نحوه استفاده از کولر گازی

نحوه استفاده از کولر گازی داشتن کولر گازی یک نعمت است زیرا می توانید در طول سال از آن بهره مند شوید. اما اگر از این نعمت به طور موثر استفاده نشود، می تواند به یک کابوس تبدیل شود و بودجه شما را خالی کند.

حتی اگر راحتی خود را بر کیف پول خود در اولویت قرار دهید، روشن نگه داشتن کولر گازی در تمام روز سهم شما را در تغییرات آب و هوایی جهانی به طور تصاعدی افزایش می دهد.

حتما از خود می پرسید که چگونه می توان از کولر گازی به طور موثر استفاده کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که AC را روشن کنید، و بهترین عملکرد خود را خواهد داد. اگر این طرز فکر شماست، پس ما اینجا هستیم تا آن را تغییر دهیم!

برای افزایش کارایی تهویه مطبوع خود، باید آن را با ترموستات هوشمند یا کنترل AC خودکار کنید.

بیایید مستقیماً به نکات استفاده هوشمندانه از کولر گازی بپردازیم:

نکاتی برای استفاده موثر از کولر گازی در تمام طول سال

در زیر چند نکته و ترفند کلی در مورد نحوه استفاده موثر از کولر گازی در طول سال آورده شده است.

1. فیلتر هوا را بررسی و تعویض کنید

یکی از مهمترین موارد این است که فیلترهای هوای سیستم HVAC خود را به طور مرتب چک کنید. این نه تنها کارایی کولر گازی شما را کنترل می کند، بلکه قبض برق شما را نیز پایین نگه می دارد.

طبق گفته وزارت انرژی ایالات متحده، فیلترهای هوای کثیف می توانند مصرف انرژی AC شما را تا 15 درصد افزایش دهند.

اینکه چند وقت یکبار نیاز به تعویض فیلتر هوا دارید به عوامل مختلفی از جمله اندازه خانه، تعداد حیوانات خانگی در خانه، کیفیت هوای داخل خانه و نوع فیلتر هوای مورد استفاده شما بستگی دارد.

به عنوان یک قاعده کلی، دوره زمانی توصیه شده 3-4 ماه است و درست قبل از اینکه شرایط آب و هوایی شدید، مانند اوج تابستان، به منطقه ای که در آن زندگی می کنید برسد. کیفیت هوا. دایکین توصیه می کند که هر دو هفته یکبار بهترین زمان باشد.

می‌توانید از یک کنترل‌کننده AC هوشمند برای واحدهای بدون کانال استفاده کنید که میزان استفاده از تهویه مطبوع شما را ردیابی می‌کند. بر اساس چند ساعت استفاده از AC شما، بهترین زمان برای تمیز کردن فیلتر هوای AC را محاسبه می کند و دقیقاً چه زمانی به شما اطلاع می دهد.

2. از ترموستات هوشمند یا کنترلرهای AC استفاده کنید

نحوه استفاده از کولر گازی آخرین فناوری HVAC شامل ترموستات های قابل برنامه ریزی و هوشمند است. این، بله، تجهیزات اضافی و گرانتر از همتایان گنگ خود است، اما آنها بسیار مؤثرتر و کارآمدتر هستند! با استفاده از ترموستات‌های هوشمند و کنترل‌کننده‌های AC هوشمند، می‌توانید تا ۲۵ درصد کاهش در قبض‌های برق خود را مشاهده کنید.

با اتوماسیون و محرک‌های هوشمند، می‌توانید به ترموستات خود اجازه دهید دمای مورد نظر شما، چه زمانی در خانه و چه زمانی دور باشید را بداند و به طور موثر بهترین محیط اتاق را برای شما حفظ کند.

3. از تغییرات شدید دما اجتناب کنید

برای افزایش راندمان تهویه مطبوع، حفظ دمای ثابت و اجتناب از تغییرات شدید دما بسیار مهم است. این اغلب یکی از دلایل اصلی افزایش قبوض انرژی است. انفجار سیستم خنک کننده با توان کامل در تابستان یا حالت گرما در زمستان می تواند در دستیابی به دمای مطلوب بسیار موثر باشد اما به دلیل هزینه های انرژی بیشتر کارآمد نیست.

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ دمای پایدار، هوا کردن خانه‌تان قبل از شروع هر فصل است. این 15 نکته برای زمستانی کردن خانه خود را بررسی کنید.

آماده سازی خانه شما نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی در سیستم های HVAC می شود، بلکه راحتی کلی شما را نیز بهبود می بخشد.

همچنین می‌توانید از ترموستات‌های هوشمند یا کنترل‌کننده‌های AC استفاده کنید تا دمای اتاق را با ماشه‌های هوشمند حفظ کنید یا برنامه‌هایی را برای تهویه مطبوع خود تنظیم کنید.

4. از بهترین تنظیمات ترموستات استفاده کنید

نحوه استفاده از کولر گازی تنظیمات ترموستات نقش مهمی در افزایش کارایی کولر گازی شما دارد. در حالی که ممکن است شیفته تغییر مکرر تنظیمات ترموستات، به خصوص در شرایط آب و هوایی شدید، باشید، این بهترین عمل محسوب نمی شود.

وزارت انرژی ایالات متحده توصیه می کند که در هنگام بیداری تنظیم ترموستات خود را روی 68 درجه نگه دارید و در زمستان ها در زمان خوابیدن یا دوری از آن، ترموستات خود را پایین بیاورید. در تابستان، آن را در خانه در دمای 78 درجه نگه دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات عالی ترموستات در شرایط مختلف، به این مقاله بروید که تنظیمات کامل ترموستات را برای هر موقعیتی شرح می دهد.

اگر تهویه مطبوع مینی اسپلیت، قابل حمل یا پنجره ای دارید، می توانید از یک کنترلر AC هوشمند برای حفظ تنظیمات عالی دما و رطوبت اتاق استفاده کنید.

5. ایجاد مناطق

بسیاری از مردم هنگام ایجاد مناطق با سیستم HVAC توجهی نمی کنند. با این حال، ثابت می کند که در کاهش قبض انرژی مفید است و یک روش عالی برای استفاده موثر از کولر گازی است.

منطقه بندی تهویه مطبوع به شما امکان می دهد یک تنظیم دمای خاص را برای یک منطقه تعیین شده تنظیم کنید. به این ترتیب، در حالی که در اتاق نشیمن خود نشسته اید، کل خانه خود را مطبوع نمی کنید. به غیر از آن، با ایجاد مناطق، می توانید دمای متفاوتی را برای هر منطقه تنظیم کنید. اگر به قسمت خاصی از خانه خود برای خنک شدن نیاز ندارید، آن را خنک نکنید و در مصرف انرژی صرفه جویی کنید!

6. مراقب رطوبت داخل خانه باشید

هنگامی که صحبت از حفظ درجه حرارت در داخل خانه می شود، رطوبت بیشترین نادیده گرفته شده و در عین حال یک عنصر واقعاً مؤثر است. محدوده توصیه شده برای رطوبت ایده آل داخلی از 30٪ تا 50٪ است.

با این حال، حفظ بهترین سطح رطوبت بسیار دشوار است و به عوامل مختلف دیگری از جمله فصل، لباس و نیازهای شخصی بستگی دارد. اکنون، هر زمان که احساس کردید برای حفظ آب و هوای مناسب در خانه خود مشکل دارید، سطح رطوبت را بررسی کنید.

هنگامی که سطح رطوبت به طور قابل توجهی بالا است، می توانید از حالت خشک در سیستم تهویه مطبوع خود استفاده کنید. این کارآمدتر از استفاده از حالت خنک کننده پر انرژی خواهد بود. (لینک مقاله حالت خشک)

رطوبت را می توان با استفاده از ترموستات های هوشمند و کنترل کننده های AC هوشمند نیز کنترل کرد. این دستگاه ها می توانند برای خودکارسازی سطوح رطوبت داخلی شما کار کنند.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *