علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟ مقدمه

برخلاف وسایلی مانند ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی، آبگرمکن خانه شما به صورت روزانه استفاده می شود. این دستگاه برای تامین آب گرم برای کارهای روزانه از جمله شستن ظروف، دوش گرفتن، لباسشویی و شستن دست ها استفاده می شود. از آنجایی که خانواده شما به طور روزانه از آبگرمکن استفاده می کنند، ایجاد مشکل غیرعادی نیست. خوشبختانه، آبگرمکن های مخزن دار با حداقل تعداد قطعات مهندسی شده اند. در واقع، ممکن است بتوانید بدون تماس با یک متخصص، مشکل آبگرمکن خود را تعمیر کنید. اگر بخاری آب آبگرمکن دیواری شما کار نمی کند، ما لیستی از مشکلات معمولی و نحوه رفع آنها را گردآوری کرده ایم .

شل یا آسیب دیده دریچه خط

برخلاف نشت آب در نزدیکی پایین مخزن آب، نشت آب در بالای سیستم شما به راحتی قابل رفع است. یکی از دلایل رایج نشتی مخزن آب، شل بودن شیر در خط است. این دسته ای است که در بالای مخزن آب قرار دارد که برای فعال یا غیرفعال کردن جریان آب مهندسی شده است. برای رفع این مشکل، باید مهره ای را که توپی یا شیر ورودی را در محل خود نگه می دارد محکم کنید. اگر پس از سفت شدن نشتی شدیدتر شد، باید به فروشگاه سخت افزار محلی خود سفر کنید تا یک شیر جدید برای آبگرمکن خود خریداری کنید .

شیر تخلیه فشار آسیب دیده

اکثر انواع آبگرمکن ها مجهز به یک شیر فشار شکن هستند که برای تخلیه فشار از مخزن آب در زمان زیاد شدن آن طراحی شده است. اگر این شیر بالای آبگرمکن شما شروع به نشتی کرد، توصیه می کنیم یک شیر جدید را به صورت آنلاین یا از فروشگاه محلی خود خریداری کنید. فرآیند برداشتن و تعویض شیرهای فشار شکن پیچیده نیست .

 آب آبگرمکن دیواری

اگر یک آبگرمکن برقی در خانه خود دارید، معمول ترین دلیل کمبود آب گرم، خرابی المنت گرمایشی است. آبگرمکن شما مجهز به دو عنصر گرمایشی است که وظیفه گرم کردن آب ورودی در مخزن آب را دارند. هنگامی که یک المنت گرمایشی شروع به کار نکردن کند، آب گرم کمی برای استفاده برای دوش گرفتن، تمیز کردن و لباسشویی نخواهید داشت .

از سوی دیگر، مشکلات مختلفی وجود دارد که ممکن است تولید آب گرم را در آبگرمکن گازی متوقف کند. این مشکل ممکن است در اثر خاموش شدن چراغ پیلوت یا خرابی دریچه گاز ایجاد شود. کمبود آب گرم در خانه شما نیز ممکن است ناشی از خراب شدن ترموکوپل باشد. هر یک از این قطعات با خرید قطعات جدید به راحتی قابل تعویض هستند. اگر آبگرمکن شما کار نمی کند، باید قطعات جدید بخرید یا با یک لوله کش مجاز تماس بگیرید تا در تعمیر آبگرمکن کمک بگیرید .

عرضه کم آب گرم

آیا به طور مداوم آب گرم تمام می شود؟ این مشکل ممکن است محصول جانبی ترک خوردگی لوله غوطه وری باشد. لوله غوطه وری طوری طراحی شده است که آب سرد را به پایه مخزن آب شما فشار می دهد تا گرم شود. هنگامی که یک شکاف یا سوراخ در لوله غوطه وری شروع به ایجاد می کند، منبع آب سرد ورودی ممکن است در نزدیکی بالا یا وسط مخزن شما آزاد شود. در نتیجه، آب سرد بالای مخزن به شیرآلات و دوش های خانه شما فرستاده می شود. این مشکل آبگرمکن تنها با تعویض دیپ تیوب سیستم شما قابل حل است. از آنجایی که فرآیند نصب یک لوله شیب جدید پیچیده است، توصیه می کنیم برای کمک با یک تکنسین خبره تماس بگیرید .

منبع کم آب گرم نیز ممکن است سیگنالی از رسوب بیش از حد در مخزن آب شما باشد. همانطور که آبگرمکن شما به اواسط چرخه زندگی خود می رسد، مواد معدنی موجود در آب از جمله منیزیم و کلسیم در پایه مخزن آب شروع به جمع شدن می کنند. با ادامه رشد مواد معدنی، فضای کمتری در مخزن آب برای ذخیره آب گرم وجود خواهد داشت. برای رفع این مشکل، آبگرمکن خود را بشویید تا مواد معدنی اضافی از بین برود .

اگر آب حمام گرم یا سرد شما ناراحت کننده است

، می توانید دمای آب خود را با تغییر تنظیمات روی ترموستات خود تنظیم کنید. تنظیم دما روی 120 درجه فارنهایت ممکن است به شما در صرفه جویی در هزینه در قبوض آب و برق کمک کند. اگر نگران جوش زدن یا تحریک پوست هستید، این یک دمای عالی برای استفاده است. آیا این دما خیلی سرد است؟ همچنین می‌توانید ترموستات را روی 140 درجه فارنهایت تنظیم کنید تا دوش‌هایتان دلپذیرتر شود. اگر هنگام تغییر دما بخاری آب گرم شما کار نمی کند، این نشانگر خرابی ترموستات است. فوراً یک تعمیر کار لوله کشی یا گرمایشی معتبر در منطقه خود برای تعمیر یا تعویض ترموستات خود پیدا کنید .

فشار کم آب آبگرمکن دیواری

فشار کم آب همیشه ناشی از خرابی آبگرمکن نیست. اگر در خانه‌ای قدیمی با لوله‌های آب کوچک‌تر زندگی می‌کنید، جریان آب قبل از رسیدن به پوسته‌های آشپزخانه یا حمام محدود می‌شود. تنها راه رفع این مشکل آبگرمکن این است که خطوط آب ¾ اینچی جدید را به سیستم خود وصل کنید. نوع دیگری از مشکلاتی که ممکن است بر فشار آب شما تأثیر منفی بگذارد، رسوبات کلسیم در لوله های آب است .

با شروع تشکیل منیزیم و کلسیم در لوله های شما، قطر خطوط آب شما کوچکتر می شود. در نتیجه، آب گرم آبگرمکن شما نمی تواند به روشی کارآمد به سینک یا لوازم خانگی شما منتقل شود. از آنجایی که فرآیند تعویض لوله های آب شامل حذف دیوارهای خشک می شود، یک مالک معمولی که مجوز لوله کشی ندارد، نمی تواند این مشکل آبگرمکن را برطرف کند .

آب بی رنگ

آبی که از سینک در خانه شما می آید باید شفاف باشد. آیا متوجه تغییر رنگ آب در خانه خود می شوید؟ این یک سیگنال از خراب شدن مخزن آب یا روی میله آند آبگرمکن شما است. خوشبختانه، اگر این مشکل در مراحل اولیه خود باشد، قابل رفع است. اگر بخاری آب گرم خانه شما به درستی کار نمی کند، با یک لوله کش محلی در حومه شهر تماس بگیرید تا تعمیرات یا تنظیم را انجام دهد. یک تکنسین لوله کشی یا HVAC دارای مجوز می تواند به راحتی میله آند را در سیستم شما جدا کرده و جایگزین کند .

همانطور که زنگ شروع به پخش شدن در داخل مخزن آب شما می کند، ممکن است ترک های کوچکی شروع به ایجاد کنند. این کار باعث نشت آب به کف و مبلمان خانه شما می شود. متاسفانه اکثر انواع نشتی مخزن آب قابل رفع نیستند. در عوض، شما ملزم به خرید یک سیستم کاملاً جدید برای رفع این مشکل آبگرمکن خواهید بود. برای صرفه جویی در هزینه، بهتر است علائم اولیه خوردگی را به یک متخصص گزارش دهید تا از رفع آنها مطمئن شوید .

تولید آب گرم زمان زیادی می برد

پس از خالی شدن مخزن آب، بازیابی آب گرم نباید بیش از چند دقیقه طول بکشد. اگر دریافت آب گرم از آبگرمکن شما یک ساعت طول می کشد، این نشان دهنده دهانه مشعل آلوده است. از طرف دیگر، کمبود آب گرم را می توان با افزایش فشار گاز بر روی آبگرمکن خود برطرف کرد. برای دریافت کمک در مورد تمیز کردن دهانه مشعل یا تنظیم فشار گاز، با یک تکنسین مجاز در منطقه خود تماس بگیرید تا برای این مشکل آبگرمکن آب گرم کمک اضطراری دریافت کنید .

نتیجه گیری

گرم نشدن اب به دلایل زیادی بستگی دارد که به هشت مورد ان اشاره شد و این موارد بیشترین خرابی ها در ابگرمکن دارد و برای درست کردن و تشخیص دقیق ابگرمن به یک تعمیرکار ابگرمکن تماس بگیرید.

برای مشاهده و خرید انواع ابگرمکن اینجا کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *