رادیاتور شیشه ای

رادیاتور شیشه ای در دنیای امروز بیشتر خانه‌ها برای تامین گرمایش منزل خود استفاده از رادیاتورها را به دلیل داشتن. خطرات کمتر جایگزین بخاری‌ها کرده‌اند. در این میان سازندگان این محصولات نیز بی‌کار ننشسته و تلاش کرده‌اند. تا با استفاده از ایده‌های نوین، رادیاتورها را به بخشی از دکوراسیون خانه تبدیل کنند. شاید در نگاه اول اگر با مقوله رادیاتور شیشه ای آشنایی نداشته باشید، این محصولات برایتان به شکل یک تابلوی زیبای شیشه‌ای به نظر آید و از اینکه می‌توانید. خود را با قرار گرفتن در کنار این تابلو گرم کنید، برایتان تعجب‌آور باشد. در متنی که می‌خوانید قصد داریم. تا شما را با رادیاتورهای شیشه‌ای، این گرمابخش‌های زیبا آشنا کنیم.

آشنایی بیشتر با رادیاتورهای شیشه‌ای

رادیاتورهای معمولی به دلیل شکل ساده و ابعاد نامتناسبی که دارند. زیبایی نمای خانه را به شدت تحت تاثیر قرار داده. و نمی‌توانند هماهنگی خوبی را با دکوراسیون داخلی به وجود آورند. اما رادیاتور شیشه ای ابزاری است. که می‌تواند به خوبی با فضای داخلی منزل شما هماهنگ شده. و جلوه بصری جالبی را برای شما به وجود آورد.

حتی شما می‌توانید. به دلخواه خود تصویری که بر روی رادیاتور شیشه ای نقش می‌بندد. سفارش دهید. این تصویر می‌تواند. هر شکلی باشد که تناسب کافی با دکوراسیون خانه یا محل کار شما داشته باشد. علی‌رغم تصوری که ممکن است. با شنیدن نام رادیاتور شیشه‌ای در ذهن شما به وجود آید. این رادیاتور بسیار محکم بوده و می‌تواند. به خوبی گرما را در فضا پخش کرده. و دمای مطبوعی به اتاق ببخشد.

اساس کار رادیاتور شیشه ای چیست؟

رادیاتور شیشه ای همان‌طور که گفتیم یک لایه رسانا در جلوی شیشه رادیاتور قرار گرفته. که به تولید گرما در داخل لمینت کمک می‌کند. در واقع انتقال برق از طریق این لایه رسانا بوده و گرمای تولید. ناشی از تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی است. پخش گرما در محیط نیز به واسطه ساطع شدن. اشعه‌های مادون قرمز به شیوه همرفتی انجام می‌شود.

این نوع از اشعه‌ها که به عنوان تابش‌های گرمایی شناخته می‌شوند. نوعی از امواج الکترومغناطیس هستند. که در تابش خورشیدی نیز یافت شده. و در حین انتقال گرما، زیانی برای بدن انسان نخواهند داشت. شیوه همرفتی نیز دقیقا مشابه فرایندی است. که بخاری برای گرم کردن فضا طی می‌کند. در اثر تابش مادون قرمز هوای گرم به تدریج وارد محیط میشود. و جایگزین هوای سرد میشود. این چرخه به صورت دائمی و تا گرم شدن همه فضا ادامه پیدا می‌کند.

مزایا و معایب رادیاتور شیشه ای

مزایای رادیاتورهای شیشه ای

رادیاتورهای شیشه ای مزایای قابل توجهی دارند که برخی از آنها را در اینجا برای شما تشریح می کنیم:

 

هزینه نصب کم

هزینه های نصب سیستم های رادیاتور شیشه ای نسبت به سیستم های گرمایشی معمولی بسیار کم است. زیرا شما نیازی به نصاب حرفه ای ندارید تا آن را برای شما نصب کنید.

فاقد هزینه نگهداری

رادیاتور شیشه ای رادیاتورهای شیشه ای هزینه های تعمیر و نگهداری ندارند، بر خلاف بسیاری از دیگر سیستم های گرمایشی، رادیاتور شیشه ای هیچ بخش یا قطعه ای ندارد که نیاز به تعمیر و سرویس شدن داشته باشد.

حمل و نقل آسان

بسیار انعطاف پذیر بوده و سریع می توان آنها را نصب و یا در صورت نیاز جابه جا کرد. حتی هنگامی که می خواهید از خانه ای اسباب کشی کنید، رادیاتور شیشه ای خود را نیز می توانید به همراه خود ببرید.

 

قیمت خرید پایین

قیمت خرید یک رادیاتور شیشه ای نسبت به سیستم های گرمایش مرکزی گازی پایین تر است.

 

تنوع گسترده

طیف گسترده ای از انتخاب ها پیش روی شماست، رادیاتور شیشه ای و جاحوله ای و جالباسی های روی آن دارای مدل های متنوعی می باشند.

اگر رادیاتور شیشه ای شما از جنس “آینه” است، تصویر منعکس شده آن اتاق و فضای خانه شما را بزرگ تر نشان می دهد.

استفاده از انرژی بهینه

رادیاتورهای شیشه بدون اینکه بخشی از انرژی را از بین ببرند؛ تمام گرما را به داخل اتاق تحویل داده و گرما در خانه شما گم نخواهد شد و نیازی به فوم نیست که اتلاف گرما را کنترل کند.

رادیاتور شیشه ای مقدار دقیق انرژی مورد نیاز برای رسیدن به دمای اتاق مطلوب را محاسبه می کند. بنابراین انرژی زیادی صرفه جویی می شود.

 

بدون نیاز به سوخت

برخی از رادیاتورهای شیشه ای الکتریکی می باشند و چنین رادیاتورهای شیشه ای نیازی به سوخت مانند روغن یا سوخت فسیلی ندارد و با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر کار می کند. منابع انرژی قابل تجدید، از قبیل انرژی فتوولتائیک و یا باد و … می باشند.

قابلیت تنطیم شوندگی

ترموستات قابل تنظیم آن کمک می کند تا در انرژی و هزینه ها صرفه جویی کنید. رادیاتور شیشه ای از مقدار دقیق انرژی مورد نیاز برای رسیدن به دمای مطلوب اتاق استفاده می کند. و باعث می شود که شما هزینه های مصرف انرژی کمتری بهره پرداخت کنید.

برخی از آنها دارای قابلیت تنظیم گرما یا غیر قابل کنترل هستند، برخی از آنها فقط مستقیما به پکیج گرمایی موجود وصل می شوند در حالی که برخی دیگر دارای قابلیت جابه جایی می باشند.

همه آنها دارای جعبه کنترل دقیقی هستند و بسیار نازک هستند. آنها می توانند روی کف نصب شده یا به دیوار نصب شده باشند.

 

بی صدا و نیاز به فضای کم

رادیاتورهای شیشه ای بی سر و صدا کار می کنند و بدون نیاز به آب، بدون نیاز به روغن کاری، فضای زیادی را اشغال نمی کنند. رادیاتورهای شیشه ای در اندازه های مختلفی ارائه می شوند تا مطابق با نیازهای تامین گرمای هر اتاقی باشند.

بیشتر بخوانید: مقایسه بخاری برقی با گازی

همچنین در صورتی که تمایل به خرید کولر گازی دارید، میتوانید از صفحه آن دیدن فرمایید.

امکان چاپ طرح بر روی صفحه رادیاتور

در حال حاضر طیف گسترده ای از طرح های موجود برای رادیاتورهای شیشه ای وجود دارد. بنابراین می توانید. طرحی را که دوست دارید. را خریداری کنید.

طرح های اختصاصی و سفارشی مورد نظر شما برای رادیاتورهای شیشه ای (بسته به طراحی، اندازه و کمیت) ممکن است توسط بعضی از تامین کنندگان و تولیدکنندگان رادیاتورهای شیشه ای امکان پذیر باشد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *