظر بگیرید تا تعمیر و نگهداری سالانه شما را پوشش دهد و از شما در برابر هزینه های تعمیر غیرمنتظره محافظت کند.
  • آیا می خواهید کوره یا دیگ خود را بخرید، اما بودجه آن را ندارید؟ در مورد گزینه های تامین مالی موجود با Reliance با یک مشاور راحتی در خانه صحبت کنید.

هنگامی که عوامل کلیدی بین اجاره و خرید یک کوره یا دیگ جدید را در نظر گرفتید و آماده تصمیم گیری هستید.

تصمیم گیری صحیح برای گرمایش خانه برای شما و خانواده شما می تواند یک چالش باشد. بهترین قدم اول شما صحبت با مشاور تاسیسات کلاب است. همین امروز با ما تماس بگیرید!

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *