سوخت مصرف هیتر گاز طبیعی است یا گاز مایع

سوخت مصرف هیتر گاز طبیعی است یا گاز مایع گاز مایع یا ال پی جی (پروپان یا بوتان) انرژی گرمایی پاک تولید می کنند و مانند گاز طبیعی گرمایش سریع و مقرون به صرفه دارد. گرمایش به وسیله گاز یک راه برای صرفه جویی در انرژی می باشد. همانطور که گفته شد گرمایش سریع و طبیعی از ویژگی های استفاده از وسایل گرمایشی با این سوخت است. گرمایش با گاز در فضاهای بزرگ به خوبی کار می کند،بنابراین هیچ راهی بهتر از بخاری های گازی LPG برای تأمین گرمای دلپذیر به هر گوشه خانه شما وجود ندارد. این بخاری ها مناسب برای استفاده در فضایباز نیز هستند.

بخاری گاز طبیعی و بخاری های گازی LPG

بخاری گاز طبیعی و بخاری های گازی LPG هر دو برای خرید و استفاده به صرفه هستند و روشی عالی برای گرم کردن خانه به شمار می آیند. هر دوی این بخاری ها دارای گرمایشی سریع و یکنواخت هستند.

تفاوت بین گاز طبیعی و LPG

_تفاوت بین گاز طبیعی و LPG در ابتدا در متفاوت بودن مواد شیمیایی به کار رفته است. گاز طبیعی متان (CH4) و LPG پروپان (C3H8) است. LPG از فرآیند تولید گاز طبیعی و تصفیه نفت و ادامه آن تولید می شود. به این صورت که پس از تصفیه، LPG ذخیره می شود و به صورت مایع تحت فشار در بطری های گاز یا مخازن در مقابل گاز طبیعی در لوله ها یا شبکه های گاز توزیع می شود. LPG با جداسازی از گاز طبیعی یا تصفیه روغن خام در مقابل گاز طبیعی که فقط NGL ها و ناخالصی ها را از بین می برد ، از مخلوط های هیدروکربن جدا می شود.

_گاز ال پی جی سنگین تر از هواست. و گاز طبیعی سبک تر از هوا است. هر دوی این گازها در دمای استاندارد و فشار (STP) هستند.

_در بررسی LPG در مقابل گاز طبیعی،یکی از تفاوتهای LPG و گاز طبیعی نام شیمیایی آنهاست. LPG معروف به پروپان و گاز طبیعی معروف به متان.

LPG و گاز طبیعی فرمول های شیمیایی مختلفی دارند. که فرمول شیمیایی پروپان C3H8 LPG است. در حالی که فرمول شیمیایی متان CH4 گاز طبیعی است. که همان گاز طبیعی تصفیه شده است.

_ بوتان و ایزوبوتان (هر دو C4H10) و به عنوان گازهای LPG در نظر گرفته می شوند.

تفاوت دیگر LPG

و گاز طبیعی در محتوای انرژی است. مقدار گرمای LPG برابر 93.2MJ / m3 است که مقدار انرژی بالاتری نسبت به مقدار گرمایی گاز طبیعی (مقدار گرمایش گاز طبیعی) که 38.7MJ / m3 دارد.

_برای احتراق مناسب،نسبت هوا به گاز LPG در مقابل گاز طبیعی ،برای LPG تقریباً 25 به 1 است. در حالی که نسبت هوا به گاز برای گاز طبیعی 10 به 1 است.

_LPG در مقابل وسایل گاز طبیعی در فشارهای مختلف کار می کنند.

_LPG (پروپان) را می توان به صورت مایع فشرده کرد. و در یک سیلندر یا ظرف بزرگتر در مقابل گاز طبیعی فشرده (CNG) ذخیره یا حمل کرد. و یا به صورت برودتی به گاز طبیعی مایع تبدیل کرد (LNG).

هیتر گاز مایع فن دار انرژی

با راندمان حرارتی 83 درصد برای ایجاد گرمایش در فضاهای صنعتی، فروشگاه‌ها، بانک‌ها، مساجد و رستوران‌ها با متراژ 400 تا 700 متر مکعب مناسب می‌باشد.

نوع سوخت این هیتر گاز مایع میباشد. اگر گاز طبیعی را در دمای منفی 161 درجه سلیسیوس در فشار طبیعی جو خنک کنند. سوخت مصرف هیتر گاز طبیعی است یا گاز مایع گاز مایع یا ال پی جی به دست می آید. که این فرآورده ترکیبی از دونوع گاز هیدروکربنی بوتان و پروپان است. و به صورت مایع نگه داری میشود. بنابراین حجم آن نسبت به قبل 600 برابر کمتر خواهد بود.

از مزایای این گاز میتوان به سهولت در حمل و نقل به علت حجم کم آن به علاوه بهره برداری از گاز با بازدهی مناسب در مکان هایی که امکان استفاده از نوع دیگر سوخت نمیباشد.

از گاز مایع به عنوان سوخت در مصارف خانگی ،بخاری های صنعتی و تجاری ،حمل و نقل و …. استفاده میشود.

تمامی ویژگی های این هیتر مانند هیتر گازی فن دار انرژی میباشد. با این تفاوت که در این هیتر نوع سوخت از گاز شهری به گاز مایع تغییر پیدا کرده است.

ویژگی های هیتر گاز مایع فن دار انرژی :

  • نوع سوخت در این بخاری گاز مایع میباشد
  • قابلیت نصب بر روی چهارپایه زمینی و دیوار
  • قابل ارائه با فن تخلیه (اگزوست) به همراه سنسور دود برای مکان هایی که دودکش مکش مناسب را ندارد.
  • فن آکسیال کم صدا، با پرتاب باد فضا را گرم می کنند.
  • ایجاد گرمایش در فضاهای 400 تا 700 متر مکعب
  • دارای ایمنی بالا، مجهز به ترموستات کنترل فن، ترموستات حدی و شیر کنترل گاز SIT ایتالیا
  • هیتر فن دار گاز مایع انرژی مدل 625 دارای گواهینامه CE به شماره:   1312BT5186 می‌باشد.
  • این هیتر گازی انرژی مجهز به کنترل ترموستاتیک و مصرف سوخت بهینه است.

اصول ایمنی مربوط به دودکش هیترهای انرژی :

طول مسیر عمودی دودکش باید 3 متر و طول مسیر افقی آن بایستی 0.5 متر باشد. با لحاظ این شرایط می‌توان اطمینان حاصل کرد که دود به‌صورت کامل به سمت بیرون هدایت و خارج خواهد شد.

نكته: اگر امکان نصب دودکش با ویژگی‌های ذکرشده در بالا میسر نیست، شرکت انرژی می‌تواند یک فن تخلیه (اگزوست) به همراه سنسور در کنار هیتر انتخابی به شما ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: تفاوت کولر گازی و کولر آبی

یک انتخاب مطمئن با کمک کارشناسان تجهیزمن

برای انتخاب یک هیتر مناسب عوامل مختلفی در محیط تأثیرگذار است. ازجمله این عوامل متراژ مکان موردنظر، ارتفاع سقف، منطقه جغرافیایی و … می‌باشد. اگر در مورد انتخاب هیتر مردد هستید کارشناسان ما در تجهیز من می‌توانند با بررسی مکان موردنظر شما نوع و تعداد هیتر لازم را به شما اعلام نمایند.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *