دوبین های درد در شب چگونه عمل می کنند؟

دوربین‌ مداربسته دید در شب چگونه عمل می کند؟

نحوه عملکرد دوربین مداربسته دید در شب

دوربین‌ خانگی مداربسته درهمان دهه‌ اخیر پیشرفت خیل عالی داشتن. شما می توانید از همان قابلیت ویژه دوربین‌ مداربسته دید در شب در کنترل و حفاظت خانه خود خبردار شوید.

بعضی از دوربین‌ها دید در شب میتوانند تصاویرموجود را حتی در نبود نورخوب ضبط کنند. دوربین‌ دید در شب معمولاً دارای یکی ازهمین سه نوع زیر می شوند:

.1 دوربین ها با توانایی تصویربرداری در نوربسیار کم، .2 دوربین های حرارتی   .3دوربین مادون قرمز

 

آشکارسازی تصویر در دوبین مداربسته مادون قرمز

دوربین مداربسته دید  شب ازرو سنسورها و ال ای دی های مادون قرمز می تواند حتی در تاریک ترین جاها تا برد هرمنطقه دوری هر نوع حرکت مشکوکی راظبط کند.

در قسمتهای پایینی دوربین مداربسته مادون قرمز لامپ های قرار داده اند که نور مادون قرمز معکوس می کنند،کمی قرار دارند که جمع شده و به صورت تقویتی می‌ شوند تا بتواند تصاویرخیلی واضحی و دقیقی را مشاهده کنیم.

این لامپ ها بدون این که باعث آشکار شدن محل تعیین قرار گرفتن دوربین مدار بسته میشود نور مورد نیاز برای ثبت و ظبط تصویر را فراهم می کند.

دوربین مداربسته دید در شب حرارتی

دوربین‌ حرارتی بر این باوراستوارند که هر چیزمیزانی حرارتی تولید می‌کند که قابل نمایش توسط دوربین مدار بسته است. در واقع همه شئ ها از خود اشعه  مادون قرمز منتشر می کند و این یکی از راه  انتقال حرارت است.

به این صورت که هر چه انرژی مادون قرمز ساطع شده بیشتر باشد، جسم گرم میشود و هرچی این انرژی کمتر باشد، جسم سردتر میشود.
داخل دوربین مداربسته حرارتی دید در شب تعدادی دستگاه اندازه گیری به نام میکروبلمتر وجود دارد که دما را ثبت کرده و به هر پیکسل(px) یک رنگ بسیارمناسب اختصاص می دهد.

تصاویر حرارتی درست شده توسط این نوع از دوربینهای جسم سرد را با رنگ سفید و جسم گرم را به رنگ سیاه نمایش می‌دهد. نمونه‌های از دوربین حرارتی دید در شب در بازار وجود دارد که دارای قابلیت نشان دادن تصویر رنگی می‌باشد. این نوع دوربین ها با داشتن توانایی تشخیص حرکت از فاصله دور هستند و برای تصویربرداری اصلاً نیاز به نور را ندارند.

 

مزایای دوربین های مداربسته دید در شب

هزینه کم :  دوربین مدار بسته با قابلیت دید در شب هزینه بالایی ندارند. به همین دلیل نیز اکثر دوربین های مداربسته امروزی دارای این قابلیت مفید هستند.

دارای نظارت داشتن بر محیط در تاریکی: مزایای اصلی این دوربین مجهز بودن به نور مادون قرمز است.پس در جایی که نوراصلاً وجود ندارد وجود دوربین مداربسته با کمک گرفتن از نور مادون قرمز بدون اینکه کسی متوجه شود تصاویر را با وضوح خیلی خوبی ضبط می کند.

سادگی: تکنولوژی استفاده شده دوربین مداربسته دید در شب بسیار ساده و راحت است. به خاطر همین هم بیشتر از تولید کنندگان به ساخت این نمونه از دوربین ها تمایل نشان می دهند.

مقاومت بسیاربالا: دوربین مداربسته دید درشب به دلیل مقاومت و کیفیت خوبی که دارند در مکان های داخلی و بیرونی قابل استفاده هستند.

مصرف انرژی کم: دوربین مداربسته نیاز به انرژی بالایی ندارد. از این رو که خیلی کم هزینه هستند و حتی تنوع بسیار بالایی دارند.

نکات مهم هنگام خرید دوربین با دید در شب رنگی
  1. رزولوشن دوربین دید در شب:از مهمترین نکات دوربین دید در شب رزولوشن آن است. بهتراست دوربینی که برای فضای خیلی باز انتخاب می کنیم، وضوح بالایی داشته باشد.
  2. برد دید در شب دوربین مداربستهبرد دوربین بسیار نکته پر اهمیتی است که در بالا نیز به آن اشاره شد. البته توجه کنید که برد اسمی داخل کاتالوگ از برد مفید خود دوربین کمی کمتر است.

 

  1. زاویه دید دوربین دید در شبچنانچه قصد دارید دوربین دید در شب تمام زوایای محیط مورد نظر را در بر بگیرد، باید به زاویه دید دوربین به خوبی توجه کنید. زاویه دید دوربین به شما کمک می کند تا مناطق وسیع تری را مشاهده کنید.

 

نصب دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب

آن چیزی که درباره دوربین مداربسته دید در شب عارض اهمیت است، روش نصب و راه اندازی این دسته از دوربین  مداربسته است.  چون که کوچکترین خطایی در نصب و راه اندازی می تواند، کیفیت تصویری که مشتری توقع دارد را تامین نکند.

پس بخاطر داشتن بهترین کیفیت و وضوح تصویری بالا در شب بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  1. از تابش مستقیم نور در لنز دوربین جلوگیری کنید          

حتما در هنگام نصب توجه داشته باشید دوربین مدار بسته را در مکانی که دردیدرس مستقیم نور به لنز است قرار ندهید. چون که تابش نور مثل نور خورشید به سمت لنز باعث تاری دید و کاهش کیفیت و وضوح تصاویر می شود.

اهمیت این نوع مساله بر کیفیت تصاویر دوربین بسیار اهمیت دارد. چرا که برخی از سارقین هم با سوء استفاده از این مساله می توانند با یک چراغ قوه، دوربین را کامل خراب کنند.

  1. منبع مادون قرمز کمکی نصب کنیم

می توانید برای داشتن تصاویر بسیار ایده آل در جایی که تاریکی مطلق هست و چشم انسان قادر به دیدن نمی باشد در کنار دوربین مداربسته نور مادون قرمز اضافی استفاده کرد.

با انجام این عمل خواهید دید که تصاویر رنگی، روشن و با کیفیت بالا خواهید داشت.

  1. لنز دوربین مداربسته را تمیز نگه دارید

برای داشتن بهترین کیفیت در روز و شب تلاش کنیم شیشه جلو لنز دوربین مدار بسته را همیشه تمیز نگه دارید. برای مثال  حشرات به دلیل علاقه خیلی شدید به دوربین مداربسته و نور مادون قرمز تارهایی را در همان جلوی دوربین می تنند که مانع دید شوند.پس، بهترکار این است لنز دوربین مداربسته را حداقل سه الی چهر بار در سال تمیز کنید.

  1. دوربین مدار بسته را پشت پنجره نصب نکنید

متاسفانه اشتباه رایجی که حین تماس دوربین مداربسته اغلب رخ می دهد این است که دوربین مداربسته مادون قرمز را در مجاورت پنجره نصب می کنند. به این ترتیب در شب نور مادون قرمز لنز دوربین توسط پنجره بازتاب می شود و به دوربین برمی گردد. لذا کیفیت تصاویر به شدت کاهش می یابد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *