مهم ترین علل روشن نشدن پکیج کدامند؟

مهم ترین علل روشن نشدن پکیج کدامند؟

بررسی دلایل روشن نشدن پکیج

مهم ترین علل روشن نشدن پکیج کدامند؟ دیگ شما خراب شده و نمی دانید چه کار کنید؟ قبل از تماس با یک متخصص برای آمدن به خانه خود، پیشنهاد می کنیم برخی از بررسی های اولیه دستگاه خود را انجام دهید. در این مقاله بررسی های مختلفی را که می توانید برای راه اندازی مجدد دیگ خود انجام دهید و سپس متداول ترین خرابی هایی که ممکن است با آن مواجه شوید را مشاهده خواهیم کرد.

 

بررسی هایی که باید در صورت خرابی دیگ انجام شود

چند بررسی اساسی ممکن است به شما امکان دهد تشخیص دهید که خرابی دیگ شما از کجا می آید و آن را حل کنید.

 

اتصالات الکتریکی را بررسی کنید

اگر دیگ شما دیگر روشن نمی شود، ببینید چراغ های پانل روشن هستند یا خیر. این احتمال وجود دارد که این به دلیل مشکل برق باشد. بنابراین توصیه می کنیم ابتدا اتصالات مختلف الکتریکی و وضعیت فیوزها را بررسی کنید.

 

فشار آب را بررسی کنید

کمبود فشار نیز می تواند دلیل خرابی باشد. فشار آب باید بین 1 تا 1.5 بار باشد (دیگ های بخار مجهز به فشار سنج هستند که فشار نصب شما را نشان می دهد). اگر متوجه افت فشار شدید ، باید آب را به دیگ خود اضافه کنید. اگر برعکس، افزایش فشار را مشاهده کردید ، باید رادیاتورهای خود را تخلیه کنید تا هوایی که ممکن است وارد شبکه شده باشد را تخلیه کنید.

 

 

مشکل فشار؟

دریابید که چگونه آن را بررسی کنید و در صورت بالا یا خیلی پایین بودن آن، مراحلی که باید دنبال کنید.

 

 

منبع گاز یا نفت را بررسی کنید

در نهایت، همچنین به یاد داشته باشید که بررسی کنید که منبع گاز یا سوخت شما بسته نشده باشد (یا قطعی موقت به دلیل کار وجود نداشته باشد). شیر ورودی گاز معمولاً قبل از کنتور شما قرار دارد.

 

شایع ترین دلایل روشن نشدن پکیج

هر سیستم گرمایشی متفاوت است. با این حال، اکثر خرابی هایی که روی دیگ ها اتفاق می افتد کم و بیش یکسان است. ما رایج ترین آنها را بررسی خواهیم کرد. تشخیص خرابی به شما این امکان را می‌دهد که راحت‌تر آن را برای متخصصی که مسئول تعمیر و نگهداری دستگاه شماست توضیح دهید تا قبل از مداخله در خانه شما، تمام اطلاعات را داشته باشد.

 

مشکل مخزن انبساط

مخزن انبساط بهداشتی برای جذب تغییرات حجم آب در دیگ استفاده می شود.

 

شبیه یک بادکنک کوچک است. معمولاً قرمز است و در قسمت عقب دیگ قرار دارد. چندین علامت می تواند نشان دهنده وجود مشکل در مخزن انبساط باشد: از دست دادن مکرر فشار در مدار گرمایش، نشت آب از زیر دستگاه، دیگ شما که به طور منظم برای آب اضافی یا کمبود آب به حالت ایمنی می رود، و غیره.

 

تواند آسیب زیادی به نصب شما وارد می کند و به ویژه لجن را در شبکه شما افزایش می دهد که در دراز مدت به دیگ شما آسیب می رساند.

 

مبدل حرارتی صفحه ای از کار افتاده است

مبدل حرارتی صفحه ای گرما را از یک سیال به سیال دیگر منتقل می کند.

 

این یکی از اجزای دیگ شما است که به سختی آب بسیار حساس است. اگر در منطقه ای بسیار آهکی زندگی می کنید، رسوبات رسوبی (سنگ آهکی) می تواند در شبکه گرمایشی شما جمع شود و در دراز مدت باعث ایجاد رسوب و آسیب به مبدل شما شود. به همین دلیل است که نصب نرم کننده یا فیلتر پلی فسفات در بالادست دیگ توصیه می شود.

 

دیگ روشن می شود اما آب گرم یا گرمایش ندارید

اگر دیگ شما روشن است اما نه گرمایش دارید و نه آب گرم، احتمالا سنسور دمای شما از کار افتاده است. سنسور دما دمای آب موجود در دیگ شما را کنترل می کند. اگر دومی HS باشد، هیچ کار نمی کند زیرا هیچ اطلاعاتی به دیگ شما داده نمی شود. روشن می شود اما شروع نمی شود.

 

مشکل پروب بهداشتی

اگر گرمایش دارید اما آب گرم ندارید، احتمالاً پروب بهداشتی دیگر کار نمی کند. اگر سنسور آب گرم خانگی معیوب باشد، دیگر دمای آب را اندازه گیری نمی کند و بنابراین دیگر با دیگ برای تولید آب گرم خانگی ارتباط برقرار نمی کند.

 

برای جلوگیری از خطر خرابی تا حد ممکن، به یاد داشته باشید که سالی یک بار برای انجام تعمیرات دیگ خود با یک متخصص تماس بگیرید

 

 

وقتی سرما فرا می رسد، آب گرم و گرمایش ناگهان به دو نیاز بسیار اساسی در خانه تبدیل می شوند. نگه داشتن خانه در دمای راحت یکی از اولویت های اصلی بسیاری از خانواده ها در فصل زمستان است، اما اگر ناگهان گرمایش کار نکند همه چیز خراب می شود . یا بد کار می کند یا در زمان ها و مناطقی این کار را انجام می دهد. گاهی اوقات مشکل بسیار واضح است و کافی است ترموستات و دیگ را به درستی تنظیم کنید. اما برخی دیگر چندان زیاد نیست و نیاز به کمی تخصص بیشتر دارد تا بدانیم چگونه آن را حل کنیم . یا مستقیماً لازم است با یک تکنسین تماس بگیرید.

 

اولین کاری که باید انجام دهید وقتی یک ناهنجاری در گرمایش وجود دارد و کار نمی کند، تجزیه و تحلیل دقیق و آرام است که منشاء مشکل از کجاست . در غیر این صورت، دانستن چگونگی جلوگیری از آن دشوار خواهد بود. زیرا هر مشکل خاصی راه حل خود را دارد، حتی زمانی که گرمایش کار نمی کند.

 

اگر گرمایش کار نمی کند اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشکل را پیدا کنید. آنها می توانند چندین باشند و در نقاط مختلف سیستم قرار گیرند . در دیگ، ترموستات، رادیاتورها و حتی لوله ها. گاهی اوقات عیب بسیار آشکار خواهد بود. زمانی که دیگ به طور مستقیم روشن نمی شود، این اتفاق می افتد. در سایر موارد، حکم کمتر فوری خواهد بود. این همان چیزی است که وقتی یک نشتی کوچک آب در سیستم وجود دارد اتفاق می افتد، که اغلب تنها زمانی تشخیص داده می شود که همسایه طبقه پایین زنگ در را به صدا درآورد زیرا مرطوب است. یا به این دلیل که یک یا چند رادیاتور گرم نمی شود یا فقط بخشی از آنها گرم می شود.

جهت دیدن مطالب مشابه و مفید اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *