دیگ شوفاژ چدنی چیست

دیگ شوفاژ چدنی چیست دیگ های چدنی اغلب در کاربردهای مسکونی و تاسیسات تجاری کوچک یافت می شوند. این دیگ‌ها فشرده هستند و منحصراً در کاربردهای کم فشار بخار یا آب گرم کار می‌کنند.

نمای بریده از دیگ بخار چدنی.

اندازه فیزیکی دیگ بخار چدنی می تواند. بسیار بزرگ باشد. و بخش های آن قابل مشاهده باشد. زیرا هیچ پوششی ندارد. چدن اساساً فولادی است. دارای سطوح بالاتری از ناخالصی های کربن است. که آن را سنگین و شکننده می کند. چدن می تواند به راحتی در اثر شوک ناگهانی که شامل شوک دمایی است، شکسته شود. در کاربردهای بخار، کدهای انجمن مهندسین مکانیک آمریکا (ASME) فشار داخلی را به بیش از 15 psi یا 250 درجه فارنهایت برای دمای آب محدود می‌کند. دیگ شوفاژ چدنی چیست چدن همچنین به زنگ زدگی معروف است، زیرا در برابر خوردگی حفره ای حساس است. به این ترتیب، چدن به عنوان یک ظرف فولادی مستعد طول عمر کمتر است. از جنبه مثبت، معمولاً در اندازه های ضخیم تر در مقایسه با ظروف فولادی ریخته می شود.
کارهای داخلی

دیگ لوله آتش یا لوله آب را جدا کنید. دیگ چدنی در اصل مخزن آب است. که بالای شعله قرار می گیرد. شعله مخزن چدنی را گرم می کند. و آب داخل آن را به جوش می آورد و بخار ایجاد می کند.

دیگ‌های چدنی ممکن است در چندین پیکربندی رایج مونتاژ شوند، از جمله:

بخش عمودی – رایج ترین پیکربندی، این دیگ بخار از بخش های چدنی منفرد تشکیل شده است. که به شکلی شبیه به یک دسته کارت مونتاژ شده اند. نامگذاری آن بر اساس موقعیت بخش است. نه نحوه قرارگیری بخش ها. در این پیکربندی، بالا و پایین بخش ها به صورت عمودی قرار می گیرند.
بخش افقی – این پیکربندی از بخش های چدنی منفرد تشکیل شده است. که به شکلی شبیه یک پشته سکه است.
یک تکه – این یک ریخته گری تک بدون اتصالات مونتاژ است. این دیگ ها چندان رایج نیستند. و به طور معمول فقط در دیگ های بسیار کوچک دیده می شوند.

بخش ها معمولاً به یکدیگر پیچ می شوند .و گاهی اوقات پیچ ها از کار می افتند. بنابراین باید آنها را بررسی کرد.

مقطع افقی

چدن – دیگ بخار – بازرسی

دیگ بخار مقطعی چدنی.

در این سبک از سیستم، مخزن یک مخزن منفرد نیست. بلکه مجموعه ای از مخازن، بخش ها یا محفظه هایی است. که از طریق یک سری مکانیسم های اتصال مخروطی به نام نوک سینه ها به هم متصل شده اند. آنها همچنین ممکن است. از طریق مواد واشر یا احتمالاً سربرگ هایی که بخش ها را به هم متصل می کنند. متصل شوند. نوک سینه های فشاری اجازه می دهد. تا آب بین بخش های جداگانه جریان یابد. یک کشتی بزرگتر از رگهای کوچکتر ایجاد می شود. برخی از نوک سینه ها از فولاد ساخته شده اند.

دیگ شوفاژ چدنی چیست که با سرعت های متفاوتی منبسط و منقبض می شوند. به این ترتیب، این نقاط اتصال ممکن است در طول زمان از کار بیفتند. بسیاری از بویلرها دارای ضمانت مادام العمر برای خود مخازن دیگ هستند. تعویض مخزن دیگ کار کوچکی نیست، بنابراین دیگ به عنوان یک واحد ممکن است. رها شده و با واحد جدیدتر جایگزین شود. در سیستم‌های بزرگ‌تر که بخش‌ها به صورت جداگانه قابل مشاهده هستند. می‌توان بخش آسیب‌دیده، پیچ یا نوک پستان را تعویض کرد. اگرچه این نوع تعویض می‌تواند به طور دائم به دیگ آسیب برساند.

برخی از تولیدکنندگان

برخی از تولیدکنندگان جدیدتر دیگ از طرح های مخازن فولادی و فولادی ضد زنگ استفاده می کنند. اینها به کاربردهای کم فشار محدود می شوند. با این حال، مخازن فولادی ممکن است. نازک تر از همتایان چدنی خود باشند. در حالی که انتقال حرارت در طراحی مخازن فولادی برتر است. بین این دو طرح معاوضه هایی وجود دارد. صرف نظر از این، دیگ های بخار چدنی در حال حاضر بیشتر از دیگ های بخار فولادی وجود دارد.

دیگ های چدنی معمولاً بسیار کوچکتر از دیگ های فایر تیوب یا واتر تیوب هستند. با این حال استثناهایی وجود دارد. واحدهای فایر تیوب رایج ترین دیگ های بخار فشار قوی هستند. که در کاربردهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. آنها کوچکتر و کاملاً قوی هستند. دیگ های لوله آب بسیار بزرگ هستند. آنها اپراتورهای ماهر را برای اطمینان از عملکرد روان، ایمن و مداوم می گیرند.

تعمیر و نگهداری روتین

دیگ شوفاژ چدنی چیست عملکرد دیگ بخار باعث ایجاد پوسته پوسته شدن. و تجمع در داخل سیستم می شود. به این ترتیب، تعمیر و نگهداری منظم برای اطمینان از عملکرد ایمن و کارآمد مورد نیاز است. دیگ های چدنی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بر خلاف واحدهای بزرگتر لوله آب یا لوله آتش. دیگهای بخار چدنی کوچکتر به راحتی تمیز نمی شوند. یک بازرس ممکن است. آنها را در کاربردهای تجاری سبک بیشتر از واحدهای بزرگتر بیابد. مهم است. که در مورد فعالیت های تعمیر و نگهداری معمول یا سالانه پرس و جو کنید. بسته به سن و برنامه تعمیر و نگهداری سیستم، ممکن است. دستگاه عملکرد مطلوبی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: علت های گرم نشدن اب پکیج

برنامه ها و محدودیت ها

دیگ های چدنی ممکن است. در کاربردهای گرمایش با بخار یا آب گرم استفاده شوند. به گفته ASME، فشار آنها نباید از 15 psi تجاوز کند. فشار دیگ آب گرم نباید از psi 160 و/یا دمای 250 درجه فارنهایت تجاوز کند. آنها در هیچ نهادی ثبت نشده اند. و هیچ الزامی برای نشان دادن. سال ساخت بر روی پلاک واحد وجود ندارد. این می تواند یک چالش برای بازرسان در هنگام تلاش برای تعیین سن سیستم باشد. در برخی موارد، تاریخ ساخت از طریق شماره سریال قابل پیگیری است. در سیستم های قدیمی تر، این ممکن است. امکان پذیر نباشد. غالباً شرایط بصری کافی است. تا بازرس تصمیم کلی بگیرد. دیگ بخار ممکن است. به اندازه ساختمانی باشد. که در آن نصب شده است.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *