هیتر گازی فن دار چگونه کار می کند

هیتر کازی فن دار چگونه کار می کند بخاری برقی یا بخاری فن دار یک انتخاب کاملاً محبوب برای گرمایش است، به ویژه در خانه، ادارات یا محیط های کاری کوچکتر. آنها با حرکت هوا بر روی یک عنصر گرمایش و سپس به داخل اتاق کار می کنند. مدل های بخاری دمنده برقی قابل حمل را می توان به پریز برق وصل کرد.

بخاری دمنده برقی چگونه کار می کند؟

بخاری های دمنده الکتریکی با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی از طریق یک سیم پیچ گرمایش مقاومتی کار می کنند. سپس هوا با استفاده از یک فن روی کویل گرمایش حرکت می کند. سپس هوا گرم می شود و به داخل اتاق رانده می شود که نیاز به گرم کردن دارد.

کجا می توان از آنها استفاده کرد؟

بخاری های دمنده برقی بسته به اندازه آنها می توانند در محیط های مختلفی استفاده شوند. بخاری های فن دار کوچکتر در اتاق ها و دفاتر خانگی کوچکتر به خوبی کار می کنند در حالی که بخاری های صنعتی بزرگ مانند بخاری های دمنده 3 فاز می توانند کارخانه ها، انبارها و سایت ها را گرم کنند. بخاری‌های فن دار کوچک‌تر برای دفاتر و اتاق‌های خانگی عالی هستند، زیرا سریع گرم می‌شوند و قابل حمل هستند، بنابراین می‌توان در هر کجا که لازم باشد از آن‌ها استفاده کرد. بخاری های برقی فن دار را می توان در داخل استفاده کرد زیرا به سوخت نیاز ندارند و بنابراین نیازی به تهویه ندارند، اما بخاری های فن دار نباید در محیط های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی و دوش استفاده شوند.

فواید

فواید زیادی برای بخاری های فن دار وجود دارد که اصلی ترین آنها سرعت گرم شدن آنهاست. بخاری های فن دار می توانند فضاهای بسته را بسیار سریعتر از سایر بخاری ها گرم کنند و مقرون به صرفه ترین و کارآمدترین هستند. بخاری های فن نیز بسیار ایمن هستند، خطر گرم شدن بیش از حد آنها کم است و بسیاری از آنها دارای کنترل ترموستاتیک هستند که امکان تنظیم دما را فراهم می کند. فن هیترها می توانند کمی پر سر و صداتر از سایرین باشند، اما از اولین باری که معرفی شدند راه درازی را پیموده اند و همچنان ساکت تر می شوند.

 

ایمنی

از آنجایی که بخاری های دمنده برقی بسیار کارآمد هستند و می توانند به سرعت گرما را به داخل اتاق منتقل کنند، خطر گرم شدن بیش از حد آنها را کاهش می دهد، اما همچنان مهم است که این را در نظر داشته باشید و اگر نگران هستید آنها را بدون مراقبت رها نکنید. اکثر مدل ها دارای طیف وسیعی از ویژگی های ایمنی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد هستند. بخاری های با بدنه فولادی نسبت به بخاری های پلاستیکی در معرض خطر کمتری هستند زیرا خطر ذوب شدن پوشش وجود ندارد.

بخاری‌های فن دار

بخاری‌های فن دار (یا بخاری‌های برقی همرفتی، بسته به اینکه اهل کجا هستید) ارزان هستند. اما می‌توانند بسیار گران باشند. مخصوصاً در دوره‌های طولانی یا زمانی که برای گرم کردن مناطق بزرگ استفاده می‌شوند. این نوع بخاری ها معمولاً یکی از دو شکل مختلف دارند. بلند و باریک و کوتاه و صاف. اگر بین این دو انتخاب می کنید، نسخه بلند و باریک معمولا بهتر است، زیرا هوای بیشتری را سریعتر به گردش در می آورد.

بخاری های برقی فن دار چگونه کار می کنند؟

برقی فن دار بخاری های برقی فن دار ارزان هستند. اما برق زیادی مصرف می کنند.

هیتر کازی فن دار چگونه کار می کند بخاری های برقی با عبور جریان از طریق یک سیم پیچ گرمایشی مقاومتی کار می کنند که انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کند. سپس هوا با استفاده از یک فن از روی این کویل گرمایش مقاوم به داخل کشیده می‌شود، جایی که به سرعت گرم می‌شود و به داخل اتاق رانده می‌شود. بخاری های برقی فن دار به دلیل نحوه عملکردشان هوا را خشک می کنند و می توانند گرد و غبار را به گردش درآورند که به نوبه خود می تواند باعث خشکی چشم و گلو درد شود یا برای کسانی که آلرژی یا مشکلات تنفسی دارند مشکلاتی ایجاد کند.

بخاری های برقی فن دار معمولاً دارای یک ترموستات هستند. که به شما امکان می دهد میزان گرمای تولید شده را کنترل کنید و اغلب دارای کنترل سرعت برای فن نیز هستند. بیشتر بخاری های فن دار قابل حمل نیز مانند فن های معمولی قابل حمل هستند. و به سادگی گرمایش را غیرفعال می کنندعنصر زمانی که مورد نیاز نیست

کجا می توان از آنها استفاده کرد؟

از آنجایی که بخاری‌های همرفتی هستند. و هوای گرم را به گردش در می‌آورند. بخاری‌های فن برای گرم کردن اتاق‌های کوچک مانند اتاق خواب و اتاق‌های مطالعه مؤثر هستند. آنها را می توان در انواع مکان ها استفاده کرد. اما به دلیل اینکه آنها لوازم الکتریکی قابل حمل هستند. نباید در نزدیکی یا اطراف منابع آب استفاده شوند. در حالت ایده آل، این هواداران باید روی زمین بنشینند. هوای گرمی که تولید می‌کنند. به ناچار بالا می‌رود. بنابراین قرار دادن آنها روی زمین به گرم شدن یکنواخت‌تر اتاق کمک می‌کند.

این نوع بخاری ها هرگز نباید پوشانده شوند. انجام این کار می تواند. خیلی سریع آنها را به خطر آتش سوزی تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه بخاری برقی با گازی

بخاری های برقی فن دار چقدر مصرف انرژی دارند؟

بخاری‌های برقی فن‌دار بسیار ناکارآمد هستند. و در مقایسه با سایر انواع بخاری‌ها، کارکردن آنها بسیار گران است. که وقتی در نظر می‌گیرید. چقدر ارزان هستند. مایه شرمساری است. الکتریسیته خود منبع سوخت بسیار ناکارآمدی از نظر انتشار CO2 مرتبط با تولید آن است. هر چند یک بخاری برقی فن دار می تواند. بیش از سه برابر یک بخاری تهویه مطبوع چرخه معکوس 4 تا 6 ستاره برق مصرف کند. که آن را به یکی از ناکارآمدترین گزینه های گرمایشی موجود تبدیل می کند.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *