مزایا و معایب استفاده از کولر گازی ایستاده

مزایا و معایب استفاده از کولر گازی ایستاده

مزایا و معایب کولر گازی ایستاده

کولر گازی پرتابل یکی از پرکاربردترین انواع کولر گازی است که همگی در یک دستگاه ادغام شده اند. هدف اصلی از طراحی و ساخت کولر گازی پرتابل استفاده از آنها در مکان هایی است که امکان نصب اسپلیت وجود ندارد و یا مساحت کمی دارند و دلایل آن این است که افراد بتوانند با هزینه کمتر از محیط خود استفاده کنند. فضای کمتری را اشغال کند به دمای مورد نظر برسد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانیم شما را با مزایا و معایب استفاده از کولر گازی پرتابل آشنا کنیم .

مزایای تهویه مطبوع قابل حمل

مزایای کولر گازی قابل حمل عبارتند از

مناسب برای مکان های کوچک

در برخی مکان ها مانند مغازه ها و ادارات کوچک که امکان نصب کولر آبی یا مدل های دیگر کولر گازی وجود ندارد و یا از مکان به صورت اجاره ای استفاده می شود، به منظور صرف هزینه کمتر و به دلیل قابلیت حمل آسان کولرهای گازی قابل حمل، مورد توجه بسیاری از افراد است .

حمل و نقل آسان

همانطور که گفته شد کولرهای گازی پرتابل به دلیل ساختار یکپارچه و وجود چرخ های تعبیه شده در زیر دستگاه، حمل و جابجایی آسانی دارند .

قیمت مناسب

یکی دیگر از دلایل مهم استفاده از کولر گازی پرتابل ارزان بودن آنها نسبت به سایر مدل های کولر گازی استد .

بدون نیاز به لوله کشی

کولرهای گازی پرتابل یک تکه بوده و بصورت ایستاده در محیط قرار می گیرند و نیازی به لوله کشی ندارند. به همین دلیل به دیوارها آسیب نمی رسانند .

هزینه نگهداری کم

کولر گازی های قابل حمل نسبت به مدل های دیگر کولر گازی انرژی کمتری مصرف می کنند و کاربران مجبور نیستند هزینه هایی مانند هزینه های نصب و لوله کشی را متحمل شوند .

استفاده از کولر گازی پرتابل دارای مزایای دیگری نیز می باشد که به شرح زیر است

کاهش رطوبت هوا

دارای محفظه تخلیه آب

خنک کننده سریع

قابلیت گرمایش فصول سرد (در دو فصل)

انعطاف پذیری

واحدهای تهویه مطبوع روی زمین قابل حمل هستند، به این معنی که قرار است از اتاقی به اتاق دیگر منتقل شوند. بر خلاف واحدهای تهویه مطبوع پنجره ای، هنگام انجام این کار، هزینه خدمات اقساطی وجود ندارد .

مزیت اصلی انعطاف پذیری با واحدهای تهویه مطبوع قابل حمل این است که می توان از آنها در اتاق های بدون پنجره استفاده کرد .

راحتی

واحدهای تهویه مطبوع قابل حمل همچنین به لطف سیستم تصفیه داخلی قابل شستشو، رطوبت گیر عالی برای اتاق ها ایجاد می کنند. و پاکسازی معمول از مخزن آب با تبخیر اکثر آب تغلیظ شده با هوای خروجی کاهش می یابد.

واحدهای تهویه مطبوع روی زمین همچنین دارای یک سینی برای جمع آوری تمام چکه های آب از دستگاه هستند. برخی از واحدها یک سیستم خاموش کننده ایمنی برای جلوگیری از آبگرفتگی کف تعبیه شده اند

معایب تهویه مطبوع قابل حمل

معایب کولر گازی پرتابل عبارتند از

ظرفیت کم

کولرهای گازی پرتابل با ظرفیت حداکثر 14000 تولید می شوند زیرا قابلیت جابجایی دارند. زیرا تمامی قطعات داخل دستگاه قرار می گیرند و امکان قرار دادن کمپرسور با ظرفیت بالا در آن وجود ندارد زیرا اولاً وزن دستگاه افزایش می یابد و قابلیت جابجایی آسان خود را از دست می دهد و ثانیاً امکان جابجایی دستگاه وجود دارد. از یک کندانسور هوای بزرگ مانند اسپلیت های دو تکه استفاده کنید. ندارد

اما برخی ظرفیت کم و نامناسب بودن کولر گازی پرتابل برای مناطق بالای 20 متر را از معایب این دستگاه می دانند .

ایجاد سر و صدا

به دلیل وجود کمپرسور در داخل دستگاه معمولاً در هنگام کارکرد کولر گازی پرتابل صدا ایجاد می شود .

به یک دریچه خروجی هوا نیاز دارید

کولرهای گازی پرتابل به دو صورت تک لوله ای و دو لوله ای تولید می شوند. این لوله ها وظیفه رهاسازی هوای گرم از کندانسور کولر را به محیط بیرون بر عهده دارند و برای انجام این فرآیند دستگاه را به دریچه ای به هوای بیرون برای اتصال لوله های هوای گرم متصل می کنند. نیاز دارد

یکی دیگر از معایب کولرهای گازی پرتابل که البته بیشتر مربوط به مدل های قدیمی این دستگاه می شود، نداشتن چرخ و سختی جابجایی آنهاست .

سیستم مدیریت آب

اگر نتوانید شلنگ متصل به دستگاه را به نحوی بیرون بچسبانید، ممکن است مدیریت سینی آب درگیر باشد. هر بار که سینی پر از آب می شود (به طور متوسط هر سه ساعت یکبار) باید سینی را خالی کنید .

موقعیت مکانی مناسب

اگر جایی برای وصل کردن آن در این نزدیکی ندارید، ممکن است نتوانید دستگاه را در اتاق به خود نزدیک کنید .

همچنین ممکن است بخواهید این واحدهای کف را به هر حال نزدیک به پنجره نگه دارید زیرا می توانید به جای خالی کردن سینی آب هر چند ساعت یکبار، شلنگ را بیرون از پنجره بچسبانید .

جدول محاسبه تقریبی ظرفیت کولر گازی اسپلیت

برای محاسبه تقریبی کولر و اسپلیت ظرفیت مورد نیاز (در شرایط آب و هوایی مانند تهران) در طبقات میانی ساختمان حدود 400 تا 600 (BTU) در هر متر مربع و در طبقاتی که بالای آن سقف وجود دارد، به دلیل تابش مستقیم نور خورشید بر روی سقف بین 600 تا 800 (BTU) در هر متر مربع زیربنا در نظر گرفته می شود. برای مثال برای اتاق 12 متری اسپلیت 9000، برای اسپلیت 17 متری 12000، برای اسپلیت 25 متری 18000، برای سالن 40 متری 24000 و برای سالن 45 متری 32000. همچنین می توانید برای محاسبه تقریبی و تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولر گازی برای راحتی بیشتر و تعیین ظرفیت کولر گازی و اسپلیت خود با توجه به شرایط و مبانی محاسبات فوق به جدول زیر مراجعه نمایید. جدول زیر نسبت تقریبی ظرفیت کولر گازی به اندازه محیط در هوای معتدل را نشان می دهد .

تحرک

اطمینان حاصل کنید که از خرید یک واحد تهویه مطبوع روی زمین سنگین خودداری کنید (اگر نمی توانید آن را به تنهایی حمل کنید، خیلی سنگین است). یک واحد سنگین باعث می‌شود که جابجایی آن در اتاق‌های مختلف خانه شما بسیار مشکل باشد.

مدل‌های پلاستیکی جدیدتر نسبت به مدل‌های فلزی قدیمی راحت‌تر به دست می‌آیند و بنابراین جابه‌جایی آن‌ها راحت‌تر است.

متحرک ترین واحدها دارای چرخ در پایین هستند. مراقب اینها باشید

قیمت

محدوده قیمتی گسترده ای وجود دارد، بنابراین شما می توانید چیزی را پیدا کنید که کار مورد نیاز خود را انجام دهد و متناسب با بودجه شما باشد .

قیمت این واحدهای طبقه معمولاً حدود 100 تا 500 دلار است. قیمت ها بر اساس اندازه و هر عملکرد یا قابلیت اضافی متفاوت است .

اکنون که این راهنما را خواندید، باید خودتان تصمیم بگیرید که آیا مزایای واحدهای تهویه مطبوع روی زمین بیشتر از مزاحمت هایی است که ممکن است برای شما ایجاد کنند یا خیر

فروشگاه تاسیسات کلاب یکی از معتبر ترین فروشگاه ها در زمینه پخش انواع وسایل تهویه هوا می باشد. شما می توانید با مراجعه به قسمت خرید کولر گازی از انواع ان دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *