مزایای تهویه مطبوع اینورتر

آیا با مزایای تهویه مطبوع اینورتر آشنایی دارید؟

ما در این مقاله از مجموعه تاسیسات تهویه می خواهیم تا به شما بگوییم که با توجه به مطالعه تمامی مقالات قبلی آیا مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر می تواند ما را متقاعد کند که این سیستم را به عنوان سیستم منزل یا محیط کار خود انتخاب کنیم یا نه؟

ذخیره انرژی یا تهویه مطبوع؟!!

ببینید ما در بخش های قبلی یا همان مقالات قبلی که به صورت مفصل در قسمت های مختلف اشاره کردیم که چگونه می توانیم با توجه به نکات مختلف می توانیم یک انتخاب درست داشته باشیم. و بهترین سیستم تهویه را انتخاب کنیم پس با ما همراه  باشید.

اگر بخواهیم درباره مزایای سیستم تهویه مطبوع صحبت کنیم باید در ابتدا به ذخیره انرژی و صرفه جویی انرژی اشاره کنیم.

ما در مقاله قبلی سعی کردیم تا سیستم تهویه مطبوع اینورتر را به شما معرفی کنیم ولی اگر بخواهیم تعریف کوتاهی داشته باید بگوییم تهویه مطبوع اینورتر کارایی بیشتری نسبت به دستگاه های معمولی دارد و حالا بحث این جا است که این کارایی دقیقا چیست؟

مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر

مزایای تهویه مطبوع اینورتر در اصل وقتی شما از این سیستم استفاده می کنید. این فرآیند باعث این می شود. تا شما از موتور تهویه مطبوع بیشترین بازدهی را می گیرید. یعنی در اصل مزایای سیستم تهویه مطبوع در اصل باعث می شود زمانی که دمای اتاق وقتی خنک می شود یا دمای اتاق کاهش می یابد خود سیستم سیکل خود را کمتر می کند و همین باعث می شود. هم به سیستم فشار کمتری آید و هم انرژی کمتری استفاده می شود.

یک مثال برای بهتری فهمیدن مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر

۲ حالت را در نظر بگیرید:

در حالت اول: فرض کنید یک دونده قرار است که مسافتی را بپیماید و در طی این مسیر مرتب توقف می کند و دوباره شروع به دویدن می کند.

در حالت دوم: در حالت دوم دونده سعی می کند که آهسته و پیوسته شروع به فعالیت می کند و به راحتی به انتهای مسیر می رسد.

به نظر شما کدام حالت بهتر است؟

مطمئنا شما هم به این واقف هستید که حالت دوم بهترین حالت است و انرژی کمتری مصرف می شود. و بهترین حالت ممکن است.دقیقا این می تواند مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر به حساب آورد.

چگونه سیستم اینورتر سرعت موتور را کنترل می کند؟

یکی از مزایای سیستم های تهویه مطبوع اینورتر این است که با استفاده از دو نوع آهنربا می تواند به راحتی مقدار الکتریسیته ورودی به سیستم سرعت موتور را کنترل می کند.و این موضوع بسیار جالب است که با استفاده از آهنربا بتوانید سرعت موتور را کنترل کنید.

نحوه کارکرد تهویه مطبوع اینورتر چیست؟

مزایای تهویه مطبوع اینورترمیزان سرمایش و یا گرمایش مورد نیاز یک سیستم تهویه بسته به درجه‌حرارت فضای باز و میزان گرما در اتاق متفاوت است. هنگامی که ظرفیت سرمایش یا گرمایش باید کاهش یابد، کمپرسور با سرعت بالا عمل خواهد کرد و مقدار جریان مبرد refrigerant را افزایش خواهد داد.هنگامی که سیستم تهویه مطبوع اینورتر روشن می شود، کمپرسور با سرعت بالا عمل می کند تا اتاق را سریع تر یا خنک تر کند.

حال اگر بخواهیم مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر چیست؟

  • ۴۰% انرژی کمتری نسبت به دستگاه های معمولی مصرف می کند.
  • سریعتر دما به دمای مد نظر شما می رسد.
  • آلودگی صوتی ندارند، دستگاه های اینورتر
  • کمبود ولتاژ به وجود نمی آید.
  • همه سیستم های تهویه مطبوع اینورتر پمپ های گرمایشی هستند که به خودی خود یکی از موثرترین شکل‌های گرم کردن گرما است.

دلیل ایجاد تهویه مطبوع های هوشمند:

هدف اصلی از ساخت و طراحی سیتم های تهویه مطبوع یا بهتر است بگوئیم سیستم های سرمایشی و گرمایشی (SMART) هوشمند، بررس و کنترل کفیت هوای مکان های مختلف در هر شرایطی است. اصلی ترین وظیفه سیسیتم های تهویه مطبوع هوشمند با حداقل مصرف انرژی مطلوب نگهداشتن هوای ساختمان است. تهویه مطبوع های هوشمند درصد خطاهای سیستم های معمولی را از بین می برند.

و یا رفع می کنند و فضایی بهتر برای ساکنین ساختمان و یا هر فضای دیگر ایجاد می کنند. در گذشته مدیریت سیستم های تهویه مطبوع و کنترل درجه حرارت ساختمان ها به صورت دستی توسط فرد انجام می شد ولی در زمان حال با توجه به پیشرفته علم و تکنولوژی دیگر این اتفاق نمی افتد بلکه با استفاده از ترموستات های پیشرفته این اتفاق رقم می خورد و نیروی انسانی از این بخش دیگر حذف شده است، که حداقل با یک دکمه می توان درجه حرارت را دیگر در اندازه مطلوب نگه داشت. که میتوان از این موارد به عنوان مزایای تهویه مطبوع نام برد.

ویژگی های تهویه مطبوع اینورتر

  •  ۴۰ درصد ارزان‌تر است و برق کمتری مصرف می‌کند.
  • به دمای مورد نظر سریعتر می رسد.
  • زمان راه‌اندازی با ۳۰ % کاهش می‌یابد.
  • آهسته و بی صدا کار می کند.
  • بدون نوسان دما، به این ترتیب سطح راحتی را به حداکثر می رساند.
  • هیچ کمبود ولتاژ از کمپرسور وجود ندارد.

همه سیستم های تهویه مطبوع اینورتر پمپ های گرمایشی هستند که به خودی خود یکی از موثرترین شکل‌های گرم کردن گرما است.

از کمپرسور اینورتر استفاده کنیم یا خیر؟

اینورتر یک مجموعه کنترل عملکرد برای کمپرسور است که مصرف انرژی را بهینه می‌کند و استفاده از کمپرسور اینورتر می‌تواند هزینه برق را به طور قابل توجهی کاهش دهد. در حال حاضر با توجه به اهمیت زیاد بهینه سازی انرژی، استفاده از کمپرسورهای اینورتر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است؛ خصوصاً در مینی چیلرها که از تعدد کمپرسور (برای کنترل ظرفیت مرحله) برخوردار نیست. همچنین، وجود اینورتر باعث کم شدن تعداد دفعات روشن و خاموش شدن کمپرسور شده و عمر آن را افزایش می‌دهد.

مشکل استفاده از کمپرسور اینورتر این است. که در ایران دسترسی تولیدکنندگان به کمپرسور اینورتر بسیار محدود است و در صورت دسترسی این کمپرسورها قیمت بسیار بالایی دارند. این موضوع باعث افزایش قیمت قابل توجه مینی چیلرهای اینورتر دار نسبت به مینی چیلرهای معمولی شده است. استفاده از مینی چیلر با کمپرسور اینورتر زمانی توجیه اقتصادی دارد که در شرایط آب و هوایی محل انجام پروژه، بار سرمایشی نوسان زیادی داشته باشد و تعداد دفعات روشن و خاموش شدن کمپرسور زیاد باشد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *