عوامل موثر بر تنظیم درجه کولر گازی و اسپلیت در تابستان

عوامل موثر بر تنظیم درجه کولر گازی و اسپلیت در تابستان

خنک کننده با راندمان بالا به معنای اتلاف انرژی کمتر است که مستقیماً به پس انداز ماهانه برای شما تبدیل می شود. امروزه روش های مختلفی برای بهبود کارایی کولر گازی شما وجود دارد، از تغییرات جزئی در روش خنک کردن خانه تا تعهد به خرید یک واحد با راندمان بالا زمانی که زمان تعویض سیستم جامع فرا می رسد. ارائه دهنده نصب کولر گازی شما تمامی خدمات تعمیر کولر گازی را در Oceanside ارائه می دهد، این روزها باید زندگی را به سبک خنک تر، سبک تر و کارآمدتر شروع کنید .

عوامل موثر بر عملکرد کولر گازی شما :

رتبه بندی : SEER

ارتباط. این متریک توانایی سیستم خنک کننده برای تبدیل انرژی ورودی به عملکرد خنک کننده را ارزیابی می کند. امروزه حداقل مقدار SEER یک سیستم خنک کننده 13 است. با این حال، واحدها با مقادیر به طور قابل توجهی بالاتر از 13 ایجاد می شوند که قدرت بیشتری را برای هر افزایش رتبه ارائه می دهند. از آنجایی که دستورات فعلی قبل از ژانویه 2003 اجرا نمی شد، سیستم های تهویه مطبوع تولید شده قبل از این تاریخ ممکن است مقادیر SEER پایین تری داشته باشند .
اگر نصب سیستم خنک کننده شما قبل از 1 ژانویه 2006 باشد، نیم ساعت یا بیشتر برای کار با نوع فعلی تر از شما شارژ می شود. سرزنش خدمات تهویه مطبوع خود در مورد ارزش SEER سیستم خنک کننده عامل مهمی در تصمیم شما برای تعویض سیستم خواهد بود. علاوه بر این، هنگام خرید یک سیستم خنک کننده جدید برای خانه خود، واحدی را با بالاترین ارزش SEER در نظر بگیرید. خرید کم مصرف ترین سیستم تهویه مطبوع موجود امروزی به شما کمک می کند در مدت 10 تا 15 سال در هزینه برق صرفه جویی کنید .

نقطه دما :

تنظیم دما روی ترموستات شما نیز بر کارایی کولر گازی شما تأثیر دارد. اختلاف دمای بیش از حد بین خانه خود را حفظ کنید. بنابراین، مجموعه درب بر تهویه مطبوع شما تأثیر می گذارد. بنابراین، سیستم خنک کننده شما باید برای هر درجه اختلاف بین دمای سطح و دمای داخل به انرژی بیشتری نیاز داشته باشد. نگه داشتن خانه در دمای 76 تا 78 درجه یک سازش خوب بین راحتی و قدرت است .

از تنظیم ترموستات خود برای مدت طولانی روی کمتر از ۷۶ درجه فارنهایت خودداری کنید و هرگز سعی نکنید دما را صرفاً برای خنک کردن سریعتر خانه خود پایین بیاورید. پایین بودن بیش از حد ترموستات سیستم خنک کننده را تحت فشار قرار می دهد و باعث می شود کارایی آن به سرعت از بین برود و هزینه خنک کننده خانه افزایش یابد. همچنین، تنظیم درجه حرارت پایین تر در حالی که بعد از خروج یک تا دو درجه آن را افزایش می دهد، به سیستم خنک کننده شما اجازه می دهد تا یک مهلت کوتاه برای افزایش قدرت داشته باشید. پس از بازگشت به خانه آن را مجبور نمی کند که خیلی بیشتر کار کند. همچنین می توانید از تعمیر مکرر کولر گازی توسط متخصصان انجام شود

شرایط کانال :

مجاری هوای شما هوای خنک شده توسط تهویه مطبوع را در بقیه خانه شما توزیع می کند. در نتیجه، اگر مجاری شما نجس، مسدود یا در شرایط نامناسب باشد، کولر گازی شما قادر به انتقال هوا به اندازه کافی نخواهد بود و کارایی خود را از دست می دهد .
جدا از برنامه ریزی منظم برای تعمیر کولر گازی، سالی یک بار از متخصص خود بخواهید وضعیت کانال های شما را بررسی کند. ترمیم سوراخ ها و تمیز کردن تجمع قابل توجه بهترین راه برای اطمینان از اینکه کانال های شما کار خود را به طور موثر انجام می دهند. این به شما امکان می دهد حداکثر استفاده را از تهویه مطبوع خود ببرید و ظرفیت خنک کننده کل آن را برای گردش خون و کنترل دما افزایش می دهد .

اندازه واحد :

اندازه سیستم تهویه مطبوع شما تأثیر بسزایی در عملکرد آن دارد. تهویه مطبوع بزرگتر می تواند خانه را به سرعت سرد یا گرم کند. با این حال، واحدهای کوچکتر ممکن است برای برآوردن دمای مورد نیاز شما مشکل داشته باشند. ناگفته نماند که سیستم تهویه مطبوع عظیم مربوطه باعث خاموش شدن آن می شود و انرژی قابل توجهی را در این فرآیند هدر می دهد .

جریان هوا ضعیف :

عوامل متعددی بر جریان هوا در واحد شما تأثیر می گذارد. برای مثال کویل های کندانسور کثیف، جریان هوا را محدود کرده و کارایی خنک کنندگی را کاهش می دهند. فیلتر به مرور زمان کثیف می شود زیرا کثیفی و سایر ذرات را از هوا پاک می کند و جریان هوا را کاهش می دهد .
مسئله دیگری که باید به آن پرداخته شود، یک واحد کندانسور است که توسط موانعی مانند برگ مسدود شده است. شما باید حداقل یک بار در فصل کویل ها را بشویید تا کثیفی و گل از بین برود یا از یک تکنسین متخصص متخصص برای تمیز کردن آنها استفاده کنید .

نشت هوا :

ترک‌های اطراف پنجره‌ها و درها، و همچنین لوله‌ها و کانال‌های نادرست مهر و موم شده، همگی بر تبادل هوا تأثیر می‌گذارند. این بر رطوبت و دمای هوای خانه و عملکرد سیستم خنک کننده شما تأثیر می گذارد .

عایق ضعیف :

عایق بندی ضعیف نیز باعث کاهش کارایی سیستم تهویه مطبوع شما می شود. این اجازه می دهد تا گرما بین قسمت های داخلی و خارجی خانه شما حرکت کند، دما را افزایش می دهد و نیاز به تلاش قابل توجهی از دستگاه شما برای رسیدن به سطح خنک کننده مطلوب دارد .

 

راه های بهبود عملکرد تهویه مطبوع :

اطراف واحد کندانسور خارجی را تمیز کنید: اگر یونیت بیرونی شما تمیز و عاری از زباله باشد بهترین عملکرد را خواهد داشت. یک متخصص باید تمیز کردن کامل تر و عمیق تر را انجام دهد .

دریچه های داخلی را جاروبرقی بکشید و آنها را تمیز نگه دارید:

برای کمک به حفظ جریان هوای ثابت از سیستم خود، گرد و غبار و زباله ها را دور از دریچه های تامین داخلی تمیز کنید. همچنین وسایلی مانند کرکره، مبلمان و اسباب بازی ها را از دریچه ها دور نگه دارید .
ترموستات خود را چند درجه افزایش دهید: به طور معمول، تنظیم دما بین 5 تا 8 درجه (پایین در زمستان، بالا در تابستان) می تواند به صرفه جویی در هزینه و انرژی کمک کند. با یک ترموستات قابل برنامه ریزی، می توانید به طور خودکار دما را برای ساعات مختلف روز یا در مواقعی که قرار است چندین ساعت از خانه دور باشید، تنظیم کنید .

لامپ ها و سایر اقلام تولید کننده گرما را از ترموستات خود دور نگه دارید:

نزدیک نگه داشتن وسایل گرماساز در نزدیکی ترموستات نشان می دهد که هوای خانه شما نیاز به خنک شدن بیشتر دارد. بنابراین، سیستم باید بیشتر کار کند و بیشتر از حد لازم کار کند .

پرده ها را بسته نگه دارید:

در گرمای روز، پرده ها و پرده های خود را بسته نگه دارید. هنگامی که آفتاب مستقیم به پنجره های شما برخورد می کند، پرده ها یا پرده های خود را ببندید. می تواند از ورود مقداری گرما به خانه شما جلوگیری کند .

لوله تخلیه را خالی کنید:

یک زهکش در نزدیکی کویل خنک کننده داخلی وجود دارد که معمولاً در زیرزمین بالای کوره قرار دارد. می‌توانید با شستشوی یک فنجان سفیدکننده کلر روی آن و شستشوی آن با یک گالن آب، مجرای تهویه مطبوع خود را در طول تابستان تمیز نگه دارید. آزاد نگه داشتن خط تخلیه به جلوگیری از سیل در زیرزمین شما کمک می کند در صورت گرفتگی لوله فاضلاب .

از استفاده از خشک کن و فر در گرم ترین ساعات روز خودداری کنید: روشن کردن خشک کن هوای گرم را وارد خانه شما می کند و استفاده از اجاق گاز شما حتی هوای گرم بیشتری اضافه می کند و باعث می شود کولر گازی شما سخت تر کار کند .

مجرای در معرض عایق کاری:

اطمینان حاصل کنید که هر مجرای که از یک فضای بدون تهویه عبور می کند به اندازه کافی مهر و موم شده باشد تا هوای مطبوع از آن خارج نشود. می‌توانید نشتی‌های قابل‌توجه را با نوار آب‌بندی با درجه UL 181 تعمیر کنید، اما مطمئن شوید که کارشناسان در بازدید برنامه‌ریزی‌شده بعدی شما کانال‌کشی را بررسی می‌کنند. همچنین توصیه می شود که کانال ها را با ضخامت مناسب مواد عایق کانال عایق بندی کنید .

نتیجه :

برای عملکرد بهینه، سیستم تهویه مطبوع شما نیاز به تمیز کردن و نگهداری مکرر دارد. شما می توانید کویل ها را تمیز کنید و فیلترها را به تنهایی تغییر دهید، اما نگهداری از واحد شما نیاز به چیزهای بیشتری دارد. سایر وظایف، از جمله تمیز کردن کانال ها و بررسی سطوح مبرد، نیاز به پشتیبانی و کمک خدمات حرفه ای تعمیر کولر گازی دارد .
واحدهای تهویه مطبوع سیستم های با ارزشی در خانه شما هستند زیرا به طور قابل توجهی به راحتی خانه شما برای زندگی کمک می کنند. این دستگاه‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کنند، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند و نتایج بهتری تولید می‌کنند .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *