میزان گرمایش ابگرمکن برقی

اندازه گیری آبگرمکن های بدون مخزن یا نوع تقاضا

میزان گرمایش ابگرمکن برقی آبگرمکن های بدون مخزن یا نوع تقاضا با حداکثر افزایش دمای ممکن در یک نرخ جریان معین رتبه بندی می شوند. بنابراین، برای اندازه‌گیری یک آبگرمکن تقاضا، باید سرعت جریان و افزایش دمای مورد نیاز برای استفاده از آن (کل خانه یا یک برنامه از راه دور، مانند حمام) در خانه خود را تعیین کنید.

ابتدا تعداد دستگاه های آب گرمی را که انتظار دارید در هر زمان استفاده کنید فهرست کنید. سپس، نرخ جریان آنها (گالن در دقیقه) را جمع کنید. این میزان جریان مطلوبی است که برای آبگرمکن مورد نیاز می خواهید. به عنوان مثال، فرض کنید انتظار دارید به طور همزمان یک شیر آب گرم با سرعت جریان 0.75 گالن (2.84 لیتر) در دقیقه و یک سر دوش با سرعت جریان 2.5 گالن (9.46 لیتر) در دقیقه را راه اندازی کنید.

اگر میزان جریان را نمی دانید

با نگه داشتن یک تشت یا سطل زیر شیر آب یا سر دوش، آن را تخمین بزنید و جریان را برای یک دقیقه اندازه بگیرید. سرعت جریان از طریق آبگرمکن تقاضا باید حداقل 3.25 گالن (12.3 لیتر) در دقیقه باشد. برای کاهش نرخ جریان، وسایل آب کم جریان را نصب کنید.

میزان گرمایش ابگرمکن برقی برای تعیین افزایش دما، دمای آب ورودی را از دمای خروجی مورد نظر کم کنید. مگر اینکه چیز دیگری بدانید، فرض کنید دمای آب ورودی 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) است. همچنین می توانید با نگه داشتن دماسنج زیر شیر آب سرد، دما را تخمین بزنید. برای بیشتر استفاده‌ها، می‌خواهید آب تا دمای 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) گرم شود. در این مثال، شما به یک آبگرمکن تقاضا نیاز دارید که برای اکثر مصارف، دمای 70 درجه فارنهایت (39 درجه سانتیگراد) افزایش یابد. برای ماشین های ظرفشویی بدون بخاری داخلی و سایر کاربردهای این چنینی، ممکن است بخواهید آب خود را با دمای 140 درجه فارنهایت (60 درجه سانتیگراد) گرم کنید. در این صورت، به افزایش دما 90 درجه فارنهایت (50 درجه سانتیگراد) نیاز دارید. مراقب دمای آب 140 درجه فارنهایت باشید زیرا احتمال سوختن آن را افزایش می دهد.

اکثر آبگرمکن های تقاضا برای انواع دماهای ورودی درجه بندی می شوند. به طور معمول، افزایش دمای آب 70 درجه فارنهایت (39 درجه سانتیگراد) با سرعت جریان 5 گالن در دقیقه از طریق آبگرمکن های گاز سوز و 2 گالن در دقیقه از طریق گرم کن های الکتریکی امکان پذیر است. سرعت جریان سریعتر یا دمای ورودی خنک تر گاهی اوقات می تواند دمای آب را در دورترین شیر آب کاهش دهد. برخی از انواع آبگرمکن های بدون مخزن به صورت ترموستاتیک کنترل می شوند. آنها می توانند دمای خروجی خود را با توجه به سرعت جریان آب و دمای ورودی تغییر دهند.

اندازه یک سیستم گرمایش آب خورشیدی

اندازه‌گیری سیستم گرمایش آب خورشیدی شما اساساً شامل تعیین سطح کل کلکتور و حجم ذخیره‌سازی مورد نیاز برای برآورده کردن 90٪ تا 100٪ نیازهای آب گرم خانه شما در طول تابستان است. پیمانکاران سیستم خورشیدی از برگه ها و برنامه های کامپیوتری برای کمک به تعیین نیازهای سیستم و اندازه کلکتور استفاده می کنند.

منطقه گردآورنده

میزان گرمایش ابگرمکن برقی پیمانکاران معمولاً از یک دستورالعمل حدود 20 فوت مربع (2 متر مربع) از سطح کلکتور برای هر یک از دو عضو اول خانواده پیروی می کنند. اگر در منطقه کمربند خورشیدی ایالات متحده زندگی می کنید، به ازای هر فرد اضافی، 8 فوت مربع (0.7 متر مربع) یا اگر در شمال ایالات متحده زندگی می کنید، 12 تا 14 فوت مربع اضافه کنید.

حجم ذخیره سازی

مخزن ذخیره کوچک (50 تا 60 گالن) معمولاً برای یک تا دو سه نفر کافی است.  مخزن ذخیره متوسط ​​(80 گالن) برای سه تا چهار نفر به خوبی کار می کند. یک مخزن بزرگ برای چهار تا شش نفر مناسب است.

برای سیستم های فعال، اندازه مخزن ذخیره خورشیدی با اندازه کلکتور افزایش می یابد – معمولاً 1.5 گالن در هر فوت مربع کلکتور. این به جلوگیری از گرم شدن بیش از حد سیستم در زمانی که تقاضا برای آب گرم کم است کمک می کند. در آب و هوای بسیار گرم و آفتابی، برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که این نسبت باید به 2 گالن ذخیره سازی به 1 فوت مربع مساحت کلکتور افزایش یابد.

سایر محاسبات

محاسبات اضافی مربوط به اندازه سیستم گرمایش آب خورشیدی شما شامل ارزیابی منبع خورشیدی سایت ساختمان شما و تعیین جهت و شیب مناسب کلکتور خورشیدی است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این محاسبات به صفحه آبگرمکن های خورشیدی مراجعه کنید.

سایزینگ ذخیره سازی و پمپ حرارتی (با مخزن) آبگرمکن

برای اندازه‌گیری مناسب آبگرمکن ذخیره‌سازی خانه خود – از جمله آبگرمکن پمپ حرارتی با مخزن – از رتبه ساعت اول آبگرمکن استفاده کنید. رتبه بندی ساعت اول تعداد گالن آب گرمی است که بخاری می تواند در ساعت تامین کند (با یک مخزن پر از آب گرم شروع می شود). این بستگی به ظرفیت مخزن، منبع حرارت (مشعل یا المنت) و اندازه مشعل یا المنت دارد.

برچسب EnergyGuide رتبه بندی ساعت اول را در گوشه سمت چپ بالا به عنوان “ظرفیت (رده بندی ساعت اول)” فهرست می کند. کمیسیون تجارت فدرال به برچسب EnergyGuide روی تمام آبگرمکن های ذخیره سازی معمولی جدید نیاز دارد، اما نه بر روی آبگرمکن های پمپ حرارتی. ادبیات محصول از یک سازنده نیز ممکن است رتبه بندی ساعت اول را ارائه دهد. به دنبال مدل‌های آبگرمکن با رتبه‌بندی ساعت اول باشید که حداقل با تقاضای ساعت اوج شما مطابقت داشته باشد (بیشترین مصرف انرژی در طول یک دوره ۱ ساعته برای خانه شما).

برای تخمین تقاضای ساعات اوج مصرف:

مشخص کنید چه زمانی از روز (صبح، ظهر، عصر) بیشترین میزان آب گرم را در خانه خود مصرف می کنید. تعداد افرادی که در خانه شما زندگی می کنند را در نظر داشته باشید.
از کاربرگ زیر برای تخمین حداکثر مصرف آب گرم خود در این بازه یک ساعته از روز استفاده کنید—این میزان تقاضای ساعت اوج شماست. توجه: کاربرگ کل مصرف آب گرم روزانه را برآورد نمی کند.

مثال کاربرگ کل تقاضای ساعت اوج 66 گالن را نشان می دهد. بنابراین، این خانواده به یک مدل آبگرمکن با امتیاز ساعت اول 66 گالن یا بیشتر نیاز دارد

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *