وان جکوزی خانگی و فواید استفاده

وان جکوزی خانگی و فواید استفاده

وان جکوزی خانگی و فواید استفاده جکوزی خانگی یا وان جکوزی حوضچه ای است که آب در داخل آن با فشار زیاد از طریق پمپ های قوی از دیواره ها به داخل حوضچه رانده میشود.  این حرکت آب با فشار منجر به ماساژ آبی و رفع خستگی میگردد. در جکوزی از تجهیزاتی استفاده میشود که حباب هوا ایجاد میکند و آب را به صورت پرتابی از دیواره ها و کف به قسمت حوض جکوزی میفرستد.

انواع جکوزی خانگی در بازار

جکوزی های موجود در بازار در شکل و کاربردهای بسیار متنوعی عرضه میشوند. مثلا از لحاظ شکل ظاهری جکوزی ها می توانند مستطیل ، بیضی یا مربع شکل باشند. همچنین جکوزی ها به صورت تک نفره یا دو نفره هستند و برحسب اینکه نوع طراحی حمام و محل قرار گیری جکوزی در حمام به چه نحوی است می توانند برای کنج، چپ یا راست در کنار دیوار نصب شوند. در حالت کلی برای انتخاب جکوزی خانگی گزینه های متنوعی در بازار موجود است.

اجزای اصلی جکوزی خانگی

جکوزی های خانگی در حالت کلی دارای یکی سری تجهیزات اصلی هستند مانند: شیر آلات، موتور یا پمپ اصلی، لوله های هدایت کننده ، نازل های خروجی،چاهک خروج آب . در کنار این موارد، جکوزی های خانگی برحسب نوع و تنوع موجود در بازار می توانند دارای تجهیزات اضافی نیز باشند. هرکدام از این تجهیزات دارای عملکرد خاص خود هستند. این تجهیزات اضافی شامل پنل های بغل و جلو جکوزی، شاسی وان جکوزی ،زیر سری وان جکوزی ،جت های جکوزی ، بلوئر جکوزی یا پمپ جهت هوادهی در کف و سیستم حافظ جان می باشد.

فواید خرید وان جکوزی خانگی

 

  • ماساژ آبی: فشار بالای آب در جکوزی خانگی باعث ماساژ عضلات هنگام استحمام می‌شود.
  • رفع استرس: گرمای و فشار آب تنش‌های عضلانی را از بین می‌برد و به شما حس آرامش می‌دهد.
  • رفع درد: اگر کمردرد یا دردهای عضلانی، استخوانی یا ستون مهره‌ای دارید، استحمام در جکوزی، دردهای‌تان را از بین می‌برد.
  • شادی و حس خوب: بعد از یک روز کاری سخت یا برای شاد کردن کودکان می‌‌توانید از جکوزی خانگی خودتان استفاده کنید و حس بهتری بگیرید.
  • بهبود گردش خون: آب گرم در جکوزی درجه دمای شما را بالا می برد و باعث گشاد شدن رگ و عروق شما می شود که گردش خون شما را بهبود می بخشد.
  • سوزاندن کالری در جکوزی: با نشستن در جکوزی به ازای هر ۱۵ دقیقه ۱۷ کالری می سوزانید .

وان جکوزی آپارتمانی چیست؟

وان جکوزی خانگی و فواید استفاده وان جکوزی آپارتمانی در واقع همان وان جکوزی خانگی است. با این تفاوت که شاید بتواند در خانه های معمولی اقدام به تعبیه و ساخت وان جکوزی به روش ساده تری کرد.

ولی برای ساخت جکوزی در آپارتمان ها معمولاً نوع عایق بندی آپارتمان مشکل تر است.

بنابراین جکوزی آپارتمانی همان بود که توضیح داده شد و تنها ممکن است که در برخی از ابعاد کوچکتر و در اندازه کمی جمع و جورتر از نوع ساختمانی برای آپارتمانی جکوزی انتخاب شود.

فواید جکوزی برای کمردرد

تخمین زده می شود که سالانه بیش از 50 میلیارد دلار توسط آمریکایی ها برای درمان کمر درد هزینه می شود. همچنین شایع ترین علت مرخصی در روزهای کاری اعلام شده است. شماری از مواردی مانند آسیب حاد، پوکی استخوان، دیسک شکم و موارد دیگری از این قبیل می تواند منجر به کمردرد شود. برای درمان کمردرد، پزشکان سونوگرافی، داروها و همچنین فیزیوتراپی را توصیه می کنند.

سرما و گرما درمانی دو چیز مهم و اساسی برای کمردرد هستند. در حالی که کیسه آب گرم مؤثر است، جکوزی روش مؤثرتری برای اعمال گرما در قسمت بزرگی از بدن فراهم می کند. آب گرم موجود در آن باعث آرامش عضلات اطراف می شود و به کاهش اسپاسم عضلات کمک می کند. آب داغ همچنین باعث افزایش دمای داخلی بدن می شود که رگ های خونی را رقیق می کند. و به بهبودی در بافت آسیب دیده کمک می کند.

فشار خون پایین

پژوهشکده پزشکی ورزشی آمریکای شمالی تحقیقاتی را برای یافتن ارتباط بین آب داغ درمانی و فشار خون انجام داد. این مطالعه نتیجه گیری کرد. که ممکن است. به بهبود گردش خون و کاهش فشار خون کمک کند. همچنین اذعان شده است که 10 دقیقه کوتاه ماندن در جکوزی می تواند. به کاهش موقت فشار خون کمک کند اما باید با احتیاط از آب گرم استفاده کرد.

افرادی که دچار افزایش شدید و سریع فشار خون هستند، نباید از جکوزی یا وان آبگرم برای کاهش فشار خون استفاده کنند. همچنین آنها نباید به طور متناوب از آب سرد و وان های گرم استفاده کنند زیرا این امر باعث افزایش فشار خون آنها می شود. وان های داغ با اتساع رگ های خونی در فرایندی که به عنوان اتساع عروق انجام می شود، در کاهش فشار خون کمک می کند.

فواید جکوزی در آرامش و کمک به خواب

جکوزی برای کمک به خوابیدن شما عالی است. آب گرم ماهیچه ها را آرام می کند و از استرس رهایی می بخشد. همچنین بسیاری از افراد از وان حمام به عنوان یك كمك برای خوابیدن استفاده می كنند. یک مطالعه تحقیقاتی که در سال 1997 انجام شد، نتیجه گرفت. که دمای بدن به طور طبیعی در طول شب کاهش می یابد و این امر حدوداً دو ساعت قبل از خوابیدن شروع می شود.

برای اینکه سریعتر بخوابید باید دمای بدن خود را بالا ببرید و یکی از بهترین راه های افزایش درجه حرارت داخلی بدن خیساندن بدن در وان داغ به مدت حدود 20 دقیقه است. بنابراین، باید حدود 20 دقیقه دو ساعت قبل از برنامه ریزی برای خواب، خود را در یک وان داغ خیس کنید. تا از مزایای آن بهره مند شوید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *