نحوه عملکرد بخاری برقی

نحوه عملکرد بخاری برقی چند نفر از ما می‌توانیم بگوییم که دقیقاً می‌دانند فناوری در خانه ما چگونه کار می‌کند؟ عملکرد درونی رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند و حتی سیستم‌های گرمایشی ما اغلب یک راز مبارک باقی می‌ماند، و اگر مشکلی پیش نیاید، به ندرت دلیلی برای نگاه کردن به داخل داریم. اما اگر شما از آن نوع کنجکاو هستید، ممکن است از خود بپرسید که بخاری های برقی واقعا چگونه کار می کنند؟ خوب، به طور خلاصه بخاری های برقی با استفاده از طول سیم مقاومتی کار می کنند که با عبور الکترون ها از فلز گرم می شود. پیچیده به نظر می رسد، اما همانطور که می خواهیم توضیح دهیم، در واقع بسیار ساده است.

جوهر گرمایش الکتریکی

قبل از شروع، ابتدا باید کمی از فیزیک پایه را که کلید مهندسی برق است، پوشش دهیم: مقاومت.

مقاومت زمانی اتفاق می‌افتد. که جریان الکتریکی از یک هادی (مثلاً یک سیم فلزی طولی) عبور می‌کند و الکترون‌ها با ذرات موجود در فلز برخورد می‌کنند و جریان را کاهش می‌دهند. این مانند تلاش برای حرکت در یک راهرو شلوغ است – اگر تعداد افراد بیشتری وجود داشته باشد، باید تلاش و انرژی بیشتری صرف کنید تا به جایی که باید بروید. و بنابراین، اگر یک سیم مقاومت بالایی داشته باشد، در نتیجه مقدار بیشتری گرما تولید می کند. در برخی از لوازم الکترونیکی، این گرما اغلب یک محصول جانبی ناخواسته است (فقط به این فکر کنید که لامپ های رشته ای قدیمی چقدر گرمای هدر رفته ایجاد می کنند!) اما برای یک سیستم گرمایش الکتریکی، این کاملاً حیاتی است.

یعنی همه بخاری های برقی یکسان هستند؟

اگرچه اکثر سیستم های گرمایش الکتریکی از گرمایش ژول برای ایجاد گرما استفاده می کنند. نحوه استفاده از این فناوری می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. از این گذشته، اگر آنها یکسان بودند، طیف گسترده ای از گزینه های گرمایشی در دسترس نبود. روش‌های زیادی برای استفاده از گرمایش مقاومتی وجود دارد، بنابراین بیایید نگاهی به برخی از رایج‌ترین روش‌های مورد استفاده در بخاری‌های برقی بیندازیم.

بخاری های کانوکشن

نحوه عملکرد بخاری برقی وسایلی که از طریق همرفت گرما ایجاد می کنند از عناصر گرمایشی استفاده می کنند که در معرض هوا قرار دارند تا بتوانند حداکثر تماس را با هوا داشته باشند. این عناصر ممکن است در پایه دستگاه ثابت شوند، مانند بخاری های پانلی، یا ممکن است در پشت سر هم با یک فن برای کشیدن فعال هوای سرد در سراسر سیم گرم شده استفاده شوند.

مزیت المنت های گرمایشی در معرض این است که هوای اطراف خیلی سریع گرم می شود، بنابراین اگر به گرما نیاز دارید، این وسایل می توانند به ویژه مفید باشند. با این حال، از آنجایی که تمام این گرما به هوا منتقل می شود، گرما را می توان به راحتی از طریق کشش ها از دست داد، بنابراین استفاده از آنها صرفاً به سمت گرمایش گاه به گاه و بر اساس تقاضا انجام می شود.

 

رادیاتورهای برقی

در رادیاتورهای برقی، المنت گرمایشی به طور کامل در داخل دستگاه محصور شده است، بنابراین برخلاف بخاری همرفتی، نمی‌توانید به داخل آن نگاه کنید و آن را در حال کار ببینید. دلیل محصور شدن آنها این است که گرمای عنصر می تواند به بدنه دستگاه منتقل شود و به داخل اتاق هدایت شود.

رادیاتورهای الکتریکی به دلیل نحوه طراحی بدنه آنها می توانند اتاق ها را با استفاده از مخلوطی از همرفت و تشعشع گرم کنند. بدنه‌های آلومینیومی یا فولادی آن‌ها به طور موثر گرما را از عناصر به داخل اتاق هدایت می‌کنند، در حالی که باله‌های روی بدنه‌های آن‌ها تماس با هوا را به حداکثر می‌رسانند و فضاها را به سرعت گرم می‌کنند.

پانل های مادون قرمز و گرمایش از کف

نحوه عملکرد بخاری برقی هر دوی این سیستم‌های گرمایشی از عناصر گرمایشی کاملاً محصور استفاده می‌کنند. اگرچه آنها کاملاً متفاوت از محصولاتی مانند رادیاتورهای الکتریکی هستند. پانل‌های مادون قرمز از طول سیم ظریفی استفاده می‌کنند. که در سراسر سطح دستگاه با الگوی S شکل بزرگ پخش می‌شود. در حالی که گرمایش از کف از فضای کف شما به‌عنوان منطقه گرم‌شده استفاده می‌کند. و سیم‌هایی به طور مساوی در سراسر اتاق قرار می‌گیرد.

این نوع بخاری‌ها بر اساس «گرم کردن مقدار زیادی سیم» برای ایجاد گرمای ملایم در سطح بزرگ‌تری کار می‌کنند. نتیجه این امر این است که آنها نوعی گرمای تابشی ملایم تولید می کنند. که برای کاربران بسیار راحت است. با این حال، بسیار بیشتر طول می‌کشد. تا اتاق‌ها از سرما به درجه حرارت برسند. بنابراین برای بهترین نتیجه، این سیستم‌ها باید به جای خاموش کردن کامل، در تنظیمات پایین‌تری کار کنند.

رادیاتور پر از روغن و نرده حوله

در محصولات پر از روغن مانند برخی از رادیاتورها و حوله های برقی. عنصر مقاومتی بسیار فشرده است به طوری که می توان. آن را در یکی از پایه های جانبی بخاری شکاف داد. سپس بدنه دستگاه با روغن پر می شود تا المنت کاملاً در آب فرو برود. هنگامی که المنت گرم می شود، گرما را به سیال اطراف منتقل می کند که سپس در یک چرخه همرفت مایع در اطراف بدنه دستگاه جریان می یابد. گرما در سراسر سطح پخش می شود و سپس به اتاق ساطع می شود.

رادیاتور سرامیکی و بخاری سرامیکی

در محصولات پر از روغن مانند برخی از رادیاتورها و حوله های برقی، عنصر مقاومتی بسیار فشرده است. به طوری که می توان آن را در یکی از پایه های جانبی بخاری شکاف داد. سپس بدنه دستگاه با روغن پر می شود تا المنت کاملاً در آب فرو برود. هنگامی که المنت گرم می شود. گرما را به سیال اطراف منتقل می کند که سپس در یک چرخه همرفت مایع در اطراف بدنه دستگاه جریان می یابد. گرما در سراسر سطح پخش می شود و سپس به اتاق ساطع می شود.


اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *