مزایای فن کویل

فن کویل: نقاط قوت و ضعف داشتن گرمایش و سرمایش با هم

مزایای فن کویل واحد فن کویل امکان استفاده از سیستم های گرمایش و سرمایش. را در یک ترمینال انتشار هوا می دهد: این دستگاهی است. که به شما امکان می دهد. با استفاده از آب سرد یا گرم هوای گرم یا سرد تولید کنید.

معمولاً، در واقع، سیستم های گرمایش به یک دیگ بخار، یک پمپ حرارتی، یک اجاق گاز حرارتی متصل می شوند. در حالی که سرمایش به تهویه مطبوع کلاسیک سپرده می شود: اما در مورد فن کویل ها، سیستم یکسان است. گرما یا هوای سرد توسط همان دستگاه تامین می شود و توسط همان ترموستات تنظیم می شود.

فن کویل چگونه کار می کند؟

عملکرد فن کویل که عمدتاً در سیستم های تهویه مطبوع هوا و آب مخلوط استفاده می شود. بسیار شبیه به رادیاتور اتومبیل های ما است. فن کویل همچنین به عنوان یک واحد کاملاً چرخشی تعریف می شود: هوا از طریق یک فن از محیط گرفته می شود، سپس از فیلتری عبور می کند که قادر به حفظ گرد و غبار و ذرات است. از اینجا به سمت مبدل حرارتی رانده می شود، جایی که با همرفت اجباری، قبل از بیرون راندن، گرما را با آب مبادله می کند. در حالت گرمایش، گرما خارج می شود، در حالی که در حالت سرمایش گرما آزاد می شود.

در حالت سردی هوا

هنگامی که هوا خنک می شود. رطوبت آن نیز از بین می رود. زیرا فرآیند خنک سازی توانایی آن در انتقال ذرات آب را کاهش می دهد. که باعث ایجاد رطوبت می شود.

بر اساس موقعیت مکانی آنها. سه نوع ساخت فن کویل وجود دارد:

روی دیوار قرار گرفته است.
روی زمین قرار گرفته است.
قرار گرفته روی سقف (هوا گرمکن)

علاوه بر این. بر اساس ساختار سیستم، آنها می توانند از طریق:

واحد مرکزی: عنصری که بر روی دما تأثیر می گذارد. منحصر به فرد است. و دارای لوله های مختلفی است. که به مناطق مختلف می رسد.
چند واحد: سیستم در محیط های مختلف توزیع می شود.

مزایای فن کویل

مزایای فن کویل علاوه بر ویژگی اصلی آن، مدیریت سرما و گرما با هم، از جمله مزایای فن کویل می‌توان به مناسب بودن آن برای خانه‌ها، ادارات و فضاهای متوسط، گرم یا سرد در زمان‌های بسیار کوتاه‌تر نسبت به سیستم های سنتی، رطوبت زدایی اتاق ها در همان زمان. علاوه بر این، در صورت عدم اتصال به دیگ گاز، می توان به جای مصرف متان، از صرفه جویی قابل توجهی در انرژی برق بهره مند شد.

فن کویل آلایندگی ندارد و هزینه نصب پایینی دارد و سیستم نیروی کار کمی دارد.

معایب فن کویل

با این حال، مانند همه دستگاه ها، نقاط قوت و ضعف وجود دارد.

اساساً به لطف یک فن کار می کنند و نویزتر هستند. فن کویل‌ها فضای داخلی و خارجی را اشغال می‌کنند، در مورد یک واحد خارجی، کاملاً غیر زیبایی (و همچنین کولرهای کلاسیک).

علاوه بر این، همه هوای خشک تولید شده. توسط فن کویل‌ها را دوست ندارند، که در محیط‌های مرطوب مفید است، اما حتی در محیط‌های از قبل خشک سالم‌تر است.

تنظیم کننده فن کویل MIT

در میان رگولاتورهای فن کویل در محدوده IMIT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فن TA3 دیواری: الکترومکانیکی، ایده آل برای تنظیم دما به روشی بسیار ساده و شهودی. به لطف دستگیره و دو حالت کار تابستانی / زمستانی (برای فعال کردن عملکردهای تهویه مطبوع یا گرمایش). فن TA3 همچنین مجهز به یک انتخابگر مکانیکی سه حالته برای تنظیم سرعت فن و برای کنترل شیر گرم/سرد است.
و فن 503 داخلی: کنترل کننده الکترونیکی DIN503 داخلی با نمایشگر LCD، با سه رله برای تنظیم سرعت فن و دو رله برای کنترل شیرهای برقی و ورودی پروب آب.

پس از انتشار اخیر یادداشت فنی CIBSE. مایک پرایس بررسی می‌کند. که چرا واحدهای فن کویل آب سرد یکی از مؤثرترین ابزارهای ارائه تهویه مطبوع هستند. در سال های اخیر، نصب و راه اندازی واحدهای فن کویل به یکی از موثرترین ابزارهای تامین تهویه مطبوع. در اماکن تجاری نوساز و نوساز تبدیل شده است. مزایای ارائه شده. توسط سیستم های یونیت فن کویل شامل موارد زیر است. نیروگاه تهویه و کانال توزیع بسیار کوچکتر از یک سیستم تمام هوا.
• ظرفیت خنک کنندگی بالا.

سیستم پیچیده

مزایای فن کویل در حالی که یک سیستم ذاتا پیچیده نیست. تعدادی از مشکلات ممکن است. با نصبی که شامل واحدهای فن کویل است ایجاد شود. مانند نویز، خروجی حرارتی و کشش. بنابراین باید در ساخت، طراحی، انتخاب و نصب تجهیزات دقت شود. تا از مشکلات رایج جلوگیری شود. یادداشت فنی CIBSE که اخیراً راه اندازی شده است. TM43 «واحدهای فن کویل»*، تمام جنبه های این فناوری را توضیح می دهد. و شامل راهنمایی و مشاوره در مورد مشکلات رایجی است. که با آن مواجه می شویم.

فضای خالی سقف به عنوان یک پلنوم برای هوای برگشتی از اتاق استفاده می شود. تا دوباره تهویه شود. و هوای تازه از یک واحد مرکزی تهویه هوا (AHU) وارد شود. این دو جریان هوا به مجاورت ورودی هوای یک واحد فن کویل وارد می شوند. و سپس برای تهویه به داخل واحد کشیده می شوند. برای واحدهای فن کویل عمودی، محفظه ای یا فرورفته. اینها معمولاً تهویه مطبوع را در مکان های محیطی ساختمان فراهم می کنند. مانند زیر پنجره ها که بارهای خنک کننده می تواند. بیشتر باشد، به شکل.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع فن کویل

مزایای واحد فن کویل

مزیت اصلی فن کویل این است که سیستم لوله کشی آن به فضای کمتری نیاز دارد. این دستگاه می تواند با چیلر و سیستم گرمایش مرکزی نیز کار کند. همچنین امکان کنترل فضاهای مختلف به صورت جداگانه برای کاهش هزینه های انرژی وجود دارد. این دستگاه به شما اجازه می دهد تا هر اتاق را به صورت جداگانه کنترل کنید. از آنجایی که این سیستم می تواند حتی با دمای پایین آب نیز گرم شود، بنابراین برای مناطقی که تولید گرما صرفاً توسط پنل های خورشیدی انجام می شود، مناسب است. هنگام نصب فن کویل در ساختمان های موجود، سیم کشی و لوله کشی ساده تر از کانال های مورد نیاز برای نصب تمام هوا است.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *