نحوه انتخاب شومینه

نحوه انتخاب شومینه آیا می خواهید برای منزل خود شومینه تهیه کنید. اما با مراحل انتخاب و خرید شومینه مناسب آشنا نیستید؟ نمی دانید از کجا و چگونه اقدام کنید؟ نگران نباشید ما در این بخش به بررسی کامل انواع شومینه پرداخته ایم و ایده ها و نکات مهم را آماده کرده ایم. سعی کرده ایم. در این مقاله پاسخگوی سوالات شما در مراحل انتخاب و خرید شومینه باشیم. تا در نهایت رضایت کاملی از بازسازی خانه خود داشته باشید.

شومینه مختلف را که می‌توانید برای خانه خود بر اساس نوع سوخت، نوع نصب، سبک، متریال و موارد دیگر خریداری کنید، در اینجا به صورت کامل مطالعه و بررسی کنید.

راهنمای خرید شومینه

هنگام خرید شومینه ابتدا باید چند تصمیم مهم اتخاذ کرد.

مهمترین آنها نوع سوخت و نحوه نصب است. سپس این انتخاب‌ها طراحی شومینه شما را از جمله سبک، ابعاد و مواد مورد استفاده را تعیین می‌کند.

محبوب ترین نوع شومینه کدام است؟

جدولی که درصدهای دقیقی از محبوبیت انواع مختلف شومینه براساس نظرسنجی را نشان می‌دهد:

گوشه: ۵.۲۲%
آویزان: ۱.۲۰٪
روبان: ۶.۹۵٪
استاندارد: ۷۷.۸۷%
دو طرفه: ۵.۷۴٪
اجاق چوبی: ۳.۰۱%

انواع سوخت شومینه

نحوه انتخاب شومینه اولین تصمیم شما هنگام خرید شومینه نوع سوخت است. نوع سوختی که انتخاب می‌کنید بهترین گزینه نصب و طراحی کلی و همچنین بهترین مکان برای قرار دادن شومینه را تعیین می‌کند.

گزینه‌های اصلی برای انواع سوخت برق، گاز، ژل، اتانول و چوب هستند.

شومینه برقی

با پیشرفت تکنولوژی، نوع جدیدی از شومینه با سوختی متفاوت وارد بازار شده است که کارکرد آن با برق یا هیزم کاذب انجام می‌شود. شومینه‌های برقی به سرعت به عنوان محبوب ترین نوع سوخت در دسترس هستند.

شومینه برقی به صورت الکتریکی و با گرم کردن فنرهای داخلی گرما تولید می‌کند. اکثر مدل‌ها دارای یک فن داخلی هستند تا گرما را بهتر در خانه شما پخش کند. شعله ایجاد شده در شومینه برقی تقلبی است، در واقع این شعله تقلبی شبیه یک شعله واقعی به نظر می‌رسد.

شومینه‌های برقی قابل تنظیم هستند. در صورت افزایش دمای محیط و افزایش بیش از حد گرما، شومینه برقی با خاموش کردن یا کنترل دما، تعادل دمای محیط را حفظ می‌کند. این در حالی است که هیچ شعله واقعی در داخل یک شومینه برقی وجود ندارد، و از یک شعله “مصنوعی” استفاده می‌کنند تا ظاهر و احساسی واقعی به آنها بدهد. اغلب شومینه‌های برقی دارای یک کنترل از راه دور برای روشن یا خاموش کردن شومینه یا روشن کردن کنترل حرارت هستند.

اگر خانه شما خیلی گرم می‌شود، اکثر مدل‌های شومینه برقی به شما این امکان را می‌دهند که عنصر گرمایش را خاموش کنید و در عین حال شعله سوسوی ساختگی را روشن نگه دارید تا محیط دنج را حفظ کنید.

بزرگترین مزیت شومینه برقی مقرون به صرفه بودن آن است. شومینه برقی نه تنها جزو مقرون به صرفه ترین گزینه‌های موجود است، بلکه ارزان ترین نوع برای نصب نیز هست (زیرا نیازی به تهویه هوا ندارد).

تعمیر و نگهداری شومینه های برقی

نحوه انتخاب شومینه علاوه بر این، بر خلاف شومینه‌های چوبی و گازی، شومینه‌های برقی به تعمیر و نگهداری معمول مانند کارهایی مثل خرد کردن چوب، تمیز کردن دودکش یا بازرسی خط گاز نیاز ندارند.

یکی دیگر از مزایای خرید شومینه برقی ایمنی آن است. این مدل از شومینه ایمن ترین مدل برای خانه هایی با کودکان کوچک یا حیوانات خانگی به حساب می‌آید.

در نهایت، شومینه‌های برقی بسیار قابل تنظیم و سفارشی سازی است. علاوه بر تعدادی از مدل‌های آماده شومینه موجود در بازار، می‌توان جلوه‌های شعله و آتش را نیز سفارشی سازی کرد.

شومینه گازی

شومینه‌های گازی جایگزین مناسب دیگری برای شومینه‌های هیزمی سنتی هستند. مانند شومینه‌های برقی، شومینه گازی نیز یک گزینه کم هزینه هستند که معمولاً به راحتی نصب می‌شوند. گزینه‌های توکار را می‌توان با بازسازی و تغییر اندک روی شومینه و دودکش داخلی موجود نصب کرد.

شومینه‌های گازی در عین حال که از قبل مقرون به صرفه هستند، کارایی بالایی دارند. آنها انتخاب خوبی برای صرفه جویی در هزینه قبوض برق شما هستند.

از طرف دیگر، می‌توانید یک شومینه گازی مستقل را انتخاب کنید که از یک لوله استفاده می‌کند. این به شما امکان می‌دهد شومینه خود را در هر اتاقی نصب کنید، نه فقط در اتاق هایی که از قبل برای نصب شومینه برنامه ریزی شده اند.

مدل‌های با تهویه مستقیم نیاز به دودکش برای تهویه دارند. این می‌تواند یک دودکش از قبل موجود باشد (مانند دودکشی که قبلاً برای شومینه چوبی استفاده می‌شد) یا می‌توان یک دودکش جدید ساخت.

استفاده از لوله، همانطور که در بالا ذکر شد، گزینه مناسبی برای این کار است که تغییرات در ساختار خانه شما را محدود می‌کند.

مدل‌های بدون دودکش، لوله یا دریچه دیگری نیاز ندارند. اینها دارای ویژگی‌های متعددی برای ارتقای ایمنی کلی هستند.

نحوه انتخاب شومینه علیرغم اینکه در اکثر موارد آلاینده و دود از خود انتشار نمی دهند، اما هنوز هم امکان و خطر انتشار آلاینده‌ها به خانه شما را دارند.

گزینه نهایی شما در مورد شومینه‌های گازی، نوع گاز مورد استفاده است. دو گزینه شما گاز شهری یا کپسول گاز مایع است.

یک شومینه گاز شهری می‌تواند از یک خط گاز موجود استفاده کند. از طرف دیگر، یک شومینه با سوحت گاز مایع به یک مخزن کپسول نیاز دارد. هر دو گزینه نیاز به یک خط نصب شده بین شومینه و منبع سوخت دارند.

بیشتر بخوانید: شومینه چیست

کجا باید در منزل خود بگذارم؟

نقطه ایده آل برای هیمه سوز شما به مکانی که می خواهید نقطه کانونی ایجاد کنید یا کمی گرمتر شود بستگی دارد. به فضای اضافی خانه خود فکر کنید تا بفهمید شومینه از کجا بیشترین کارایی را دارد. برخی از گزینه های اتاق عبارتند از:

  • در مرکز خانه خود: اگر خانه ای مفهومی باز دارید ، فکر کنید که هیمه سوز خود را در وسط خانه قرار دهید تا بتوانید آن را تحسین کنید و در بسیاری از مکان ها گرم بمانید.
  • در اتاق نشیمن یا خانواده: برای ایجاد مکانی دنج برای جمع شدن عزیزانتان ، ممکن است بخواهید آن را در خانواده یا اتاق نشیمن قرار دهید. برای ایجاد حس نوستالژی می توانید تزیینات تعطیلات خود را در کنار شومینه تنظیم کنید.
  • در اتاق ناهار خوری: یک شومینه در اتاق ناهار خوری به شما و خانواده شما این امکان را می دهد که از یک وعده غذای مجلل در کنار هم لذت ببرند.
  • در آشپزخانه: حتی اگر فضای غذاخوری مشخصی در خانه ندارید ، می توانید یک هیمه سوز در آشپزخانه خود قرار دهید تا وعده های غذایی را در کنار میز بخورید و آتش گرم و گرم آن در کنار شما باشد.
  • در حمام: هیمه سوز های برقی به راحتی تمیز می شوند و استفاده از آنها ایمن است و محیطی آرام و آرام را برای زمان حمام فراهم می کند.
  • در اتاق خواب: یک هیمه سوز گازی یا برقی برای یک اتاق خواب می تواند گرم شود در حالی که در رختخواب با همه پتوها و بالش های خود بغل می شوید.
  • در کتابخانه منزل: اگر در خانه یک اتاق خواب اضافی دارید ، در نظر بگیرید یک دفتر خانه با قفسه های کتاب تنظیم کنید تا در اوقات فراغت بخوانید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک شومینه دنج و یک صندلی راحت است که می توانید در آن بنشینید و کتاب مورد علاقه خود را بخوانید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *