علت های گرم نشدن آب پکیج

علت های گرم نشدن اب پکیج مشکلات مربوط به پکیج (دیگ حرارت مرکزی) و آبگرمکن ها اغلب به سرعت قابل مشاهده است. برای استفاده از آبگرم کافیست شیر ​​آب را باز کنید. به محض اینکه از آبی که قرار بود. از شیر داغ خارج شود. احساس سرما کردید متوجه می شوید. که بسته بندی مشکل دارد. و به سرعت دلایل گرم نشدن آب بسته را جویا می شوید. ممکن است. نزدیک مخزن چکه و نشت آب را ببینید. یا صدای عجیبی از بسته بشنوید! هر یک از اینها می تواند. نشان دهنده. مشکل در بسته باشد. اما هیچ چیز بدتر از زمانی نیست. که بخواهید از آب گرم استفاده کنید. و پکیج شما کار نکند. در این صورت ممکن است فکر کنید. که در خرید پکیج گرمایشی اشتباه کرده اید. اما اکنون زمان بررسی دلایل کار نکردن پکیج است. پس خوب است. ادامه مقاله را مطالعه کنید.

دلایل گرم نشدن آب در پکیج گرمایشی

آیا تاکنون به قصد دوش آبگرم از خواب بیدار شده اید. اما با آب سرد مواجه شده اید. آیا مدت زیادی طول می کشد. تا پکیج آب را به خوبی گرم کند. اگر چنین است. متوجه خواهید شد. که بسته شما مشکل دارد. خوشبختانه در بسیاری از موارد این مشکلات به راحتی حل می شود. فقط باید دلایل کار نکردن پکیج گرمایشی را بدانید. در اینجا به برخی از دلایل گرم نشدن. آب پکیج گرمایشی اشاره می کنیم.

فشار کم آب

یکی از دلایل کار نکردن پکیج و گرم نکردن آب. فشار کم آب است. اگر فشار آب داخل سیستم پکیج کم باشد. (کمتر از 0.5 بار)، دستگاه به سرعت خاموش می شود. برای حل این مشکل باید فشار آب را تنظیم کنید. تا به پمپ و خود پکیج آسیب نرسد. برای این منظور شیر ورودی مسیر اصلی پرکننده. آب شهری به سیستم داخلی پکیج (شیر مشکی زیر دستگاه) را باز کرده و صبر کنید. تا فشار آب داخلی دستگاه به 2 بار (محدوده سبز) برسد. و سپس شیر پرکننده پکیج را ببندید.

علاوه بر موارد فوق خرابی فلومتر پکیج، خرابی پتانسیومتر گرمایشی، خرابی شیرها، وجود اشکال در پمپ و ورودی هوای آن، شیرهای نامناسب و … نیز می تواند از عوامل گرم نشدن آب باشد. بسته

همچنین گاهی ممکن است. پکیج به دلیل نوسانات ولتاژ برق خاموش شود. اما به طور کلی هر پکیج آنالوگ یا دیجیتال دارای یک دفترچه راهنمای کامل است که جدول خطاها و مشکلات احتمالی در آن وجود دارد. در صورتی که ایرادات و مشکلاتی که در عملکرد دستگاه پیش می آید. جزئی است. و می توانید. آن ها را برطرف کنید. اما در غیر این صورت باید حتما با خدمات پس از فروش مجاز همان برند. تماس گرفته. و کار تعمیر دستگاه را به تکنسین مجاز ارجاع دهید. از برند مربوطه در منطقه شما در اینجا موارد مهمی وجود دارد. که باعث می شود. آب درون بسته ها گرم نشود.

رسوب دیگ بخار را مسدود می کند

با گذشت زمان آلاینده های موجود در آب می توانند. به رسوب تبدیل شده و در مبدل حرارتی پکیج تجمع کنند. که این امر باعث کاهش راندمان انتقال حرارت و راندمان این سیستم گرمایشی می شود.
شما می توانید. با تمیز کردن مرتب بسته بندی، نرم کردن آب سخت با استفاده از هاردنر پلی فسفات و ایجاد دمای 80 درجه با رسوبات مبارزه کنید. اما اگر رسوبات باعث زنگ زدگی پکیج شده باشد. دیگر نمی توانید آنها را جدا کنید. و باید مبدل حرارتی پکیج را تعویض کنید.
علت های گرم نشدن اب پکیج البته رسوب گذاری مبدل ثانویه نیز یکی از عوامل گرم نشدن آب دیگ محسوب می شود. توجه داشته باشید. که این مبدل باید هر چند سال یکبار شسته یا تعویض شود. البته در بیشتر موارد شستن آن با آب و اسید می تواند. به کار مجدد پکیج گرمایشی کمک کند. پس پیشنهاد می کنیم این کار را به افراد حرفه ای بسپارید.

مبدل حرارتی

اگر آب گرم یا آب گرمی وجود نداشته باشد که به اندازه کافی گرم نباشد. احتمال خرابی مبدل حرارتی یا رسوب داخل مبدل حرارتی آب گرم پکیج شما وجود دارد. بنابراین باید در اسرع وقت توسط خدمات پس از فروش مجاز برند پکیج سرویس یا تعمیر شود. تا بتوانید عملکرد مناسب دیگ حرارت مرکزی خود را مشاهده کنید.

مشکل از ترموستات

اگر آب تا حد مورد نظر گرم نشود. دیگ حرارت مرکزی ممکن است به دلیل مشکل در ترموستات کار نکند. ترموستات را در حد دلخواه تنظیم کنید. اگر به درستی کار نمی کند. احتمالا زمان تعویض آن فرا رسیده است.

لامپ مدار یا چراغ پیلوت – برد کنترل

لامپ مدار یا چراغ پایلوت می تواند. یکی از دلایل کار نکردن پکیج باشد. که به راحتی برطرف خواهد شد. بنابراین بایدرا بررسی کنید. تا از روشن بودن این چراغ مطمئن شوید. برای یافتن این چراغ، می توانید. از  بندی به صورت دستی استفاده کنید. تا دستورالعمل های سازنده در مورد نحوه روشن کردن. آن را دنبال کنید.

مشکل سوخت

اگر پکیج شما گازسوز باشد. ممکن است. در خط سوخت دستگاه نشتی مشاهده کنید. اگر این اتفاق بیفتد.ممکن است. بوی تخم مرغ های فاسد را در اطراف  حرارتی حس کنید. توجه داشته باشید. که شما نمی توانید. این مشکل را به تنهایی حل کنید. بنابراین باید آن را به افراد حرفه ای بسپارید. و با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: کولر آبی سلولزی 6000 ترموستاتیک ایران شرق

 

محاسبه تقریبی ظرفیت پکیج گرمایشی

برای محاسبه ظرفیت تقریبی پکیج گرمایشی. مورد نیاز، متراژ واحد مسکونی را در 150 (کیلو کالری) و متراژ واحدهای اداری را در عدد 100 (کیلو کالری) ضرب می کنیم. (به دلیل اینکه واحدهای اداری آب گرم زیادی مصرف نمی کنند.) و در صورت نیاز. می توانید با کارشناسان شرکت دماتجهیز تماس بگیرید.

برای ویلاهایی که در فصل زمستان از چهار طرف با محیط سرد و پشت بام و کف در تماس هستند. بهتر است به ازای هر متر مربع زیربنای ویلا حدود 200 تا 250 کیلو کالری گرمایش در نظر بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *