مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی برخی از وسایل به حدی ضروری هستند که در صورت نبودشان دچار مشکل خواهیم شد یا باید گفت زمان و هزینه خود را تا حد زیادی هدر خواهیم داد. بخشی از این لوازم ضروری در خانه مختص به آشپزخانه هستند. ماشین ظرفشویی یکی از انواع لوازم خانگی است که ضرورت آن در بسیاری از خانه‌ها احساس می‌شود.

این دستگاه به کمک ما آمده تا به کارهای روزمره‌مان سرعت ببخشیم. اگر شما یک خانم شاغل هستید و یا از زمره کسانی هستید که همواره مهمانان زیاد دارند بدون شک داشتن ماشین ظرفشویی نه تنها خالی از لطف نیست بلکه تا حدود زیادی ضرورت می‌یابد.

ممکن است برای بسیاری از افراد این پرسش مطرح شود که ماشین ظرفشویی تا چه حد ضروری است، آیا خرید آن برای من سودی هم دارد؟ آیا صرف هزینه زیاد برای ماشین ظرفشویی ریسک به حساب نمی‌آید؟ ماشین ظرفشویی چه عیب‌هایی دارد و سوالاتی از این دست.

 

ایجاد فرصت بیشتر برای خانمها

به خانم خانواده فرصت بیشتری می دهد تا به جای صرف وقت در آشپزخانه و شستن ظروف، زمان بیشتری را در کنار فرزندان و همسر خود داشته باشد.

لذت مهمانی

در شست و شو با دست، بهترین زمان پذیرایی از مهمان بعد از صرف غذا به شستن ظروف می گذرد (بیش از یک ساعت) در صورتی که در شست و شو با ماشین ظرفشویی، بعد از صرف غذا در کنار مهمان خود هستید.

ضد عفونی

در شست و شو با دست، مجبوریم از آب ملایم استفاده کنیم در صورتی که در ماشین ظرفشویی آب داغ استفاده می شود لذا عمل ضد عفونی نیز تا حدی انجام می گیرد.

ظروف براق و شفاف

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی در شست وشو با دست، ظروف به علت استفاده از اسکاچ بعد از چند ماه خش برداشته و کدر می شوند، در صورتی که در ماشین ظرفشویی چون از مواد شوینده مناسب استفاده می نماییم، ظروف همیشه براق و شفاف باقی می مانند.

صرفه جویی در شوینده ها

در شست و شو با دست، میزان استفاده از مایع ظرفشویی بسیار زیاد است در صورتی که در ماشین ظرفشویی میزان مصرف پودر بسیار کم است.

شوینده های مضر

مواد شوینده به پوست دست آسیب زیادی می رسانند در حالی که در ماشین ظرفشویی دست شما با مواد شوینده هیچ گونه تماسی ندارد.

بیماریهای ناشی از ایستادن زیاد

درشست و شو با دست، به علت ایستادن زیاد و بی حرکت ماندن، خطر بیماری هایی مانند واریس، آرتروز ستون فقرات و زانو بسیار بالا می رود در حالی که در شست و شوی ماشینی این احتمال وجود ندارد.

ظروف لب پر نمی شوند

در شست و شوی دستی، امکان لب پر شدن ظروف چینی و کریستال شما وجود دارد در حالی که در ماشین ظرفشویی این امکان به حد صفر می رسد. مواد کلره و یا اکسیژنه موجود در پودرها و قرص های ماشین ظرفشویی، عمل ضد عفونی ظروف را تکمیل می کنند.

کاهش آب مصرفی

زمانیکه اقدام به شستن ظروف در سینک ظرفشویی می‌کنید. به صورت ناخواسته آب زیادی مصرف می‌شود. یکی از مزایای مهم ماشین ظرفشویی کاهش مصرف آب است. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است به عنوان مثال برای شستشوی یک سرویس ۱۴۴ پارچه به وسیله‌ی دست میانگین ۸۵ لیتر آب مصرف می‌شود این در حالی خواهد بود که شستن همین مقدار ظرف با ظرفشویی حداکثر ۱۶ لیتر آب مصرف خواهد کرد. جالب است بدانید در مدل‌های پیشرفته این مقدار خیلی کمتر و به حدود ۹ یا ۱۰ لیتر می‌رسد. همچنین مصرف مواد شوینده در این حالت به حداقل می‌رسد و این خود یک مزیت به شمار می‌آید.

ظروفی شفاف‌ و تمیز تحویل بگیرید

زمانی که در حال شستن ظروف بسیار چرب و کثیف هستید. مسلماً باید درجه حرارت آبگرمکن را به بالاترین حد برسانید، دست‌های شما تحمل این حجم از داغی آب را نداشته. و در نتیجه ظروف آنطور که باید تمیز نخواهد شد. همچنین برای حذف کامل میکروب‌ها دمای حدود ۷۰ درجه سانتی‌گراد لازم است. که آبگرمکن این کار را نخواهد کرد. ماشین‌های ظرفشویی پیشرفته با برخورداری از گزینه Hygiene Plus به معنای شستشوی بهداشتی دمای آب را تا ۷۰ درجه سانتی گراد می‌رسانند. که در این حالت سرسخت‌ترین لکه‌ها و میکروبها از بین خواهند رفت. این گزینه ایده‌آل برای خانواده‌هایی است. که نوزاد کوچک و یا فرد مبتلا به آلرژی دارند.

معایب استفاده از ماشین ظرفشویی

اشغال فضای زیاد در آشپزخانه

طبیعتاً ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی بزرگ به حساب می‌آید. و فضای بزرگی را اشغال می‌کند، اگر یک آشپزخانه بزرگ ندارید. احتمالا از فضای زیادی که ماشین ظرفشویی می‌گیرد گلایه خواهید کرد. اما این را نیز در نظر بگیرید که شما می‌توانید. هریک از سه نوع ماشین ظرفشویی ایستاده، مبله و یا رومیزی را انتخاب نمایید.

ضرورت سرویس در صورت خرابی

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی مشابه سایر لوازم خانگی ماشین ظرفشویی هم هر چند سال یکبار نیاز به سرویس دارد. البته اگر مشکلی فنی پیش بیاید نیاز به تعمیر دارد. در صورت پایان یافتن مدت زمان گارانتی باید خودتان هزینه‌ها را پرداخت نمایید.

مصرف برق

بدون شک در شستن ظروف با دست، نیازی به استفاده از برق نیست. ماشین‌های با استفاده از برق شهری فرایند شستشو را انجام می‌دهند. اما خب همانطور که در بالا هم گفتیم. امروزه ماشین‌های ظرفشویی‌ با مصرف انرژی پایین راهی بازار می‌شوند.

ممکن است ظرف‌ها کدر شوند

مسئله کدر شدن ظروف را نمی‌توان یک عیب ماشین ظرفشویی بر شمرد. چرا که تا حدود زیادی به شما بستگی دارد. اگر از قرص ماشین ظرفشویی بی کیفیت استفاده کنید. و یا به چراغ‌های هشدار نسبت به ریختن نمک بی اعتنا باشد. به احتمال زیاد با این مشکل مواجه خواهید شد. قرص ماشین ظرفشویی را در سه مرحله توجه به چراغ هشدار، باز کردن دریچه‌ی مربوطه و قرار دادن. قرص در محل ویژه خود باید اضافه کنید. استفاده‌ای دوره‌ای از روش‌های جرمگیری ( پس از هر 60 بار استفاده از دستگاه) به طول عمر طولانی دستگاه کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *