ویژيگی های یک دستگاه تصفیه اب ایده ال چیست؟

ویژيگی های یک دستگاه تصفیه اب ایده ال چیست؟

ویژيگی های یک دستگاه تصفیه اب ایده ال چیست؟ مهم ترین ویژگی آب تصفیه کن اورجینال سیستم و روش تصفیه آب می باشد. که در دستگاه های مختلف متفاوت است. سیستم اسمز معکوس شیوه ی نوین تصفیه آب در دنیا است. که توسط فیلتر ممبران می تواند. املاح مضر آب را تا ابعاد 0001/0 میکرون از بین ببرد. در حال حاضر نیز برند های معتبر تصفیه آب از این سیستم استفاده می کنند.

در حال حاضر با وجود املاح زیاد داخل آب، استفاده از برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب یک اصل مهم در سلامت خانواده خواهد بود. امروزه با پیشرفت صنعت، دستگاه‌ های تصفیه آب خوب زیادی داخل بازار به چشم می‌خورند. اما واقعا کدام برند سلامت شما را بیش از همه تامین می‌کند؟ دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل برند سافت واتر یکی از برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب محسوب می‌شود که سهم زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص داده اند.

برند‌های دیگری همچون برند سی سی کا و برند آکواپرو نیز داخل بازار به چشم می‌خورند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. مشخصات بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران واقعا کدام است؟ برای خرید دستگاه تصفیه آب چه معیار‌هایی را باید در نظر گرفت؟ در ادامه شما را با راهنمای خرید تصفیه آب خانگی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

یکی دیگر از موارد مهم

ویژيگی های یک دستگاه تصفیه اب ایده ال چیست؟ در خصوص دستگاه تصفیه آب اورجینال فیلتر های آن می باشد. بسیاری از دستگاه های ارزان قیمت موجود در بازار دارای فیلتر های چینی تقلبی هستند. که قیمت آن ها ارزان تر از فیلتر های تصفیه آب اورجینال است. کیفیت قطعات دستگاه نیز مهم است. و در دوام دستگاه تاثیر زیادی دارد. مینروا که بهترین برند دستگاه تصفیه آب در ایران می باشد. کیفیت بسیار خوبی دارد و دارای قطعات اصل تایوان است. که باعث افزایش کارایی دستگاه می شود.

گواهینامه ‌های مورد نیاز برای یک تصفیه آب خانگی استاندارد جهت اطمینان از سلامت آب آشامیدنی عبارتند از گواهی استاندارد سازمان جهانی بهداشت NSF ، استاندارد سازمان غذا و دارو آمریکا FDA، استاندارد CE اروپا و استاندارد جهانی سلامت و کنترل کیفیت آب آشامیدنی WQ. دستگاه مینروا دارای تمامی این استاندارد ها می باشد و آبی سالم تحویل شما می دهد.

طبق تایید استاندارد سازمان جهانی بهداشتNSF آب آشامیدنی سالم دارای سختی زیر عدد 100 است که کلرزنی نیز شده باشد تا برای مصرف و آشامیدن تمام گروه های سنی آقایان، بانوان، کودکان و نوزادان مناسب باشد.

برند دستگاه تصفیه آب خانگی

ویژيگی های یک دستگاه تصفیه اب ایده ال چیست؟ برند دستگاه تصفیه آب شاید نتواند به تنهایی نماینده خوبی برای تعیین کیفیت دستگاه تصفیه آب باشد، اما می‌تواند یک پارامتر مناسب در تعیین اعتبار آب تصفیه کن باشد. بدین معنا که معمولا دستگاه‌هایی که دارای برند معتبری هستند، کیفیت مناسب تری را دارند.

البته برند معتبر همانطور که اشاره شد نمی‌تواند فاکتور مناسبی برای قضاوت یک دستگاه تصفیه آب باشد. به دلیل اینکه امروزه بسیاری از فروشندگان برندهای جعلی و متفرقه را با برچسب برندهای معروف به فروش می‌رسانند.

مارک‌های برتر دستگاه تصفیه آب خانگی شامل سی سی کا، هیوندای، لایف واتر، سافت واتر، فلاکستک و آکواجوی هستند.

تاییدیه‌های جهانی تصفیه آب

استانداردهای مختلفی برای تعیین کیفیت دستگاه تصفیه آب وجود دارد. یکی از معتبر ترین آنها استاندارد NSF است. در طی فرایند اخذ استاندارد NSF محصولات تصفیه آب در طی پروسه‌های مختلف تحت آزمایشات سختی قرار می‌گیرند. در صورتی که دستگاه تصفیه آب دارای گواهینامه NSF باشد، می‌توان از کیفیت آن به طور قطعی اطمینان داشت.

سیستم فیلتراسیون آب

دستگاه‌های تصفیه کننده با روشهای متنوعی به تصفیه آب می‌پردازند. برای مثال در مقیاس صنعتی بیشتر از سیستم نانوفیلتراسیون استفاده می‌شود. یا در برخی از دستگاه ها از اولترافیلتراسیون UF بهره میگیرند. اما طی آزمایشات متعددی ثابت شده است که سیستم اسمز معکوس بهترین روش برای تصفیه آب‌های آلوده است.

به این دلیل که اسمز معکوس می‌تواند ذرات آب را تا اندازه 0.0001 میکرون تصفیه کند. مهم ترین بخش سیستم‌های تصفیه آب فیلتر ممبران آنهاست. ممبران معمولا در مرحله 4 دستگاه نصب شده و وظیفه اصلی فیلتر کردن آب بر عهده آن است.

تعداد مراحل فیلتراسیون دستگاه

آب تصفیه کن‌های اسمز معکوس معمولا از 6 فیلتر استفاده میکنند. این 6 فیلتر عبارتند از:

فیلتر الیافی pp، فیلتر کربن اکتیو پودری، فیلتر کربن بلاک، فیلتر ممبران اسمز معکوس، فیلتر پست کربن خطی، فیلتر مینرال.

هر یک از این فیلترها وظیفه از بین بردن بخشی از آلاینده‌ها را دارند. برای مثال فیلتر مرحله اول به حذف مواد درشت میپردازد، فیلتر مراحل 2 و 3 به حذف کلر و مواد شیمیایی درون آب خواهند پرداخت. ممبران اصلی ترین بخش تصفیه آب است که اکثر آلاینده‌ها را از آب حذف می‌کند. مرحله 5 پست کربن به حذف بو و طعم ناخوشایند میپردازد. و فیلتر مرحله آخر که مینرال نام دارد وظیفه افزودن مواد معدنی مورد نیاز برای بدن را بر عهده دارد.

دستگاه تصفیه آب هیوندای:

دستگاه تصفیه آب هیوندای H700 در حال حاضر یکی از پرطرفدار ترین دستگاه‌های ایران است. این دستگاه با برند هیوندای تحت لایسنس شرکت هیوندای کره جنوبی تولید شده است. تمام ویژگی‌های یک دستگاه تصفیه آب خوب در هیوندای وجود دارد. هیوندای دارای تاییدیه NSF می‌باشد و 7 مرحله فیلتراسیون(با فیلتر محافظ ممبران) دارد. شرکت پاکاب گستر بزرگترین عرضه کننده دستگاه‌های هیوندای در ایران است. برای اطلاع از قیمت به روز دستگاه می‌توانید روی لینک دستگاه کلیک کنید.

دستگاه تصفیه آب سی سی کا:

سی سی کا همواره یکی از معتبر ترین برندها در حوزه تصفیه آب بوده است. دستگاه تصفیه آب 6 مرحله سی سی کا در پاکاب گستر علاوه بر کیفیت بسیار مناسبی که دارد، دارای قیمت فوق العاده ارزان نسبت به دیگر دستگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: مخزن تصفیه آب 2500 لیتری مادول سه لایه پلاستونیک

دستگاه تصفیه آب لایف واتر:

لایف واتر برند ایرانی است که در سال‌های اخیر با رشد چشم گیری مواجه شده است. لایف واتر دستگاه‌های تصفیه آب متنوع و بسیار با کیفیتی دارد که می‌تواند شما را به هر سلیقه ای راضی کند. دستگاه تصفیه آب نوبل پلاس لایف واتر از با کیفیت ترین دستگاه‌های تولید شده در ایران است که تماما از قطعات تایوانی در مونتاژ آن استفاده شده است.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *