چیلر بخریم یا کولر گازی؟

چیلر بخریم یا کولر گازی؟

چالش ین خرید چیلر و یا کولر گازی؟

با شروع افزایش دما، احتمالاً از قبل به این فکر می کنید که چگونه گرما را شکست دهید؟ خوب، شما نمی توانید آب و هوای بیرون را کنترل کنید، اما می توانید آن را در داخل خانه کمی خنک تر کنید. تنها چیزی که نیاز دارید نوعی سیستم خنک کننده است.حال سوال اصلی این است که بین چیلر و تهویه مطبوع کدام یک برای شما بهترین است.یک سیستم چیلر معمولاً در طول یک چرخه تبرید جذبی کار می کند تا گرما را از یک منطقه حذف کند. آنها آب گرم را می گیرند، آن را به شکل مایع خنک می کنند و این آب “سرد” ساختمان را به گردش در می آورد.

 

این آب همچنین از واحدهای فن کویل عبور می کند که به مایع اجازه می دهد از آنها عبور کند و متعاقباً به رطوبت زدایی اتاق نیز کمک می کند.

 

علاوه بر این، انواع مختلفی از چیلرها مانند چیلرهای هوا خنک و آب خنک وجود دارد. تفاوت اصلی بین این دو در نحوه خنک کردن کویل های کندانسور برای خلاص شدن از گرما است.

 

یکی از هوا استفاده می کند و یکی از آب. به طور معمول، چیلرهای هوا خنک در خارج از ساختمان قرار می گیرند، در حالی که شما می توانید یک چیلر آب خنک را در داخل ساختمان نگه دارید.

 

تهویه مطبوع

هدف اصلی یک سیستم تهویه مطبوع، مدیریت دمای یک اتاق است. این معمولاً می تواند به هر دو صورت انجام شود، زیرا بسیاری از دستگاه های تهویه مطبوع می توانند اتاق را خنک و همچنین گرم کنند.

برای خنک کردن یک اتاق، دستگاه های تهویه مطبوع هوای گرم را می گیرند، با از بین بردن گرما آن را خنک می کنند و هوای سرد را خارج می کنند.

مشابه چیلر، AC نیز نوعی کندانسور دارد تا گرما را از بین ببرد. علاوه بر این، می تواند به عنوان یک رطوبت گیر در یک اتاق نیز کار کند.

چگونه بین چیلر و تهویه مطبوع انتخاب کنم؟

در اصل، هر دو دستگاه هدف یکسانی دارند، خنک کردن هوا. با این حال، نحوه دقیق انجام این کار برای هر دو متفاوت است، و در نهایت، این بر نحوه استفاده از آنها تأثیر می گذارد.

به طور معمول، در خانه ها، ساختمان ها و دیگر فضاهای کوچک دستگاه های تهویه مطبوع برای کاهش دمای هوا پیدا می کنید. در مقایسه، چیلرها معمولاً در فرآیندهایی برای خنک کردن ماشین‌ها و تجهیزات مختلف استفاده می‌شوند.

 

بنابراین، اگر به دنبال خنک کردن اتاق خواب یا دفتر خود هستید، کولر گازی بهتر خواهد بود. اگر کاربرد تجاری بیشتری دارید یا به دمای بسیار پایین نیاز دارید، چیلر بهترین گزینه است. شما باید بر اساس نیاز و استفاده خود یکی از این دو را انتخاب کنید.

 

نتیجه

فقط برای مدت طولانی می توانید بستنی بخورید و آب یخ بنوشید. در برخی موارد، شما به سادگی باید کاری در مورد آن گرمای شدید انجام دهید.

از طرف دیگر، حتی اگر آب و هوا نباشد و فقط به چیز قوی‌تری برای خنک کردن کوکی‌ها نیاز دارید، چیلر و AC گزینه‌های عالی هستند.

 

آنها تفاوت فاحشی ندارند و حتی ممکن است بتوانید از آنها به جای یکدیگر استفاده کنید. با این حال، درک نحوه عملکرد آنها به شما کمک می کند تا مشخص کنید که برای چه چیزی مناسب هستند. مهمتر از آن، شما قادر خواهید بود تصمیم بگیرید که کدامیک به شما بهترین خدمات را خواهد داد.

فناوری چیلر هوای خنک از خنک کننده هوای طبیعی یا به کمک فن استفاده می کند. اگر جریان هوای طبیعی برای خنک کردن قطعه بدون افزایش سطح کافی نباشد، یک دستگاه تهویه مطبوع اضافه شده به قطعه، انتقال حرارت را افزایش داده و با جذب گرما از قطعه، دمای قطعه را کاهش می دهد. در صورت نیاز به سرمایش بیشتر، با کمک فن اضافه شده، جریان هوا در کولر افزایش می یابد و گرمای بیشتری به هوا منتقل می شود. در حالی که تجهیزات خنک کننده به تجهیزات اضافی نیاز ندارند، سیستم های آب خنک کننده به تجهیزات اضافی نیاز دارند.

 

با این حال، اگرچه مصرف انرژی در واحد پایین است، اما کل مصرف انرژی در یک منطقه معین بیشتر از سیستم های چیلر آب سرد است. اگرچه مساحت سطح افزایش می یابد، اما با افزایش اندازه و وزن کولر گازی، فشار برگشتی در برابر هوای دمیده شده توسط فن افزایش می یابد. با بزرگتر شدن فن ها، خود فن و قسمت های نصب کننده به عملکرد خنک کننده واکنش نشان می دهند.

چگونه یک چیلر آب سرد انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب چیلر آب سرد، به خاطر داشته باشید که نتیجه بهتری نسبت به هوای خنک دارد. از آنجایی که حجم سیال کمتری دارد، می تواند گرمای بیشتری را تحمل کند، کنترل دمای ثابت تری را ارائه می دهد و همه این کارها را بی صدا انجام می دهد. به دلیل چگالی کم برای سیستم های خنک کننده چیلر، هوا می تواند دمای کمتری را در واحد وزن از نظر هدایت گرمایی تحمل کند.

 

به عنوان مثال: هنگام استفاده از هوا باید 0.5 متر مکعب هوا در دقیقه را از کولر عبور دهید تا دمای 103 وات سیال به 10 درجه سانتیگراد افزایش یابد. وقتی مایع خنک کننده آب باشد، 0.144 لیتر آب در دقیقه برای عبور از کولر کافی خواهد بود.

کدام مدل چیلر را بخریم؟

همچنین باید معایب ارتفاع خنک کننده هوا را در نظر بگیرید. شما می‌توانید سیستم‌های چیلر آب خنک را انتخاب کنید زیرا با بالا رفتن از سطح دریا عملکرد یکسانی را نشان می‌دهند.

انتخاب مدل های چیلر آب خنک سود بیشتری خواهد داشت. همچنین دو نوع چیلر داریم مانند چیلر آب خنک و هوا خنک. تفاوت اصلی این دو چیلر در نحوه خنک کردن فضا برای رهایی از گرما است. یک نوع چیلر از هوا استفاده می کند در حالی که نوع دیگر از آب استفاده می کند. معمولا چیلرهای هوا خنک در بیرون و چیلرهای آب خنک در داخل ساختمان قرار دارند. چیلر ماشینی (سیستمی) است که با حذف گرما از ناحیه بسته کار می کند. با استفاده از آب گرم شروع می شود، سپس از فرم مایع برای خنک کردن آن استفاده می کند و در نهایت، آن آب خنک شده در ساختمان به گردش در می آید. این آب همچنین از واحدهای فن کویل استفاده می کند که به آن مایع اجازه می دهد از آنها عبور کند و یک اتاق را نیز رطوبت زدایی کند.

 

فروشگاه تاسیسات کلاب یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه محصولات تهویه هوا در کشور می باشد. شما می توانید برای مشاهده و خرید انواع چیلر و کولر گازی به قسمت وسایل تهویه در سایت مراجعه نماید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *