ماشین ظرفشویی چگونه ظرف های ما را می شوید

ماشین ظرفشویی چگونه ظرف های ما را می شوید ماشین ظرفشویی، یک دستگاه خودکار است که ظرف های کثیف را می شوید و تمیز می کند؛ تنها کاری که هر فرد باید انجام دهد، این است که ماشین را پر از ظرف کند، پودر شوینده را اضافه کند، چرخه شست و شو را تنظیم کند و دکمه «روشن» را فشار دهد. اما ماشین ظرفشویی برخی اعمال خاص را نیز خودبه خود انجام می دهد که عبارتند از:

  • خودش را از آب پر می کند.
  • آب را با سرعت و فشار زیاد از طریق فواره هایی به ظروف می پاشد تا آنها را تمیز کند.
  • آب کثیف را تخلیه می کند.
  • با پاشیدن آب بیشتر، ظروف را آبکشی می کند.
  • هوا را گرم می کند تا ظرف ها خشک شوند. البته اگر شما انجام این قسمت را هنگام تنظیم دستگاه خواسته باشید.

علاوه بر این، ماشین ظرفشویی بر کار خود نظارت می کند. تا همه چیز به طور مطلوب پیش رود. یک زمان سنج، طول مدت هرچرخه را تنظیم می کند؛ یک گیرنده حسی دمای آب و هوا را نمایان می کند تا از گرم شدن بیش از حد ظروف و تخریب آنها جلوگیری کند و گیرنده حسی دیگری می تواند بگوید. که سطح آب به اندازه کافی بالا هست تا مرحله شست و شو و آب کشی آغاز شود. بعضی از ماشین های ظرفشویی دارای گیرنده هایی هستند که میزان کثیفی آب را که از ظروف می چکد مشخص می کنند و وقتی که آب به اندازه کافی تمیز بود. ماشن ظرفشویی می فهمد ظرف ها تمیز شده اند.

نحوه کار ماشین ظرف شویی

ماشین ظرفشویی، یک دستگاه خودکار است که ظرف های کثیف را می شوید و تمیز می کند؛ تنها کاری که هر فرد باید انجام دهد، این است که ماشین را پر از ظرف کند، پودر شوینده را اضافه کند، چرخه شست و شو را تنظیم کند و دکمه «روشن» را فشار دهد. اما ماشین ظرفشویی برخی اعمال خاص را نیز خودبه خود انجام می دهد که عبارتند از:
خودش را از آب پر می کند.
آب را با سرعت و فشار زیاد از طریق فواره هایی به ظروف می پاشد تا آنها را تمیز کند.
آب کثیف را تخلیه می کند.
با پاشیدن آب بیشتر، ظروف را آبکشی می کند.
هوا را گرم می کند تا ظرف ها خشک شوند؛ البته اگر شما انجام این قسمت را هنگام تنظیم دستگاه خواسته باشید.
علاوه بر این، ماشین ظرفشویی بر کار خود نظارت می کند. تا همه چیز به طور مطلوب پیش رود. یک زمان سنج، طول مدت هرچرخه را تنظیم می کند؛ یک گیرنده حسی دمای آب و هوا را نمایان می کند تا از گرم شدن بیش از حد ظروف و تخریب آنها جلوگیری کند و گیرنده حسی دیگری می تواند بگوید که سطح آب به اندازه کافی بالا هست تا مرحله شست و شو و آب کشی آغاز شود. بعضی از ماشین های ظرفشویی دارای گیرنده هایی هستند که میزان کثیفی آب را که از ظروف می چکد مشخص می کنند. و وقتی که آب به اندازه کافی تمیز بود، ماشن ظرفشویی می فهمد ظرف ها تمیز شده اند.

شستن میوه

• اگر از مغازه دارها بپرسید، می گویند همه ماشین های ظرفشویی میوه و سبزی می شویند و سبد میوه شوی هم دارند. خوب است بدانید این سبد میوه شوی که مغازه دارها از آن نام می برند، چیزی نیست جز همان طبقه اول ماشین ظرفشویی شما! در حقیقت آنچه یک ماشین ظرفشویی را از نظر شستن میوه از ماشین ظرفشویی دیگر متمایز می کند، قابلیت کار با آب سرد است؛ یعنی اینکه در ماشین ظرفشویی برنامه ای تعبیه شده باشد که با استفاده از آن بشود میوه ها را با آب سرد شست تا پلاسیده نشوند.

انواع ماشین ظرفشویی

• به طور کلی سه نوع ماشین ظرفشویی وجود دارد: ماشین ظرفشویی توکار، ماشین ظرفشویی رومیزی و ظرفشویی ایستاده. ماشین ظرفشویی توکار را می توان زیر سینک ظرفشویی ، بین کابینت ها، زیر صفحه کابینتها بطور دائمی (البته تا زمانیکه کابینت ها را جابه جا نکنید) نصب کرد.
• ماشین ظرفشویی رومیزی معمولا روی کابینت ها و… یا نزدیک سینک ظرفشویی در آشپزخانه قرار داده می شوند و به راحتی می توان آنها را جابه جا کرد. حتی ماشین ظرفشویی رومیزی را می توان در انباری نگهداری کرد و هنگام لزوم برای شستشوی ظروف در آشپزخانه نصب کرد. ماشین ظرفشویی احتیاج به شیر آبی برای ورود آب به دستگاه دارد همچنین لوله تخلیه آن نیز بایستی درون فاضلاب قرار گیرد.
• نکاتی که باید هنگام خرید ماشین ظرفشویی رعایت کنید

بازوی آبپاش

• اگر قصد خرید دارید دنبال ماشین های ظرفشویی که دارای بیشترین بازوی آبپاش هستند بگردید. مدل های مناسب یک بازوی آبپاش دارند درحالی که مدل های مناسب تر بیش از سه بازوی آبپاش دارند.

استاندارد

• به استاندارد بودن توجه كنید اگر هنگام خرید ماشین ظرفشویی پول بیشتری بپردازید. و دستگاهی بخرید که حداقل انرژی را مصرف می کند و برچسب انرژی دارد، در این صورت نیازی نیست بابت بالارفتن هزینه آب و برق نگرانی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اشنایی با دستگاه تصفیه اب خانگی

کم مصرف

• میزان مصرف برق ماشین های ظرفشویی بیشتر از همه به تکنولوژی به کار گرفته شده. در آن بستگی دارد. هزینه های انرژی مصرفی، تعمیر و نگهداری هم نکته دیگری است که باید به آنها توجه کنید.
• انتخاب یک دستگاه غیر استاندارد ممکن است در اولین پله برای تان ارزان تر تمام شود اما هزینه های جانبی آن گران تر است. و باید هر ماه بابت انرژی مصرفی پول بیشتری پرداخت کنید. پس اگر در حال حاضر برای خرید ماشین مناسب بودجه کمی دارید. خرید تان را به چند ماه بعد موکول کنید. و دستگاه کامل و مناسبی را به خانه بیاورید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *