شستشوی انواع ظروف با جنس های مختلف!

قابلمه و ظروف پخت و پز

شستشوی انواع ظروف با جنس های مختلف! قابلمه یا ظروف پخت و پز کثیف را از آب داغ پر کنید و نصف فنجان پاک کننده مخصوص ماشین ظرفشویی (مایع یا پودر) به آن بیفزایید. بگذارید چند ساعت به همین ترتیب بماند و سپس خوب آبکشی کنید.

لکه های چای و قهوه

با استفاده از یک تکه پارچه آغشته به جوش شیرین می توان اینگونه لکه ها را با اطمینان خاطر از قهوه خوری و فنجان، و حتی چینی های مرغوب، پاک کرد.

ظروفی از جنس روی

بعد از خریدن ظروف رویی ، قبل از استفاده ، می توانید داخل ظرف را آب بریزید ، چند قاشق سرکه اضافه کنید و آن را چند دقیقه روی اجاق قرار دهید تا بجوشد و بعد آب آن را خالی کرده و از ظرف استفاده کنید، هرگز سیاه نمی شود.
اگر این ظروف سیاه شده ، برای تمیز کردن آن از سیم ظرف شویی و صابون استفاده کنید
اگر این ظروف بر اثر سرخ شدن یا پختن غذا سیاه شده ، ظرف خالی را روی اجاق قرار دهید و شعله را روشن کنید. با این کار تمام قسمت های سیاه ظرف به صورت دود از ظرف خارج می شود و ظرف شما کاملاً سفید می شود. به شرط اینكه بعد از خاموش کردن اجاق ، تا قبل از سرد شدن ظرف آب به آن نپاشید. چون این کار باعث سوراخ شدن ظرف می شود.

تمیز کردن ظرفی که در آن غذا سوخته است

شستشوی انواع ظروف با جنس های مختلف! اگرغذا به ته قابلمه چسبیده ، هرگز کارد، قاشق یا کفگیر فلزی برای پاك کردن آن به کار نبرید. کافی است آن را از آب گرم پر کنید و مقداری نمك نیز به آن اضافه کنید. اگرغذا خیلی محكم به قابلمه چسبیده است ، مقداری سرکه در آن بریزید و بجوشانید تا کاملاً پاك شود.

تمیز کردن قوری استیل

اگر قوری شما جرم گرفته است ، قوری را پر از آب کنید و ، مقداری آبلیمو در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. قوری شما کاملاً تمیز می شود.

پاك کردن ظروف آلومینیومی

برای پاك آردن این ظروف می توانید از سرکه استفاده کنید: چند قاشق سرکه داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما کاملاً نو و درخشان می شود.
در آخر یادتان باشد که بدون این وسایل گران قیمت هم می توان به راحتی زندگی کرد و به هر قیمتی داشتن ظرفشویی و مانند آن در خانه لازم نیست.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت لوازم خانگی، کلیه امور منازل به شکل چشمگیری ساده تر شدند. شستشوی ظروف همواره از دغدغه های همیشگی اعضای خانواده بوده است. خوشبختانه، ماشین ظرفشویی این امر را به بهترین و سریع ترین شکل ممکن انجام می دهد. با ارتقا و بهبود عملکرد تکنولوژی های موجود در ماشین ظرفشویی، شما می توانید ظروف مد نظرتان را با ماشین ظرفشویی تمیز کنید. انواع قابلیت ها و برنامه های شستشویی که در ماشین ظرفشویی وجود دارد، انتخاب نامحدودی برای شستشوی انواع ظروف به شما می دهد. البته برخی از ظروف به دلیل ظرافت و حساسیتی که دارند بهتر است با ماشین ظرفشویی تمیز نشوند. با این وجود شما می توانید با رعایت موارد زیر، حتی این گونه ظروف را با ماشین ظرفشویی شستشو دهید.

برنامه ی شستشوی ماشین ظرفشویی را متناسب با نوع ظروف انتخاب کنید

ظروف حساس غالبا از جنس های شیشه، لعاب و کریستال می باشند. این ظروف به دلیل ماهیت فیزیکی ترد و شکننده ی خود بهتر است. که به طور مداوم و طولانی مدت در معرض شستشو با دمای بالای آب نباشند. ماشین های ظرفشویی برنامه های مختلف بسیاری برای شستشوی ظروف دارند. شما باید از حالت شستشوی ظروف حساس که در هر ماشین ظرفشویی نام منحصر به فردی دارد، استفاده نمایید. به طور مثال در ماشین ظرفشویی های دوو، برنامه شستشوی Glass وجود دارد. که برای شستشوی انواع ظروف شیشه ای و چینی که از حساسیت بیشتری نسبت به سایر ظروف دارند استفاده می شود. از ویژگی های این برنامه ی شستشو، می توان به مدت زمان کمتر آن و دمای کمتر آب در فرایند شستشو اشاره کرد. این برنامه بهترین گزینه برای شستشوی ظروف حساس و شکستنی می باشد.

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب کولر گازی

به نحوه ی چیدمان ظروف حساس توجه کنید

شستشوی انواع ظروف با جنس های مختلف! برای شستشوی هرچه بهتر ظروف شما باید همواره به نحوه ی چیدمان ظروف خود دقت کنید. نحوه ی چیدمان صحیح ظروف، علاوه بر بهبود عملکرد شستشو، به حفظ سلامت بدنه و جنس ظروف کمک شایانی می کند. اهمیت این موضوع زمانی بیش تر می شود. که شما بخواهید با ماشین ظرفشویی خود، ظروف حساس و شکستنی را شستشو دهید. در ادامه به ارائه ی نکاتی جهت بهترین چیدمان ظروف حساس و ظریف در ماشین ظرفشویی می پردازیم.
مورد اولی که در چیدمان ظروف حساس باید به آن توجه داشته باشید. این است که ماشین ظرفشویی خود را تا حداکثر ظرفیت پر نکنید. بهتر است که همواره مقداری فضای خالی بین ظروف حساس وجود داشته باشد. به این شکل هم بهتر تمیز می شوند. و هم خطر آسیب دیدن آن ها به میزان چشم گیری کاهش پیدا می کند.
بشقاب ها و ظروف بزرگتر مثل ظروف شیرینی خوری را در قفسه ی پایینی ماشین ظرفشویی قرار دهید. و سطح داخلشان را به سمت مرکز آبفشان قرار دهید. کلیه ی لیوان ها و کاسه های بلوری و چینی را در بالاترین طبقه با اندکی زاویه قرار دهید تا سطوح مختلف آن ها به خوبی تمیز شود.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *