نحوه کارکردن تصفیه اب خانگی

چرا آب باید فیلتر شود

نحوه کارکردن تصفیه اب خانگی اکثر منابع آب سن دیگو از رودخانه کلرادو و دیگر قنات های مختلف ایالتی و محلی وارد می شود. با آفت کش های رواناب مزرعه، باکتری ها و ترکیبات آلی فرار (VOC) پر شده است. خوشبختانه، آب قبل از تحویل به منازل از طریق فیلتراسیون شدید عبور می کند. با این حال ناخالصی ها باقی می مانند.

گیاهان تصفیه

برای تصفیه خانه های شهری، آب وارداتی چندین مرحله تصفیه و ضد عفونی آب را طی می کند تا با مقررات آب EPA مطابقت داشته باشد و آن را برای آشامیدن ایمن کند.

آب ابتدا از طریق صفحه نمایش فیلتر می شود تا ذرات، مواد و زباله های بزرگتر را بگیرد. سپس آب از طریق یک سری فیلترها شامل فیلترهای شنی و بیولوژیکی برای حذف جلبک ها، باکتری ها و آلاینده های کوچکتر فیلتر می شود. هنگامی که آب فیلتر شد، از مرحله ضدعفونی می گذرد تا در برابر هر گونه باکتری یا پاتوژنی که ممکن است از فیلترها عبور کرده باشد، درمان شود.

چند روش ضد عفونی شامل اشعه ماوراء بنفش، تصفیه ازن و کلرزنی وجود دارد. هنگامی که کلر به عنوان یک افزودنی برای آب استفاده می شود. کلرامین ایجاد می شود.

سپس آب تصفیه شده و ضد عفونی شده از طریق زیرساخت لوله کشی آب شهر و به منازل مسکونی و ساختمان های تجاری تحویل داده می شود.

در طول سفر آب به خانه شما، می توان آن را از طریق لوله های قدیمی به آلاینده ها معرفی کرد. سرب و سایر فلزات سنگین می توانند به منبع آب آشامیدنی وارد شوند. و هر گونه لوله شکسته یا آسیب دیده می تواند آب زیرزمینی را به آب بازگرداند و در نتیجه آب آلوده شود. علاوه بر این، شما هنوز کلر مرحله ضدعفونی درمان را دارید.

بنابراین آیا فیلترهای آب سرب را حذف می کنند؟ این مقاله در مورد اینکه کدام فیلترها و سیستم های تصفیه می توانند. سرب را از آب شما حذف کنند، بیشتر توضیح می دهد.

تصفیه آب برای خانه

نحوه کارکردن تصفیه اب خانگی هنگامی که به دنبال یک سیستم تصفیه آب برای آب آشامیدنی تمیز، خالص و تازه برای خود و خانواده خود هستند. صاحبان خانه چند گزینه دارند. انتخاب سیستم تصفیه آب مناسب بستگی به این دارد که صاحبان خانه به دنبال چه چیزی هستند.

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب کولر گازی

آب تازه و خالص در هر مکانی

سیستم های فیلتر کربن فعال کل خانه سرمایه گذاری عالی برای خانه و خانواده است. کربن فعال همچنین مؤثرترین روش برای حذف VOC، کلرامین ها و سایر پاتوژن های مضر در آب است.

کربن فعال ماهیت جذبی دارد. متخلخل است و سطح زیادی دارد. یک سیستم تصفیه آب فعال کل خانه دارای مخازن بزرگی است (تعداد مورد نیاز به اندازه خانه و مصرف آب بستگی دارد) که کربن فعال را در خود جای می دهد. آنها به منبع آب ورودی از شهر متصل می شوند. و آب شهر از طریق یک فرآیند تمیز کردن یا فیلتر کردن می رود. کربن فعال عناصر مضر را جذب می کند. و سپس آب تمیز وارد منبع خانه می شود.

سیستم های تصفیه آب کل خانه خود تمیز شونده هستند. و نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند. آنها روی یک تایمر کار می کنند که در هنگام نصب تنظیم می شود. و صاحبان خانه می توانند خیالشان راحت باشد که تمیزترین، تازه ترین و خالص ترین آب را برای نوشیدن، حمام کردن، پخت و پز، شستشو و استفاده روزمره دریافت می کنند.

تمام فرآیندهای تصفیه و تصفیه آب، آب را از طریق یک نوع فیلتر، خواه کامپوزیت یا محیطی مانند کربن باشد، که پاتوژن های مضر را از ورود به منبع اصلی آب حذف یا مسدود می کند.

فیلتراسیون کربن فعال چیست؟ فیلتراسیون کربن فعال موثرترین روش برای از بین بردن عناصر مضر است. در حالی که اجازه می دهد. مواد معدنی خوب باقی بمانند. تا زمانی که یک سیستم پیشرفته باشد، سیستم های اسمز معکوس این کار را انجام می دهند. با این حال، RO فقط با یک ضربه مفید است. آب مضر (و همانطور که قبلا ذکر شد، سن دیگو آب با کیفیت بدی دارد) نه تنها از طریق نوشیدن، بلکه از طریق پوست نیز وارد بدن می شود.

تصفیه آب پلاس نرم کننده آب

نحوه کارکردن تصفیه اب خانگی کاری که سیستم های فیلتر آب انجام نمی دهند نرم کردن آب است. کیفیت آب سن دیگو به دلیل عناصر موجود در آن و همچنین به دلیل ماهیت سخت آب ضعیف است.

با سختی 7-8 دانه سخت در نظر گرفته می شود. آب سن دیگو 20 دانه سختی دارد.

سخت برای سیستم لوله کشی خانه مضر است. و اغلب باعث فرسودگی آب بندی، خوردگی لوله ها و نشتی آبگرمکن می شود. آب سخت همچنین لکه هایی روی ظروف شیشه ای و درهای دوش ایجاد می کند. چیزی که بسیاری از صاحبان خانه ها متوجه نمی شوند. این است. که آب سخت نیز به هدر رفتن صابون ها و پاک کننده های خانگی کمک می کند.

صاحبان خانه هایی که آب سخت دارند. بیشتر از مواد شوینده برای لباس های شسته شده. صابون هنگام شستشو و شامپو و نرم کننده استفاده می کنند. آب سخت باعث می شود که برای ایجاد کف به پاک کننده بیشتری نیاز باشد.

برای تصفیه نهایی آب در خانه. کثر متخصصان نصب یک نرم کننده. آب یا سیستم نرم کننده آب را توصیه می کنند. چه نمکی یا یونیزه شده با فیلتراسیون آب.

نتیجه آب تصفیه شده تازه است اما همچنین آبی که برای پوست و موی شما مفید است ضایعات کمتری از محصولات صابون ایجاد می شود و در نهایت به از بین بردن مقداری از ساییدگی سیستم لوله کشی خانه کمک می کند.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *