نکات ایمنی در نصب بخاری گازی

مشکلات بهداشتی مرتبط با بخاری های گازی معیوب

نکات ایمنی در نصب بخاری گازی بخاری گازی معیوب می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. مشکلات سلامتی که به نظر می رسد بدتر هستند یا فقط زمانی رخ می دهند که گرمایش روشن است ممکن است ناشی از مونوکسید کربن ناشی از بخاری گازی معیوب باشد.

مونوکسید کربن بی رنگ و بی بو است. سطوح بالای مونوکسید کربن در هوا بسیار خطرناک است و ممکن است باعث بیهوشی یا حتی مرگ افراد شود.

افراد زیر در معرض خطر افزایش آلاینده های هوا از جمله مونوکسید کربن هستند:

فرزندان
زنان باردار و نوزادان متولد نشده آنها
افراد مسن تر
افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و ریوی.

علائم مسمومیت با مونوکسید کربن عبارتند از:

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سطوح کم مونوکسید کربن نیز می تواند منجر به اختلال در تفکر و تمرکز، تغییرپذیری عاطفی، تحریک پذیری و تکانشگری شود.

علائم مسمومیت با مونوکسید کربن غیراختصاصی است و می تواند با یک بیماری شبیه آنفولانزا یا حتی مسمومیت غذایی اشتباه گرفته شود. سطوح بسیار بالای مونوکسید کربن می تواند باعث از دست دادن هوشیاری، تشنج و مرگ شود.

نکات ایمنی در نصب بخاری گازی اگر مشکوک هستید که ممکن است تحت تأثیر گاز مونوکسید کربن قرار گرفته باشید، پنجره ها و درها را باز کنید، دستگاه را خاموش کنید و برای تنفس هوای تازه به بیرون بروید. به پزشک عمومی خود مراجعه کنید تا بپرسید که آیا علائم شما ممکن است مربوط به مونوکسید کربن باشد یا خیر، و قبل از استفاده مجدد بخاری گازی خود را تعمیر کنید.

اگر از بخاری گازی خود استفاده نمی کنید، راه های جایگزین ایمن برای گرم نگه داشتن را در نظر بگیرید، زیرا دمای سرد نیز ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود، به ویژه برای کودکان خردسال، افراد مسن و کسانی که بیماری های مزمن دارند. اگر کسی را در این شرایط می‌شناسید، او را بررسی کنید و ببینید چه کاری می‌توانید برای کمک انجام دهید.

بخاری خود را به طور مرتب سرویس کنید

تمام انواع بخاری های گازی باید حداقل هر 2 سال یکبار توسط یک گازساخت دارای مجوز سرویس شوند و از نظر ریزش مونوکسید کربن آزمایش شوند. این شامل تمام واحدهای گرمایش مرکزی، بخاری های فضایی، واحدهای دیواری و آتش سوزی های گاز است.

اگر خانه خود را اجاره می‌کنید، ارائه‌دهنده اجاره باید اطمینان حاصل کند که بررسی ایمنی گاز تمام تاسیسات و اتصالات گاز هر 2 سال یک‌بار توسط یک گازساز دارای مجوز یا ثبت‌نام انجام می‌شود. آنها همچنین باید تاریخ آخرین بررسی ایمنی را به صورت کتبی به درخواست مستاجر در اختیار مستاجر قرار دهند.

فقط از یک گازساز دارای مجوز استفاده کنید که آموزش تشخیص و تصحیح خطرات ریزش مونوکسید کربن را گذرانده باشد. قبل از رزرو، حتماً بپرسید که آیا گازساز تجهیزات مناسبی دارد و این آموزش را گذرانده است، زیرا عملکرد ضعیف یا معیوب وسایل گازسوز می‌تواند منبعی برای قرار گرفتن در معرض مونوکسید کربن باشد که برای سلامتی و گاهی اوقات زندگی خطرناک است.

بخاری خود را به طور مرتب سرویس کنید

تمام انواع بخاری های گازی باید حداقل هر 2 سال یکبار توسط یک گازساخت دارای مجوز سرویس شوند و از نظر ریزش مونوکسید کربن آزمایش شوند. این شامل تمام واحدهای گرمایش مرکزی، بخاری های فضایی، واحدهای دیواری و آتش سوزی های گاز است.

نکات ایمنی در نصب بخاری گازی اگر خانه خود را اجاره می‌کنید، ارائه‌دهنده اجاره باید اطمینان حاصل کند که بررسی ایمنی گاز تمام تاسیسات و اتصالات گاز هر 2 سال یک‌بار توسط یک گازساز دارای مجوز یا ثبت‌نام انجام می‌شود. آنها همچنین باید تاریخ آخرین بررسی ایمنی را به صورت کتبی به درخواست مستاجر در اختیار مستاجر قرار دهند.

فقط از یک گازساز دارای مجوز استفاده کنید که آموزش تشخیص و تصحیح خطرات ریزش مونوکسید کربن را گذرانده باشد. قبل از رزرو، حتماً بپرسید که آیا گازساز تجهیزات مناسبی دارد و این آموزش را گذرانده است، زیرا عملکرد ضعیف یا معیوب وسایل گازسوز می‌تواند منبعی برای قرار گرفتن در معرض مونوکسید کربن باشد که برای سلامتی و گاهی اوقات زندگی خطرناک است.

خدمات حرفه ای، از جمله بازرسی دودکش یا دودکش، توصیه می شود. اگر:

2 سال است که سرویس نشده استشعله زرد یا دوده ای وجود دارد. (مگر اینکه آتش چوب گاز تزئینی باشد)
چراغ پیلوت به طور غیرمنتظره ای خاموش می شود. یا هنگام روشن شدن «میپدید» یا «تپ می خورد».
نشانه هایی از آسیب حرارتی مانند تغییر رنگ دیوارها یا پانل های بخاری وجود دارد
در حالی که بخاری روشن است. دیوارها برای لمس خیلی داغ می شوند
در اطراف بخاری لکه های دوده وجود دارد
نشانه ای از مشکل وجود دارد. فوراً آن را تعمیر کنید.

نکات ایمنی در نصب بخاری گازی تولیدکنندگان و تامین کنندگان معمولاً نمایندگی های خدماتی توصیه شده دارند. در صورت تمایل می توانید از اینها استفاده کنید. همچنین می توانید از شرکت گاز خود پرس و جو کنید یا به صورت آنلاین جستجو کنید.
اگر یک متخصص گرمایش گاز را به صورت آنلاین پیدا کردید. مطمئن شوید که آنها یک گازساز دارای مجوز هستند که برای سرویس لوازم گازسوز تأیید شده است. می‌توانید این موضوع را در وب‌سایت اداره ساختمان ویکتوریا (VBA) یا شخصاً با درخواست برای مشاهده مجوز VBA تاجر بررسی کنید. در صورت ثبت نام و مجوز، کارت شناسایی عکس دار خواهند داشت که در آن ذکر شده است. که چه نوع کاری مجاز به انجام آن هستند. آنها باید این را با خود حمل کنند، و شما می توانید هر زمان خواستید آن را ببینید.

استفاده از آلارم مونوکسید کربن

خرید زنگ هشدار مونوکسید کربن (CO) شنیداری را در نظر بگیرید. آلارم های CO می توانند یک اقدام احتیاطی پشتیبان مفید باشند. اما نباید به عنوان جایگزینی برای نصب و نگهداری صحیح وسایل گرمایش گاز در نظر گرفته شوند.

نکات ایمنی در نصب بخاری گازی هیچ استانداردی در استرالیا وجود ندارد که طراحی، ساخت، نصب یا سرویس آلارم CO را برای اماکن خانگی پوشش دهد. بنابراین یک هشدار CO باید برای مطابقت با استانداردهای اروپایی (EN50291) یا ایالات متحده (UL2034) تأیید شود.

سازندگان آلارم گاز CO نصب آلارم CO را در داخل یا نزدیک هر اتاقی که دارای دستگاه گرمایش گاز است. پیشنهاد می کنند. هنگام انتخاب مکان های نصب، مطمئن شوید. که زنگ هشدار از تمام مناطق خواب شنیده می شود.

اگر قصد خرید آلارم‌های CO را دارید. آلارم‌هایی را در نظر بگیرید که آلارم‌های بصری و شنیداری را ارائه می‌دهند که نشان می‌دهد سلول سنجش الکتروشیمیایی منقضی شده است.

بیشتر بخوانید :مزایای اینورتر در کولر گازی

همیشه:

تهویه زیاد داشته باشید. تهویه بسیار مهم است زیرا اجازه می دهد هوای تازه وارد شود. و بخارها خارج شوند.
اگر بخاری گازی بدون دودکش یا دودکش باز دارید. از روشن کردن فن های خروجی (حمام، آشپزخانه) خودداری کنید، زیرا ممکن است. باعث نشت مونوکسید کربن به داخل اتاق شود. این امکان باید زمانی که بخاری خود را سرویس می کنید آزمایش شود.
بخاری خود را (هنگامی که بخاری خاموش و خنک است) تمیز کنید. تا تجمع گرد و غبار را با جاروبرقی بیرون بکشید. برداشته می شود).
از تماس کودکان خردسال با سطوح بسیار داغ جلوگیری کنید. محافظ لباس معمولی فقط از تماس تصادفی لباس محافظت می کند.
هنگام خشک کردن لباس ها در داخل مراقب باشید. همه مواد قابل اشتعال را حداقل یک متر از بخاری دور نگه دارید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *