معرفی انواع دستگاه تصفیه اب خانگی

دستگاه آب شیرین کن خانگی

معرفی انواع دستگاه تصفیه اب خانگی سیستم تصفیه آب شهری قادر به پاکسازی تمام آلاینده ها و مواد مضر آب نیست و استفاده طولانی مدت از آب لوله کشی تصفیه نشده باعث بیماری های خطرناکی برای انسان می شود. بنابراین با استفاده از دستگاه تصفیه آب، آبی بهداشتی و سالم در اختیار خواهید داشت.

به دلیل آلودگی های آب شهری. امروزه اهمیت استفاده از دستگاه های تصفیه آب بیشتر از قبل شده است. این دستگاه ها در انواع مختلفی عرضه می شوند. و شما بر حسب مکانی که زندگی می کنید. و یا محل کارتان باید برای تهیه دستگاه مناسب خود، ابتدا با انواع آن ها آشنا شوید. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

سیستم دستگاه های پاک کننده آب ، به چند دسته بندی مختلف تقسیم می‌شوند. معرفی انواع دستگاه تصفیه اب خانگی برخی از آنها ساده و برخی پیچیده‌تر کار تصفیه آب خانگی را انجام می‌دهند. انواع تصفیه آب خانگی به موارد زیر تقسیم و دسته بندی می‌شوند که مختصر در رابطه با هر کدام به شما توضیحاتی خواهیم داد:

  • دستگاه سرشیری
  • دستگاه رومیزی کلمنی
  • دستگاه زیرسینکی
  • دستگاه ورودی آب ساختمان
  • دستگاه آب شیرین کن خانگی اسمز معکوس RO
  • دستگاه سه مرحله ای
  • دستگاه شش مرحله ای
  • دستگاه هفت مرحله ای یونیزه قلیایی

دستگاه سرشیری

یک دستگاه آب تصفیه کن خانگی سرشیری، تنها از یک فیلتر ساده الیافی ساخته شده است و سر شیر ظرفشویی شما نصب می‌گردد. این دستگاه‌ها فقط برای تصفیه املاح درشت آب، همان املاحی که در کتری رسوب می‌کنند، مناسب هستند و نمی‌توان برای نوشیدن آب آشامیدنی سالم و تصفیه شده روی این گونه دستگاه‌های یک مرحله ای حساب باز کرد. در واقع این دستگاه، تنها کار فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس، که کامل ترین روش تصفیه ی آب آشامیدنی لوله کشی شهری به شمار می‌آید، را انجام می‌دهند.

دستگاه آب شیرین کن خانگی ورودی ساختمان

معرفی انواع دستگاه تصفیه اب خانگی انواع دستگاه تصفیه آب خانگی ورودی ساختمان، از تک مرحله، دو مرحله ای، سه مرحله ای گرفته تا آب شیرین کن ورودی ساختمان نیمه صنعتی، در حجم 400 گالن یعنی 1200 لیتر به بالا در شبانه روز آب کل ورودی واحد یا کل ساختمان را تصفیه می‌کنند. این دستگاه‌ها تایوانی هستند و به آب شیرین کن خانگی تایوانی ورودی ساختمان نیز معروف هستند. این آب شیرین کن‌های صنعتی و نیمه صنعتی تایوانی اصل، خواص و مزایای زیادی دارند، اما از معایب آنها می‌توان به این نکته اشاره نمود که مقرون به صرفه نیستند. زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی ورودی ساختمان شما زود به زود خواهد بود و هزینه تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی شما نیز زیاد می‌شود. علاوه بر اینکه در بسیاری مواقع نیاز به تصفیه کل آب ورودی ساختمان نیست و در حد آشامیدن و پخت و پز کفایت می‌کند.

دستگاه کلمنی رومیزی

معرفی انواع دستگاه تصفیه اب خانگی دستگاه آب شیرین کن کلمنی، مزایای بسیار زیادی دارد. تا قبل از ورود یخچال‌های یخ ساز و دارای مخزن آب آشامیدنی به بازار لوازم خانگی، کلمن یا فلاسک روی اوپن تمام خانه‌های ایرانی یافت می‌شد، اما الان با وجود این یخچال‌ها کمتر کسی از کلمن استفاده می‌کند. یک دستگاه تصفیه آب کلمنی، می‌تواند تا حدودی املاح درشت آب را حذف و تصفیه کند.

کلر و مواد جانبی کلر را هم تصفیه کند، اما باز بهترین سختی آب آشامیدنی را با این دستگاه‌ها دریافت نخواهید کرد. یعنی املاح مضری همچون نیترات و نیتریت که سرطان‌زا هستند، با دستگاه تصفیه آب کلمنی تصفیه نمی‌شوند و در آب آشامیدنی باقی خواهند ماند. به علاوه ظرفیت آبدهی دستگاه تصفیه آب کلمنی بسیار کم است و نهایتا 14 لیتر آب تصفیه شده به شما تحویل خواهد داد، که آن هم باید یک شب تا صبح در مخزن تصفیه آب رومیزی مانده باشد تا تصفیه گردد.

دستگاه آب شیرین کن خانگی اسمز معکوس RO

تصفیه آب مینروا تایوان Minerva که در ایران از محبوبیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. و بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی در ایران میباشد، از سیستم تصفیه آب اسمز معکوس استفاده می‌کند. زیرا فناوری دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، به روزترین شیوه تصفیه آب آشامیدنی در دنیا شناخته شده است. زیر مجموعه یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب RO انواع آب شیرین کن شش مرحله ای، دستگاه تصفیه آب قلیایی هفت مرحله ای ORP و دستگاه هشت مرحله ای ماورا بنفش UV است. خیلی عزیزان سوال میکنند که آیا دستگاه تصفیه آب خانگی مفید است؟ یا دستگاه تصفیه آب خانگی ضرر دارد؟ پاسخ اینجاست دستگاه تصفیه آب خانگی حذف نیترات، که می‌تواند تمام املاح مفید و مضر موجود در آب آشامیدنی را حذف کرده و املاح مفید را به آب آشامیدنی اضافه کند. دستگاهی بسیار مفیدی است. که کیفیت آب را به استاندارد سختی آب آشامیدنی می‌رساند.

بیشتر بخوانید: مخزن تصفیه آب 2500 لیتری مادول سه لایه پلاستونیک

کدام مدل از آب شیرین کن خانگی اسمز معکوس بهتر است؟

همیشه بین شش مرحله، هفت مرحله و هشت مرحله اکسیژن ساز دستگاه آب شیرین کن سوالات بسیاری است، که کدام بهتر است و کدام یک از اینها کامل‌تر آب آشامیدنی را تصفیه می‌کنند؟ پیشنهاد ما به شما انتخاب دستگاه تصفیه آب هشت مرحله ای اکسیژن ساز مینروا Minerva مدل Ro8_O2Plus است. این آب شیرین کن قلیایی اکسیژن ساز 8 مرحله ای، آب آشامیدنی را کاملا آب مقطر می‌کند، سپس آب را شیرین کرده، املاح مفید را اضافه می‌کند. و در آخر، ph آب و سطح اکسیژن آب آشامیدنی را مقداری افزایش می‌دهد. تا از خواص آب آشامیدنی قلیایی بهره‌مند گردید.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *