مزایای تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

مزایای تصفیه هوا دستگاه تصفیه هوا در واقع یک تکنولوژی نوین برآمده از جوامع صنعتی است که می تواند با یک درصد خلوص بسیار زیادی ترکیبات شیمیایی و آلاینده های موجود در هوا را از آن جدا کرده و هوایی پاک برای تنفس را برای ما به ارمغان آورد. همانطور که در بالا هم گفته شد، دستگاه تصفیه هوای خانگی دارای یک سری فیلترهاست که طی عملیات فیلتراسیون می توانند آلاینده های موجود در هوا را ا درصد خلوص بسیار بالا از هوای اطراف ما جدا کرده و هوایی پاک برای تنفس را به ما هدیه بدهند.

دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می‌کند؟

این دستگاه ها در حقیقت هوای منزل بواسطه یک فن به درون خود کشیده و آن را چندین بار از فیلترهای خود عبور می دهند. به این صورت تمامی آلاینده های موجود در هوا جذب فیلترهای ان شده و هوایی پاک را به بیرون از خود منتشر می کند. فیلترهای این دستگاه ها عموما کربنی و از نوع فیلتر هپا می باشند. فیلترهای کربن فعال این ویژگی خوب را دارند که خاصیت جذب کنندگی شان بسیار بالاست و به راحتی می توانند آلاینده های شیمیایی موجود در هوا همچون دود، مواد شیمیایی، باکتری‌ها و میکروب‌ها را به درون خود جذب کنند!

ممکن است این سوال در ذهن برخی از شما بوجود بیاید. که آیا استفاده از این دستگاه ها می تواند. عوارضی هم داشته باشد؟ البته تا به این جای نوشتار حاضر در مورد برخی از انواع تصفیه هوا ما به خطراتی احتمالی هم که این دستگاه ها درست می کنند. اشاره کردیم. در این قسمت با تاکید بیشتری مزایا و معایب استفاده از این دستگاه ها را مطرح می کنیم.

مزایای استفاده از دستگاه های تصفیه هوا

فرآیند تصفیه ها همانطور که گفتیم به حذف آلاینده هایی از هوا اطلاق می گردد. که تنفس آنها در بلند مدت می تواند آسیب جدی به بدن انسان و مخصوصا ریه های او وارد کنند. پس بدیهی است که استفاده از این دستگاه ها مزایای بسیار داشته. و بطور قطع می توان گفت که بودن آن در خانه حتما بهتر از نبودن آن است. در ادامه به ذکر چند مورد از مزایای این دستگاه ها می پردازیم:

1- از بین بردن بوی بد هوا:

دستگاه های تصفیه هوا همانطور که گفتیم. آلاینده های موجود در هوا را جذب کرده. و با جذب این آلودگی ها، آن بخش از ذرات را که به بوی بد هوا منجر شده اند. دفع ی نماید و در نتیجه بویی مطبوع تر را به محیط اطراف شما می بخشد.

2- از بین بردن آلرژن ها:

مواردی همچون پوست حیوانات، گرده گل ها و درختان و… که منجر به آلرژی در انسان می شوند. از طریق دستگاه های تصفیه هوا از بین م روند.

3- حذف دودها:

بسیاری از سموم هستند که بواسطه دودهای گاز به درون خانه شما کشیده می شوند. و شما حتی متوجه آنها نمی شوید. دستگاه های تصفیه هوا این موارد را بطور کامل خنثی می سازد.

4- از بین بردن گرد و غبار موجود در هوا:

این یکی از اصلی ترین گزینه هایی است. که عامل آلودگی هوای محیط شما می شود. این ذرات خیلی وقت ها با چشم انسان رویت نمی شوند. اما دستگاه تصفیه هوا آنها را بطور کامل پاکسازی می کند.

5- ضدعفونی کردن هوا:

هوای اطراف شما علاوه بر انواع آلاینده ها. خیلی وقت ها سرشار از انواع میکروب و باکتری های ناشناس است. که عامل خیلی از بیماری های قلبی و ریوی است. دستگاه های تصفیه هوا به راحتی چنین میکروب هایی را از بین برده. و اینگونه هوا را ضدعفونی می نماید.

6- مصرف بهینه انرژی:

این دستگاه ها در بسیاری از موارد در عین دادن خدمات بسیار، برق خیلی کمی هم مصرف می کنند.
در پایان لازم به ذکر است که عملکرد دستگاه های تصفیه هوا صرفا به این موارد محدود نمی شود. گاهی در هوای منزل شما مواردی همچون چربی‌های حاصل از دود غذاها در آشپزخانه، مواد حساسیت‌زا در اثر وجود حیوانات خانگی، انواع قارچ‌ها و… وجود دارند که هر یک می توانند مشکلاتی را بوجود آورند. رطوبت موجود در حمام و نیز هوای داخل سرویس بهداشتی هم گاها ممکن است. به گونه ای باشد که موجب رشد قارچ و باکتری بشود. همچنین یک سری از آلودگی ها هم هستند. که  از بیرون در لباس‌ها و بدن ما جای گرفته‌اند. و به نوبه خود فضای منزل را آلوده می سازند.
دقت کنید که این موارد در کنار هم می توانند. آلرژی زا بوده و موجب ایجاد برخی از بیماری های تنفسی و… بشوند. دقت کنید. که پاسازی هوا از این قبیل موارد برای خانه هایی که در آنها گروه آسیب پذیرتر کودکان و سالکندان حضور دارند. بسیار ضروری تر است. این امر می تواند. به بهبودی عمل تنفس در ساکنین منزل منجر شده. و سلامت روانی، کاهش فشارها و استرس‌ و نیز خوابی راحت را برای افراد منزل به ارمغان آورد.
برخی از اوقات دستگاه های الکترونیکی شما از قبیل کامپیوتر و… به مرور زمان دچار گردگرفتگی می شوند. و این مسئله می تواند در بلند مدت به قطعات آنها آسیب وارد کند. قطعاتی همچون تراشه‌های الکتریکی، خازن‌ها، ترانزیستورها و… . استفاده از دستگاه های تصفیه هوای خانگی در این موارد هم می تواند. اثرگذار باشد. به این صورت گرد و غبار روی آنها را پاکسازی کرده. و با عث می شود. که عمر آنها در طولانی مدت تقویت گردد!!
بیشتر بخوانید: تصفیه هوا

فواید دستگاه تصفیه هوا

مزایا نصب و استفاده از تصفیه هوا عبارت است از:

  •       محافظت از شما در برابر آلودگی هوا
  •       حذف گرد و غبار و ذرات آلرژی زا
  •       کاهش بو ها و voc ها
  •       نابودی ویروس و باکتری
  •       کاهش مواد شیمیایی
  •       کمک به خواب بهتر در شب

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *