هود زیر کابینتی

هود زیر کابینتی تا به حال به معنای هود دقت کرده اید؟ هود آشپزخانه وسیله ای است. برای مکش بوهای نامطبوع، دود و چربی های معلق در هوای حاصل از پخت و پز است. و بالای اجاق گاز تعبیه می شود. اگر قصد خرید هودآشپزخانه را دارید بهتر است. نکاتی درباره انواع هود آشپزخانه ،میزان مکش، صدای آن، قیمت هود ونحوه  نگهداری از هود آشپزخانه بدانید
اگر شما هم مایل به خرید هود باشید قطعا مشاهده خواهید کرد که هر کسی پیشنهادات خود را با توجه به تجربه ای که در این زمینه داشته است میدهد، اینجاست که شما کاملا سردرگم میشوید و نمیدانید کدام را انتحاب کنید! شومینه ای؟ هود زیرکابینتی؟ هود مخفی؟ واقعا کدامیک میتواند تمامی نیازها را پاسخ دهد؟!
اگر بخواهیم صادقانه به این سوال پاسخ دهیم در حقیقت میتوان گفت اگر یک پنجره کوچک در آشپزخانه تان دارید میتواند بسیار ارزشمند و مفیدتر باشد اما با این حال در اکثر مواقع به دلیل وجود الودگی های محیطی، یا عدم وجود پنجره در اشپزخانه موجب میشود ما به دنبال هود مناسبی برای اشپزخانه خود باشیم، اینجاست که به این فکر فرو میرویم که بین انواع مختلف هود کدام یک را برای اشپزخانه خود برگزینیم!

هود زیر کابینتی

هود زیر کابینتی همانگونه که از اسم آن مشخص است در زیر کابینت نصب می شوند. زیرکابینتی یکی از اولین مدل های طراحی شده هود ها می باشد و عملکرد بسیار ساده ای دارد. این هودها مجهز به چراغ کوچکی هستند و قابلیت تنظیم مکش هوا را دارند. هود زیرکابینتی در دو نوع تولید میشود، تک موتوره و یا دوموتوره.

هود زیرکابینتی همانطور که بالاتر اشاره شد از اولین مدل‌های هود آشپزخانه است . این مدل هود ها از انواع قدیمی و ساده هستند که صدای زیادی تولید می ‌کند. هود زیرکابینتی هنوز در خانه‌های قدیمی در حال استفاده است، موتور این هودها حالت هواکش دارد و فیلتر آن از جنس پشم شیشه است و نسبت به هودهای جدید، کیفیت و کارایی کمتری دارند. فیلتر اکثر هودها (که البته شامل حال هود زیرکابینتی نمیباشد) از جنس آلومینیوم و قابل شستشو با دست و ماشین ظرفشویی است اما فیلتر هودهای قدیمی زیرکابینتی به این دلیل که از جنس پشم شیشه هستند قابل شستشو نیستند و باید تعویض شود.

مزایا و معایب هود زیرکابینتی

هر مدل هودی دارای یک سری مزایا و معایب است. مزایای هود زیرکابینتی عبارتند از قیمت مناسب، نگهداری آسان، فضای کم اشغال شده. در کنار مزایایی که این مدل هود دارد دارای معایبی نیز می باشد که عبارتند از صدای زیاد و قدرت مکش پایین در مقایسه با مدل های جدیدتر.

برای خرید هود زیرکابینتی باید موارد زیر را در نظر داشت:

بهتر است هود زیرکابینتی انتخابی شما  سنسور دار باشد: برخی از هود ها سنسورهایی دارند که به صورت خودکار کار میکنند! سنسورها به این صورت کار مینند که با توجه به هوای آشپزخانه شروع به فعالیت میکنند .

هود زیرکابینتی بهتر است کنترل دار باشد: بعضی از هودهای زیرکابینتی با خود کنترل از راه دور دارند که استفاده از هود را آسان تر می کند.

در خرید خود حتما به قدرت موتور و تعداد سرعت موتور نیز دقت کنید.

زیرکابینتی ای بگیرید که به طور کامل اجاق گاز شما را پوشش دهد.

هود زیرکابینتی شما باید 200 متر مکعب بر دقیقه هوا را انتقال دهد.

هود زیرکابینتی ای را انتخاب کنید که صدای آن 3 یا کمتر باشد.

بهتر است برای استفاده بهتر از هود زیرکابینتی نکاتی را در هنگام آشپزی رعایت کنیم تا حداکثر میزان بازدهی را داشته باشد:

هود زیر کابینتی همیشه هود زیرکابینتی خود را روشن کنید.
سعی کنید در شعله های عقبی آشپزی کنید.
از بالاترین میزان فن هود زیرکابینتی استفاده کنید.
به صورت دوره ای فیلتر هود خود را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: هود چیست

به طور کلی نکات مهمی برای نگهداری از هودها باید در نظر داشته باشید از جمله:

سعی کنید نوسانات برقی را به وسیله دستگاه های محافظ کنترل کنید تا آسیبی به هود وارد نشود چرا بیشترین خسارتی که به دستگاه های برقی وارد میشود ناشی از نوسانات برقی است
پریزهای بالای گاز برای رساندن برق  به هود معمولا مناسب نیستند بهتر است پریز در بالای هود تعبیه شود و از آن برای برق رسانی استفاده شود
همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که هود باید حداقل 5 دقیقه قبل شروع به آشپزی روشن باشد به جهت مکش بهتر هوا و خارج کردن بو و بخارات مواد غذایی
اگر از هودهای کنترلی استفاده میکنید سعی کنید به جای استفاده از دکمه های لمسی از کنترل استفاده کنید
هود در حین کار بوی خاصی ندارد، همچنین صدای آن هم مانند صدای معمول در هودهاست، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت به سرعت هود را خاموش کرده و با تعمیرکار خود تماس بگیرید
فیلترهای آلومینیومی باید دائما تمیز شوند و این تمیزی میتواند با استفاده از از محلول آب داغ و چند قطره مایع ظرفشویی و جوش شیرین باشد، فیلتر را به مدت یک ساعت در این محلول قرار می دهیم و بعد آبکشی میکنیم.
تحت هیچ شرایطی برای تمیز کردن هود از آب استفاده نکنید چرا که موجب برق گرفتگی میشود. (از یک دستمال نم دار و خمیر جوش شیرین برای نظافت استفاده کنید)

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *