تفاوت یونیت هیتر و فن کویل

تفاوت یونیت هیتر و فن کویل آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که چه تجهیزاتی گرمایش لازم را در سوله های بزرگ تامین می کند؟ برای یافتن پاسخ این سوال، مطالب ذکر شده را تا پایان این مقاله بخوانید تا با دو مدل پرفروش ترین تجهیزات گرمایشی آشنا شوید.
از دستگاه های توزیع هوای سرد و گرم می توان به یونیت هیتر و فن کویل اشاره کرد که تقریباً عملکرد مشابهی دارند. هر دو از سیم پیچ ها (لوله های پر پیچ و خم با باله ها) و فن ساخته شده اند که آب سرد یا گرم در داخل کویل ها جریان دارد و هوا توسط فن از اطراف (سطح بیرونی) سیم پیچ ها عبور می کند تا ذرات با یکدیگر برخورد کنند. هوای با سطح سرد یا سطح داغ کویل، هوای سرد یا گرم وارد محیط داخل ساختمان می شود. فن کویل هم برای سرمایش و هم برای گرمایش استفاده می شود، اما یونیت هیتر بیشتر برای گرمایش استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم تفاوت یونیت هیتر و فن کویل را بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا با نحوه عملکرد این تجهیزات بیشتر آشنا شوید.

تفاوت بین عملکرد واحد بخاری و فن کویل

در یونیت هیتر، آب گرم یا بخار مورد نیاز کویل های یونیت هیتر از موتورخانه مرکزی ساختمان با راه اندازی و نصب لوله به کویل آب گرم هر واحد بخاری تامین می شود. اما در فن کویل ها به دلیل امکان تامین سرمایش و گرمایش آب سرد از چیلر و آب گرم از دیگ حرارت مرکزی، دور زدن هوا از طریق کویل مسی که در زمستان حاوی آب گرم و در تابستان آب سرد است، گرم می شود. هوا و هوای خنک در فصول مختلف سال فراهم می کند.
نکته دیگر در مورد تفاوت یونیت هیترها و فن کویل ها. در انتخاب آنها، توجه به فشار کاری قابل تحمل کویل آنهاست. زیرا با توجه به استفاده از فن کویل در آپارتمان های. بلندمرتبه اداری و مسکونی (حتی تا 50 طبقه و بیشتر)، فن کویل انتخابی شما علیرغم استفاده از شیر فشار در لوله ها، باید در برابر فشار هوا مقاومت کند. ستون آب طبقات دارند.

تفاوت استفاده از یونیت هیتر و فن کویل

مهمترین تفاوت یونیت هیتر و فن کویل در امکان تامین سرمایش (علاوه بر گرمایش) در فن کویل ها و همچنین قدرت هوای خروجی آنها می باشد. قدرت پرتاب باد بخاری یونیت به دلیل استفاده از فن محوری بیشتر از فن کویل است و به همین دلیل فقط برای گرمایش در سالن های بزرگ مانند سوله های صنعتی، سوله های ورزشی، سالن های نمایشگاهی و … و غیره که دارای سقف بلند هستند. اما فن کویل ها فقط در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و … که سقف کوتاه تا متوسط ​​دارند استفاده می شود.

انواع یونیت هیتر و فن کویل

یونیت هیتر از نظر محل نصب، شکل ظاهری و کاربری دارای انواع مختلفی می باشد. در ادامه سعی می کنیم با انواع یونیت هیتر و فن کویل آشنا شویم.
انواع فن کویل

فن کویل های ساده: اکثرا تک کویل یا دو لوله هستند. و نمی توانند همزمان از حالت سرمایش به گرمایش تغییر کنند.
زمینی: هوای خنک یا گرم را به صورت جریان بالا یا بالا به محیط منتشر می کند. و با ظرفیت هوادهی 200 تا 1200 فوت مکعب در دقیقه (CFM) عرضه می شود.
فن کویل سقفی: در مدل های بدون کابین و کابین دار تولید و عرضه می شوند. و دارای ظرفیت تهویه 200 تا 1200 فوت مکعب در دقیقه (CFM) می باشند. محل نصب فن کویل سقفی معمولا بالای سقف کاذب (در ورودی هر اتاق) می باشد.کویل فن کویل: یکی از انواع فن کویل سقفی هستند که قسمت کویل آن در داخل سقف کاذب تعبیه شده و دما و سرعت آنها علاوه بر ترموستات اتاقی با ریموت کنترل نیز قابل کنترل است.
فن کویل دیواری: فن کویل دیواری یکی از جدیدترین مدل های فن کویل است. که بر روی دیوار نصب می شود و مورد توجه توسعه دهندگان پروژه های ساختمانی قرار گرفته است.
فن کویل کانالی: فن کویل های کانالی در دو نوع افقی و عمودی و در ظرفیت های 600 تا 2000 فوت مکعب در دقیقه (CFM) تولید و عرضه می شوند.

انواع یونیت بخاری

واحدهای آب گرم و بخاری بخار: واحدهای آبگرمکن برای تامین گرمایش نیاز به منبع حرارتی مانند موتورخانه مرکزی دارند. آب گرم یا بخار تولید شده. در این موتورخانه مرکزی از طریق لوله کشی با قطر و محاسبات مناسب و با استفاده از پمپ سیرکولاتور مورد نیاز در اختیار هیترهای نصب شده. در سالن قرار می گیرد و پس از تخلیه سیم پیچ، جریان هوا از طریق کویل باعث ایجاد گرما می شود. دمیدن کولر گازی به محل نصب بخاری های واحد می رود.
یونیت بخاری برقی: استفاده از یونیت بخاری برقی برای افرادی مناسب است. که می خواهند اتاق نشیمن خود را گرم کنند اما نمی خواهند یا نمی توانند. خطوط گاز یا موتورخانه مرکزی را راه اندازی کنند. لازم به ذکر است که واحدهای بخاری برقی نیازی به موتورخانه مرکزی ندارند.

بیشتر بخوانید : نحوه کار کردن فن کویل

نتیجه

مهمترین فاکتور برای انتخاب فن کویل و یونیت هیتر مناسب، توجه به ظرفیت، نوع و ابعاد محل نصب دستگاه است. زیرا این تجهیزات. در انواع مختلف با ظرفیت های هوادهی متفاوت تولید و عرضه می شود. و شما باید قبل از خرید اندازه و کاربری محیط خود را در نظر بگیرید تا بهترین خرید انجام شود. در سایت مجموعه تخصصی دماتحز اطلاعات فنی ده ها مدل فن کویل و یونیت هیتر از برندهای معتبر با گارانتی اصلی ارائه شده است تا شما عزیزان از حس خوب. خرید بهینه و هوشمند لذت ببرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *