نحوه انتخاب رادیاتور

نحوه انتخاب رادیاتور

نحوه انتخاب رادیاتور هنگام انتخاب رادیاتور خود، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید گرم شود. برای این کار 3 گزینه دارید:
رادیاتورهای حرارت مرکزی

رادیاتور حرارت مرکزی رادیاتور معمولی شماست. اساساً یک ظرف فلزی است که با آب گرم پر می شود که توسط دیگ گرم می شود. سپس آن گرما با سرعتی که به متریال، اندازه و طراحی آن بستگی دارد به خانه شما می رود.

رادیاتورهای برقی

همانطور که می توانید حدس بزنید رادیاتورهای الکتریکی یک ظرف پر از مایع (اغلب ترمو سیال) هستند که توسط یک عنصر الکتریکی گرم می شود. همه آنها از نزدیکترین پریز برق شما تغذیه می شوند یا مستقیماً به منبع اصلی شما متصل می شوند.

انواع رادیاتور

نحوه انتخاب رادیاتور طیف گسترده ای از انواع مختلف رادیاتور وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. در زیر مزایا و معایب احتمالی هر کدام را بیان می کنیم تا بتوانید بهترین رادیاتور را برای خود انتخاب کنید!

تک پنلی
دو پنل
افقی
عمودی
ستونی
نرده حوله گرم

رادیاتورهای تک پنلی

پنل های منفرد (به جای آنها به عنوان “ظروف آب گرم” فکر کنید) رادیاتور اصلی شما هستند. یک پانل منفرد که روی دیوار نصب شده و رو به بیرون به داخل اتاق است. همچنین ممکن است برای مساحت بیشتر به چندین ستون تقسیم شود – اما همچنان یک پانل واحد است. پانل های تک باریک تر هستند و به دیوار نزدیک تر از دوبل می شوند.

بهترین مواد رادیاتور چیست؟

هنگامی که رادیاتور را انتخاب می کنید، چیزی که از آن ساخته شده است بر سرعت گرم شدن و سرعت خنک شدن آن تأثیر می گذارد. “چه مواد رادیاتور بهتر است؟” یک سوال رایج است و در حالی که آلومینیوم از نظر فنی بهترین است، معمولاً از مواد دیگر گران‌تر است. اگرچه در دراز مدت آن پول را پس خواهید گرفت. و برای کسی که به دنبال صرفه جویی در پول در کوتاه مدت است (آلومینیوم برای پس انداز طولانی مدت عالی است) ممکن است یک ماده متفاوت بهتر باشد.

چدن

نحوه انتخاب رادیاتور چدن قبل از عایق کاری مدرن رایج بود، زیرا گرم شدن آن به سنین بالا و خنک شدن آن زمان می برد. اگر ظاهر ویکتوریایی تمام چیزی است که می خواهید، پس نسخه های استیل ضد زنگ طرح های چدن قدیمی موجود است. اینجا را نگاه کنید.

فولاد نرم

فولاد ملایم بسیار رایج و کم هزینه است. طرح های زیبا و همچنین طیف وسیعی از رنگ های نقاشی شده را خواهید دید. بیایید نگاهی به برخی از بهترین موفقیت‌هایمان در زیر بیندازیم، و می‌توانید طیف کامل آن را از اینجا خریداری کنید.

فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ زنگ نمی زند و پس از خاموش کردن گرمایش برای مدت طولانی گرم می ماند. با این حال، همه فولاد ضد زنگ برابر نیستند، بنابراین مطمئن شوید که از یک سازنده خوب خرید می کنید. این یک انتخاب محکم است، اما قیمت ها نشان دهنده کیفیت است. انتخاب عالی را از اینجا خرید کنید.

آلومینیوم

آلومینیوم یک ابررسانا است، به این معنی که لحظه ای که آن را روشن می کنید، خانه شما را گرم می کند. همچنین بلافاصله خنک می شود، بنابراین دستیابی به دمای عالی آسان است. آنها همچنین سبک وزن و نصب آسان هستند (بنابراین هزینه نصب پایین تر). ما در اینجا طیف فوق العاده ای از رادیاتورهای آلومینیومی داریم.
سایر ملاحظات رادیاتور

بنابراین شما نوع کامل رادیاتور خود را انتخاب کرده اید، چه موارد دیگری را باید در نظر بگیرید؟
هزینه

زمانی که رادیاتور را انتخاب می‌کنید، مهم‌تر از ظاهر آن و از هر چیزی مهم‌تر است. بودجه ی تو. فقط رادیاتورها مقرون به صرفه ترین انتخاب رادیاتورها را دارند، بنابراین مکان خوبی برای جستجو برای دریافت ایده از قیمت ها است. اما در واقع همه چیز به چند عامل مختلف بستگی دارد، مانند دانستن اینکه چگونه مواد بر قیمت رادیاتور شما تأثیر می گذارد.

دریچه ها

بله شیرآلات دو تای آنها (جفتی فروخته می شوند). بنابراین برای هر رادیاتوری که خریداری می کنید باید یک جفت سوپاپ بخرید. بسیار نادر است که یک جفت سوپاپ همراه با رادیاتور باشد.

نحوه انتخاب بهترین جفت را در راهنمای ما برای انتخاب بهترین شیرهای رادیاتور بیابید.

نصب و راه اندازی

پاسخ کوتاه: فقط به یک حرفه ای پول بدهید، این چیز پر از آب گرم تغذیه می شود در حالی که مردم دور آن جمع می شوند – اشتباهات می تواند آسیب زیادی به خانه شما وارد کند – و آیا واقعاً می خواهید تمام تلاش خود را صرف خطر کردن کنید. آیا در اواسط زمستان خراب می شود؟ چه کریسمسی برای یادآوری

پاسخ طولانی: دوست دارید قهرمان DIY باشید؟ اگر فکر می کنید آن را در خود دارید، پس چرا که نه؟ فقط مطمئن شوید که کاملاً مطلع هستید و اگر 100٪ مطمئن نیستید – یک متخصص وارد شوید!

BTU چیست و چقدر نیاز دارم؟

BTU اندازه گیری حرارت خروجی است. هر چه BTU بالاتر باشد، رادیاتور شما گرمتر می شود. وات ها یکسان هستند، با این تفاوت که به رادیاتورهای الکتریکی اشاره می کنند.

هنگام خرید یک رادیاتور، روش استاندارد این است که از یک ماشین حساب BTU برای تعیین مقدار BTU مورد نیاز خود استفاده کنید.

BTU بیشتر به این معنی است که اجرای آن گران تر است، اما همیشه می توانید آن را رد کنید. پس از همه، داشتن آن در هر مورد خوب است، تا اینکه به آن نیاز داشته باشید و آن را نداشته باشید.

انتخاب بهترین اندازه رادیاتور

اندازه، همراه با مواد، بر خروجی BTU تأثیر می‌گذارد – رادیاتورهای بزرگ‌تر احتمالاً خروجی بیشتری خواهند داشت – اما وقتی به اندازه فکر می‌کنید، عمق را فراموش نکنید.

مثال: می‌توانید رادیاتوری انتخاب کنید که واقعاً بلند و بلند باشد، اما همچنین می‌توانید یک رادیاتور جمع‌وجور با عمق زیاد، مانند یک کنوکتور دو صفحه‌ای انتخاب کنید. به همین ترتیب، می توانید دو رادیاتور عمودی تک پنل داشته باشید تا از ظاهری درشت جلوگیری کنید و تقریباً شبیه تزئینات دیوار به نظر می رسند.

اساساً فقط از ماشین حساب BTU استفاده کنید تا بفهمید به چه چیزی نیاز دارید، و سپس همه چیز به این بستگی دارد که می خواهید اتاق چگونه به نظر برسد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *