اشنایی با دستگاه تصفیه اب خانگی

اشنایی با دستگاه تصفیه اب خانگی آب یکی از عناصر ضروری برای حیات و سلامت همه موجودات است. علاوه بر این که خود آب آشامیدنی در پیشگیری از بیماری های احتمالی اهمیت دارد. اهمیت آن را برای انسان دو چندان می کند. بنابراین امروزه بسیاری از افراد تمایل به نوشیدن آب تمیز و زلال دارند. و برای به دست آوردن این آب تمیز و زلال از دستگاهی به نام دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می کنند. دستگاه تصفیه آب خانگی با استفاده از فیلترهای مخصوص تعبیه شده. در خود می تواند آب سالم و بهداشتی تولید کند. این دستگاه با استفاده از فیلترهای هفت مرحله ای خاص و کامل خود می تواند. هرگونه آلاینده مضر مانند مواد شیمیایی، نیترات ها، نمک های کلسیم و کربنات اضافی، کلر، بوی نامطبوع، انگل ها و … را در آب آشامیدنی از بین ببرد.
نقش حیاتی و ضروری آب سالم در زندگی. استفاده از دستگاه های تصفیه آب را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است. هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید به نکات مهمی توجه کرد. این مقاله با عنوان راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب سعی در ارائه اطلاعاتی در مورد انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی دارد. لطفا با ما همراه باشید.

فرآیند دستگاه تصفیه آب چگونه است؟

اشنایی با دستگاه تصفیه اب خانگی دستگاه های تصفیه آب مدل های مختلفی دارند. برای توضیح فرآیند دستگاه تصفیه آب، بهتر است. ابتدا فیلترهای تعبیه شده. در دستگاه را بشناسید. که هر کدام وظیفه یک فعالیت را بر عهده دارند. نوع عملکرد دستگاه تصفیه آب. با تعداد و کیفیت فیلترهای آن ارتباط مستقیم دارد. بالاترین سطح تصفیه آب شرب توسط دستگاه های 8 مرحله ای تصفیه آب انجام می شود. که البته در برخی دستگاه ها تعداد فیلترهای تعبیه شده. کمتر است. اما اکثر شرکت های معروف دنیا دستگاه های تصفیه آب مطمئن را. در سه مدل 6، 7 و حتی 8 مرحله ای تولید می کنند. و این صرفا به دلیل بهبود عملکرد و تصفیه کامل آب مصرفی است. در ادامه به شرح فرآیند و عملکرد دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای می پردازیم.

ابتدا آب وارد فیلتر پلی پروپیلن 5 میکرونی می شود. تا ذرات درشتی مانند ماسه را از بین ببرد. سپس آب وارد فیلتر کربن دانه ای می شود. و فرآیند بهبود طعم آب و حذف آلاینده ها انجام می شود. سپس آب به فیلتر کربن بلوک فرستاده می شود. تا فرآیند فیلتر گرانولی تکمیل شود. و آلاینده های بزرگتر از 5 میکرون حذف شود. و آب شفاف شود و بوی نامطبوع از بین برود.

عملکرد فیلتر مرحله چهارم یعنی غشا. نسبت به سایر مراحل اهمیت بیشتری دارد. و در این مرحله تغییرات مهمی برای خالص شدن آب رخ می دهد. فیلتر غشایی تمام آلاینده ها را تا 0.02 میکرون از جمله نیترات های سمی آب حذف می کند. عملیات فیلتر در مرحله پنجم آب را به منبع ذخیره می آورد. آخرین مرحله تصفیه توسط فیلتر معدنی انجام می شود. این فیلتر مقداری از املاح معدنی آب را حذف می کند. و در صورت بالا بودن سختی آب آن را کاهش می دهد.

مراحل تصفیه آب آشامیدنی

حذف ذرات درشت
عملیات تصفیه آب
فیلتر غشایی فشار بالا
ذخیره آب در منبع

انواع دستگاه های تصفیه آب

اشنایی با دستگاه تصفیه اب خانگی دستگاه های تصفیه انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاصی دارند. تفاوت در انواع دستگاه های تصفیه ارتباط مستقیمی با استفاده مورد نظر خریدار دارد. به عنوان مثال، دستگاه های تصفیه آب خانگی به دسته های زیر سینک، رومیزی، دیواری و سربار تقسیم می شوند.
دستگاه های تصفیه آب صنعتی در سایزهای بزرگتر و کاربردهای متفاوت تولید می شوند.

همه فیلترها یکسان ایجاد نمی شوند

فیلترهای آب مختلف عملکردهای متفاوتی دارند. برخی از آنها می توانند طعم آب شما را بهتر کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند مواد شیمیایی یا میکروب های مضر را فیلتر کنند. هیچ فیلتری نمی تواند هر نوع آلودگی را از آب آشامیدنی شما دور نگه دارد و همه به فیلتر آب نیاز ندارند.

آبی که به شیر شما می آید در واقع حاوی مقادیر کمی از بسیاری از مواد دیگر است. برخی از این موارد مفید هستند، مانند مقدار مناسب مواد ضد عفونی کننده مانند کلر، که به حفظ آب شما در برابر میکروب ها و فلوراید کمک می کند، که به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند. سایر موادی که ممکن است در آب باشند می توانند مضر باشند، مانند سرب و میکروب کریپتوسپوریدیوم. فیلترها می توانند مواد خوب و بد را از آب شما پاک کنند. بسته به شرایط شما، فیلتر کردن آب ممکن است ایده خوبی نباشد.

انواع مختلفی از فیلترها در دسترس هستند، و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا به یکی از آنها نیاز دارید یا کدام نوع برای شما بهترین است ممکن است گیج کننده باشد. در بسیاری از مناطق جهان، آب برای نوشیدن بی خطر نیست، بنابراین فیلتر کردن یکی از گزینه‌های محافظت از سلامت شما است. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید هنگام تعیین اینکه آیا می‌خواهید از فیلتر آب استفاده کنید یا خیر، در نظر بگیرید، و اگر چنین است، چه نوع و عملکردی به بهترین وجه با نیازها و ترجیحات خاص شما مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: ویژيگی های یک دستگاه تصفیه اب ایده ال چیست؟

بهترین دستگاه تصفیه آب برای مصارف خانگی چیست؟

هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین سیستم تصفیه آب. برای نیازهای خود موارد زیادی را باید در نظر بگیرید. چه آلاینده هایی را باید فیلتر کنید. و در چه مرحله ای از فرآیند می خواهید آنها را فیلتر کنید. دو سوال مهم است که باید در نظر گرفته شود.

فیلترهای نقطه استفاده (POU) در آخرین توقف در مسیر آب لوله کشی. شما از منبع تا لیوان نصب می شوند. فیلترهای زیر پیشخوان. پارچ های فیلتر آب و فیلترهای نصب شده. روی شیر آب رایج ترین فیلترهایی هستند. که مردم در خانه از آنها استفاده می کنند. در حالی که همه اینها فیلترهای نقطه استفاده در نظر گرفته می شوند. تجربه ای که از هر یک از این گزینه ها به دست می آورید بسیار متفاوت خواهد بود.

فیلترهای پارچ در ابتدا ارزان به نظر می رسند، اما معمولاً بیشتر از آنچه مردم تصور می کنند نیاز به تعویض فیلتر دارند. این به معنای هزینه بیشتر، نیروی کار بیشتر، ضایعات بیشتر و در کل تجربه رضایت‌بخش کمتری است. اوه، و فراموش نکنید که پارچ را پر نگه دارید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *