کاربرد یونیت هیتر

کاربرد یونیت هیتر اگر در حال بررسی گزینه هایی برای گرم کردن و خنک کردن خانه یا کاهش قبض انرژی خود هستید، ممکن است بخواهید یک سیستم پمپ حرارتی را در نظر بگیرید. پمپ های حرارتی یک فناوری اثبات شده و قابل اعتماد در کانادا هستند که می توانند با تامین گرما در زمستان، خنک کننده در تابستان و در برخی موارد، گرم کردن آب گرم خانه شما، کنترل راحتی خانه شما را در تمام طول سال فراهم کنند.

پمپ های حرارتی می توانند یک انتخاب عالی در کاربردهای مختلف و هم برای خانه های جدید و هم برای مقاوم سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی موجود باشند. آنها همچنین گزینه ای برای جایگزینی سیستم های تهویه مطبوع موجود هستند، زیرا هزینه افزایشی انتقال از یک سیستم خنک کننده به یک پمپ حرارتی اغلب بسیار کم است. با توجه به انبوه انواع سیستم ها و گزینه های مختلف، تعیین اینکه آیا پمپ حرارتی گزینه مناسبی برای خانه شما است یا نه، اغلب دشوار است.

اگر به دنبال پمپ حرارتی هستید، احتمالاً تعدادی سؤال دارید، از جمله:

چه نوع پمپ های حرارتی موجود است؟
پمپ حرارتی چه مقدار از نیازهای سالیانه گرمایش و سرمایش من را می تواند تامین کند؟
چه اندازه پمپ حرارتی برای خانه و کاربرد خود نیاز دارم؟
هزینه پمپ های حرارتی در مقایسه با سایر سیستم ها چقدر است و چقدر می توانم در قبض انرژی خود صرفه جویی کنم؟
آیا باید تغییرات بیشتری در خانه خود ایجاد کنم؟

این سیستم به چه میزان سرویس نیاز دارد؟

این جزوه حقایق مهمی در مورد پمپ های حرارتی ارائه می دهد تا به شما کمک کند اطلاعات بیشتری داشته باشید و از شما برای انتخاب درست برای خانه خود حمایت کنید. با استفاده از این سوالات به عنوان راهنما، این جزوه رایج ترین انواع پمپ های حرارتی را شرح می دهد و عوامل دخیل در انتخاب، نصب، راه اندازی و نگهداری یک پمپ حرارتی را مورد بحث قرار می دهد.
مخاطب مورد نظر
خانه در نظر گرفته شده است که به دنبال اطلاعات پس زمینه در مورد فناوری های پمپ حرارتی هستند تا از تصمیم گیری آگاهانه در مورد انتخاب و یکپارچه سازی سیستم، بهره برداری و نگهداری حمایت کنند. اطلاعات ارائه شده در اینجا عمومی است و جزئیات خاص ممکن است بسته به نوع نصب و سیستم شما متفاوت باشد. این جزوه نباید جایگزین کار با یک پیمانکار یا مشاور انرژی شود که اطمینان حاصل کند که نصب شما نیازها و اهداف مورد نظر شما را برآورده می کند.

یادداشتی در مورد مدیریت انرژی در خانه

کاربرد یونیت هیتر پمپ های حرارتی سیستم های گرمایشی و سرمایشی بسیار کارآمد هستند و می توانند هزینه های انرژی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. در اندیشیدن به خانه به عنوان یک سیستم، توصیه می‌شود که تلفات گرمایی از خانه شما در مناطقی مانند نشت هوا (از طریق ترک‌ها، سوراخ‌ها)، دیوارها، سقف‌ها، پنجره‌ها و درها با عایق‌بندی ضعیف به حداقل برسد.

رفع این مشکلات ابتدا می تواند به شما این امکان را بدهد که از اندازه پمپ حرارتی کوچکتر استفاده کنید، در نتیجه هزینه تجهیزات پمپ حرارتی را کاهش داده و به سیستم شما اجازه می دهد کارآمدتر کار کند.

پمپ حرارتی چیست و چگونه کار می کند؟

کاربرد یونیت هیتر پمپ های حرارتی یک فناوری اثبات شده است. که برای چندین دهه، چه در کانادا و چه در سطح جهانی، برای تامین موثر گرمایش، سرمایش و در برخی موارد آب گرم ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع، این احتمال وجود دارد که شما به طور روزانه با فناوری پمپ حرارتی تعامل داشته باشید. یخچال ها و تهویه مطبوع با استفاده از اصول و فناوری یکسانی کار می کنند. این بخش اصول اولیه نحوه عملکرد پمپ حرارتی را ارائه می دهد. و انواع مختلف سیستم را معرفی می کند.

مفاهیم اولیه پمپ حرارتی

پمپ حرارتی یک وسیله الکتریکی است که گرما را از یک مکان با دمای پایین (منبع) استخراج می کند و آن را به مکان با دمای بالاتر (یک سینک) می رساند.

برای درک این فرآیند. به دوچرخه سواری بر فراز تپه فکر کنید. برای رفتن از بالای تپه به پایین نیازی به تلاش نیست، زیرا دوچرخه و راکب به طور طبیعی از یک مکان بلند به یک مکان پایین تر حرکت می کنند. با این حال، بالا رفتن از تپه نیاز به کار بسیار بیشتری دارد. زیرا دوچرخه برخلاف جهت طبیعی حرکت حرکت می کند.

به روشی مشابه، گرما به طور طبیعی از مکان‌هایی با دمای بالاتر به مکان‌هایی با دمای پایین‌تر جریان می‌یابد (به عنوان مثال، در زمستان، گرما از داخل ساختمان به بیرون از دست می‌رود). یک پمپ حرارتی از انرژی الکتریکی اضافی برای مقابله با جریان طبیعی گرما استفاده می کند. و انرژی موجود در یک مکان سردتر را به یک مکان گرمتر پمپ می کند.

بنابراین

کاربرد یونیت هیتر چگونه یک پمپ حرارتی خانه شما را گرم یا خنک می کند؟ همانطور که انرژی از یک منبع استخراج می شود، دمای منبع کاهش می یابد. اگر از خانه به عنوان منبع استفاده شود، انرژی حرارتی حذف می شود و این فضا را خنک می کند. این روشی است که پمپ حرارتی در حالت خنک کننده کار می کند و همان اصل مورد استفاده تهویه مطبوع و یخچال است. به طور مشابه، با اضافه شدن انرژی به سینک، دمای آن افزایش می یابد. اگر از خانه به عنوان سینک استفاده شود، انرژی حرارتی اضافه می شود و فضا را گرم می کند. پمپ حرارتی کاملاً برگشت پذیر است، به این معنی که هم می تواند. خانه شما را گرم و هم خنک کند و راحتی را در تمام طول سال فراهم کند.
منابع و سینک برای پمپ های حرارتی

انتخاب منبع و سینک برای سیستم پمپ حرارتی شما تا حد زیادی در تعیین عملکرد، هزینه های سرمایه و هزینه های عملیاتی سیستم شما کمک می کند. این بخش یک نمای کلی از منابع و سینک های رایج برای برنامه های مسکونی در کانادا ارائه می دهد.

منابع:

دو منبع انرژی حرارتی بیشتر برای گرم کردن خانه ها با پمپ های حرارتی در کانادا استفاده می شود:

منبع هوا: پمپ حرارتی در فصل گرما از هوای بیرون گرما می گیرد. و در فصل سرمایش تابستان گرمای بیرون را دفع می کند.
شاید تعجب آور باشد که بدانید حتی زمانی که دمای هوای بیرون سرد است. مقدار زیادی انرژی هنوز در دسترس است که می توان آن را استخراج کرد و به ساختمان تحویل داد. به عنوان مثال، محتوای گرمای هوا در 18- درجه سانتیگراد برابر با 85 درصد از گرمای موجود در 21 درجه سانتیگراد است. این به پمپ حرارتی اجازه می دهد تا گرمای خوبی را حتی در هوای سردتر فراهم کند.
سیستم های منبع هوا با بیش از 700000 واحد نصب شده در سراسر کانادا رایج ترین سیستم ها در بازار کانادا هستند.

بیشتر بخوانید : علت های گرم نشدن اب پکیج

منبع زمینی:

پمپ حرارتی منبع زمینی از زمین، آب زیرزمینی. یا هر دو به عنوان منبع گرما در زمستان و به عنوان مخزنی برای دفع گرمای خارج شده از خانه در تابستان استفاده می کند.
این پمپ های حرارتی کمتر از واحدهای منبع هوا رایج هستند. اما در تمام استان های کانادا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. مزیت اصلی آنها این است که در معرض نوسانات شدید دما قرار نمی گیرند. و از زمین به عنوان منبع دمای ثابت استفاده می کنند. و در نتیجه کارآمدترین نوع سیستم پمپ حرارتی را ایجاد می کنند.
این نوع سیستم با جزئیات بیشتری در قسمت پمپ های حرارتی زمینی مورد بحث قرار گرفته است.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *