نحوه انتخاب کولر گازی

نحوه انتخاب کولر گازی امروزه بسیاری از افراد استفاده از کولر گازی و اسپلیت را برای تامین هوای خنک منزل یا محل کار خود به استفاده می کنند. از انواع دیگر وسایل سرمایشی و تهویه مطبوع ترجیح می دهند. زیرا کولر گازی اسپلیت در مقایسه با سایر تجهیزات تهویه مطبوع مزایای زیادی دارد.

عواملی مانند بحران کم آبی، نبود ترموستات در کولرهای آبی. نیاز به اجرای کانال های بزرگ و حجیم برای عبور هوا، عدم امکان تنظیم دماهای مختلف در نقاط مختلف فضا با کولرهای آبی و عدم امکان استفاده از کولرهای آبی در شرایط مرطوب. شرایط آب و هوایی. نارضایتی از میزان خنک کنندگی کولرهای آبی و… باعث شده است که کولرهای گازی و اسپیلت نسبت به کولرهای آبی در بین مردم محبوبیت بیشتری پیدا کند.

در این مطلب قصد داریم نکات مهم و ضروری برای انتخاب و خرید کولر گازی و اسپلیت را به اختصار یادآوری کنیم تا شما کاربران گرامی با آگاهی هر چه بیشتر اقدام به خرید کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز خود نمایید.
اولین نکته انتخاب برند و گارانتی سازنده کولر گازی است.

انتخاب مارک کولر

شما در انتخاب مارک کولر گازی خود کاملا آزاد هستید اما سعی کنید مارک کولر گازی انتخابی شما شناخته شده باشد، دوم اینکه دارای گارانتی معتبر با سابقه درخشان باشد، مخصوصا دقت کنید که نماینده گارانتی شرکت در نزدیکی شهر محل زندگی و نصب شما می باشد. کولر گازی شما باید آماده باشد تا در صورت بروز مشکل در کولر گازی و اسپلیت به نمایندگی های آنها مراجعه کنید.

نکته دوم مصرف برق و برچسب انرژی است.

امروزه تمامی وسایل برقی بزرگ باید دارای برچسب انرژی باشند. تا مشتریان با آگاهی کامل از مصرف انرژی الکتریکی خود خرید کنند، کولر گازی و اسپلیت یونیت نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند.

همچنین سعی کنید در هنگام خرید کولر گازی کسانی که دارای رده انرژی بالا (A، A+، A++، B) هستند را انتخاب کنید و در نهایت رده انرژی C داشته باشید. تا در حین استفاده از کولر گازی با دیدن آن متعجب شوید. قبض برق در پایان ماه نباش

کم کردن صدا و مصرف برق

نحوه انتخاب کولر گازی با تبدیل جریان متناوب شهری (AC) به جریان مستقیم (DC)، تقسیم اینورتر باعث شروع تدریجی، صدای کم و مصرف کم دستگاه در هنگام راه اندازی کولر می شود. اما البته می توان میزان واقعی کاهش مصرف برق آنها را نسبت به افزایش شدید قیمت این نوع کولرهای اسپلیت بررسی کرد.

کولرهای گازی اینورتر یا کولر گازی اسپلیت کمترین مصرف برق را دارند و از گرید انرژی A هستند و بدیهی است که کولرهای گازی اسپلیت گرید B نسبت به گرید A مصرف برق بیشتری دارند اما در هر صورت مصرف برق کمتری نسبت به کولرگازی معمولی دارند. ..

قبل از انتخاب هر مدل کولر گازی یا اسپلیت مورد نظر خود به تک فاز یا سه فاز بودن مصرف برق آن توجه کنید. و همچنین آمپر برق مصرفی را با آمپر (A) کنتور برق ساختمان خود مقایسه کنید.

نکته سوم و مهم این است که ظرفیت خنک کننده کولر گازی خود را انتخاب کرده و آن را تقسیم کنید.

محاسبه ظرفیت کولر

نحوه انتخاب کولر گازی می توانید ظرفیت کولر و اسپلیت های مورد نیاز برای نصب در طبقات میانی ساختمان را به ازای هر متر مربع مساحت ساختمان حدود 400 تا 600 (BTU) و در طبقاتی که بالای آن سقف به دلیل آفتاب وجود دارد محاسبه کنید. بر روی سقف می درخشد و دیوار را گرم می کند. و سقف، بین 600 تا 800 (BTU) در هر متر مربع زیربنا را در نظر بگیرید. (مثلا برای اتاق اسپلیت 12 متری 9000 و برای سالن 40 متری 24000 می تواند مناسب باشد)
همچنین برای سهولت بیشتر می توانید با رعایت شرایط و مبانی محاسباتی که در زیر ذکر شده است. به جدول محاسباتی تقریبی زیر مراجعه کنید تا ظرفیت مورد نیاز اسپلیت یا کولر گازی را مشخص کنید:

توجه: این محاسبه تقریبی و فقط برای آپارتمان های مسکونی با شرایط آب و هوایی مانند تهران و با فاصله 2.8 متر از سقف تا کف، بدون تجمع افراد و افزایش گرمای نهان و بدون استفاده از نور شدید یا زیاد است. تجهیزات برق مصرفی و همچنین بدون نمای شیشه ای یا ضلع شیشه ای به ویژه در ضلع غربی فضای مورد نظر ارائه می شود.
در صورت وجود تفاوت در شرایط کارکرد نسبت به شرایط فوق، می توانید. قبل از سفارش خرید کولر گازی و اسپلیت، موارد را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: کولر آبی سلولزی 6000 ترموستاتیک ایران شرق

لوله های مسی داخلی و خارجی

حداکثر طول لوله های اتصال مسی بین پانل داخلی و کندانسور خارجی کولرهای اسپلیت بر اساس ظرفیت کولر 10 تا 22 متر می باشد. بیش از حد بین پانل داخلی و پانل خارجی در کولرهای اسپلیت باعث کاهش شدید راندمان خنک کننده کولر مربوطه می شود.
در صورتی که لوله کشی و کابل کشی بین پنل های داخلی و خارجی قبلا بر اساس اسپلیت کولر معمولی یا اینورتر انجام شده باشد، قبل از سفارش یا خرید اسپلیت کولر باید اندازه یا قطر دقیق لوله های مسی و همچنین اندازه دقیق آن مشخص شود. طول مسیر لوله کشی بین پانل ها برای مشاوره بهتر در مورد داخلی و خارجی (کندانسور) به کارشناسان ما بگویید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *