راهنمای خرید هیتر های تابشی

راهنمای خرید هیتر های تابشی

هیتر های تابشی چیستند؟

هیتر های تابشی در حقیقت یک بخاری سقفی با سایز های گوناگون که برای گرم کردن فضای باز فروشگاه ها و رستوران، کارخانجات صنعتی و سوله ها، کارگاه ها، گلخانه ها، دامداری ها و مرغداری ها و اماکن عمومی و… استفاده می شود.

طراحی و ساختار این گرمایش تابشی به این شکل است که حاوی میله هایی که به دور آن رشته سیم پیچیده شده است میباشد. این میله ها برای گرمایش محیط کاربرد دارند. همچنین در کنار این میله ها نیز سد های صیقلی شده ای  وجود دارد که باعث بازتاب انرژی گرمایی تولید شده میشود.

عملکرد هیتر های تابشی

در ادامه راهنمای خرید بخاری های تابشی میخواهیم شما را با نحوه کارکرد این نوع بخاری های تابشی آشنا کنیم. بخاری های تابشی، حرارت را با راندمان بالا از لوله های استیل به رفکتور انتقال می دهد و بعد از آن، از طریق فن، حرارت در مسیر لوله ها هدایت و بصورت یکسان گرما در محیط منتشر می شود. هیتر های تابشی را در مکان ها و فضاهای با سقف بلند بکار می‏برند.

هیتر های تابشی قابلیت تبدیل کردن حرارت به امواج الکترومغناطیسی را دارد. البته که ناگفته نماند این حرارت از سوختن بدست می آید و بعد امواج در کل فضا پخش می شود. نکته مهمی که در مورد هیتر های تابشی باید بگوییم، این است که هیچ وقت شما قادر به جهت دار کردن و یا مسیر دهی گرمایش ایجاد شده نخواهید بود.  گرمای ایجاد شده به طور یکنواخت در تمام فضا پخش می شود. مهمتر از همه اینکه با استفاده از هیتر های تابشی، گردوغبار و آلاینده های موجود در هوا کم می شود.

مزایای خرید هیتر های تابشی نسبت به سایر سیستم های گرمایشی

بخاری های تابشی، اتلاف حرارت و انرژی نداشته و نسبت به سایر سیستم‏های گرمایشی، با استفاده از راندمان زیادی که دارند در مکان هایی که تردد بالا است مقرون به صرفه و اقتصادی هستند و محیط را بصورت یکسان گرم می کند.

اخیرا این دستگاه ها مورد توجه صاحبان صنایع صنعتی و کارخانه جات، سوله ها، گلخانه ها و… که محیط بزرگ و وسیعی دارند قرار گرفته و استقبال شگفت انگیزی جهت خرید و نصب این سیستم گرمایشی در مکان های کسب و کار خود کرده اند.

  • کاهش آلاینده های موجود در محیط
  • ایجاد گرمای یکنواخت و رسیدن به دمای مورد نظر
  • نگهداری آسان و نصب سریع
  • امکان نصب در سقف و برروی دیوار و عدم اشغال فضای مفید محیط
  • ایمنی زیاد
  • مقرون بصرفه بودن سوخت و انرژی
  • مصرف برق 100وات
  • مصرف گاز 4.5 تا 5.5 مترمکعب در هر ساعت
  • قسمت آتشخوار لوله استیل دارای 10سال گارانتی می باشد.
  • ترموستات محیطی تنظیم کننده دمای محیط
  • دارای استاپلایزر یا تنظیم کننده فشار گاز
  • دارای ریموت کنترل

انواع هیتر های تابشی

حالا در ادامه راهنمای خرید بخاری های تابشی، می خواهیم با انواع هیتر  آشنا شویم. هیتر های تابشی دارای انواع گوناگونی هستند که در بازار ایران عرضه می شوند. بطور کلی این نوع هیتر ها در دو نوع گرمایش تابشی گازی و برقی طراحی و تولید می شوند که با توجه به مقرون به صرفه بودن، هیتر های تابشی گازی را به شما پیشنهاد می کنیم.

هیتر با دو مدل PRS–U و  PRS–L تولید و ساخته می شوند.
  • هیت مدل U که اغلب در فضا های باز مانند رستوران و فروشگاه و فضا ی عمومی و صنعتی و… کاربرد دارند.
  • هیتر  مدل L برای گرمایش فضا های گلخانه ای و مرغداری ها و فضا یی که ارتفاع کمی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.
  • هیتر  سرامیکی یا هیترهای مدیوم و لارج مناسب برای فضا های باز و نیمه باز از جمله رستوران ها، کافی شاپ ها، آلاچیق ها، تراس ها، سالن ها، تعمیرگاه ها و… که به یک دستگاه کوچک تر برای گرمایش فضای محیط خود نیاز دارند استفاده می شود.

از معیار های انتخاب هیتر  سرامیکی برای گرمایش فضای باز رستوران و کافه ها میزان فضای محیط اشغال شده توسط این هیتر ها می باشد که با توجه به نصب این دستگاه ها به صورت سقفی یا دیواری مورداستفاده قرار می گیرند.

سخن پایانی

با هیتر  می توانید به آسانی فضا های بزرگی مانند سالن های صنعتی، گلخانه ها ، مرغداری ها و دیگر مکان ها را گرم کرد. این دستگاه باید در سقف هایی با ارتفاع بلند نصب شوند. در هنگام خرید هیتر های تابشی به ارتفاع فضای مورد استفاده خود توجه ویژه ای داشته باشید. چون توجه به این موضوع می تواند در بالا رفتن عملکرد صحیح دستگاه شما کمک کند.

هیتر های تابشی به صورت فوری گرما را در محیط پخش می کند. این سیستم گرمایش تابشی به صورت یکسان اجسام و سطوح را گرم می کند. البته فقط سطوحی که در دید مستقیم به بخاری قرار دارند گرم می شوند. گرچه هوا به طور مستقیم گرم نمی شود، ولی از طریق تماس با سطوحی که گرم شده اند گرم می شود. با نزدیک شدن سطوح به بخاری، شدت گرما افزایش پیدا می کند.

 

بخاری های تابشی چیست و نحوه کار ان به چه صورت است.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *