شوفاژ برقی و ویژگی های آن

گرمایش الکتریکی چیست؟

شوفاژ برقی و ویژگی های ان بخاری برقی که به رادیاتور برقی نیز معروف است. یکی از مدرن ترین، ایمن ترین، متناوب ترین و موقت ترین وسایل گرمایشی به شمار می رود و در هر مکانی که برق وجود دارد می توان از گرمای آن استفاده کرد. داخل بخاری برقی به جای آب با روغن پر می شود. و المنت های تعبیه شده. در دستگاه روغن داخل پره های رادیاتور را گرم می کنند و با گرم شدن. پره های رادیاتور گرما به محیط منتقل می شود. در رادیاتور برقی گرما از طریق روغن منتقل می شود .نه از طریق سوخت آن و روغن مورد استفاده در سیستم دائمی است. و نیازی به تعویض ندارد.
با توجه به استفاده از روغن در ساختار بخاری های برقی و ظرفیت حرارتی ویژه کمتر روغن نسبت به آب، گرمایش رادیاتورهای برقی از رادیاتورهای معمولی است. که به سیستم لوله کشی آب گرم بخاری (و آب گرم) متصل می شود. از دیگ موتورخانه یا پکیج از آنها عبور می کند) به میزان محسوسی کمتر است. به طوری که اگر در حین کار به شوفاژ برقی یا بخاری برقی دست بزنید. دستتان نسوزد اما اگر در فصل زمستان به شوفاژ بخاری منزل دست بزنید معمولا دستتان می سوزد.

این وسیله گرمایشی گزینه بسیار مناسبی برای تامین گرمای مورد نیاز در محیط های کوچک تا متوسط ​​محسوب می شود. بخاری های برقی گاز گلخانه ای تولید نمی کنند. بنابراین استفاده از آنها بیشتر برای محیط زیست مناسب است و نصب و نگهداری از آنها آسان است. رادیاتورهای برقی در مدل ها و سایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند، بنابراین دانستن نکات مهم در مورد نحوه خرید آنها حائز اهمیت است.

نکات مهم در خرید بخاری برقی

نوع بخاری:

جنس بدنه گرمایش برقی اولین چیزی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. رادیاتورهای برقی از آلومینیوم ساخته شده و برای خریداران مقرون به صرفه است. همچنین آلومینیوم پس از طلا، نقره و مس به عنوان چهارمین بهترین رسانای حرارتی شناخته می شود.

قدرت گرمایش:

گرمایش رادیاتورهای برقی بر اساس تعداد پره های آنها با یکدیگر متفاوت است و باید با توجه به متراژ اتاق و فضای مورد استفاده و هر چه تعداد پره ها و ابعاد رادیاتور و گرمایش بیشتر باشد خرید کنید. قدرت بخاری برقی، برق آن نیز بیشتر خواهد شد.

تعداد تیغه ها:

نکته مهم دیگری که در انتخاب بخاری برقی باید به آن توجه کرد تعداد پره ها است و تعداد پره های رادیاتور برقی با مساحت محل مورد نظر ارتباط مستقیم دارد. هر چه تعداد پره های رادیاتور برقی بیشتر باشد برای محیط های بزرگتر مناسب تر خواهد بود. اما در نظر داشته باشید که استفاده از این وسیله گرمایشی برای محیط های خیلی بزرگ به خصوص محیط های با سقف بلند توصیه نمی شود.

ترموستات ایمنی:

رادیاتورهای برقی مانند بخارشوی برقی دارای ترموستات ایمنی با تنظیم دمای داخلی هستند. وظیفه این ترموستات ها این است که در صورت افزایش دمای داخلی دستگاه گرمایشی بلافاصله فعال شده و فرآیند گرمایش داخلی این دستگاه گرمایشی کنترل شده و یا به طور کامل قطع می شود.

سیستم خاموش شدن خودکار:

یکی دیگر از ویژگی های مهم بخاری های برقی، سیستم خاموش شدن خودکار است که با این قابلیت آرامش خاطر را برای مصرف کننده فراهم خواهد کرد.

ویژگی های اضافی:

وجود امکانات اضافی روی رادیاتور برقی باعث افزایش قیمت آن می شود و این ویژگی ها می تواند شامل مواردی مانند فن گردش هوا، جا حوله خشک کن، صفحه نمایش، محفظه جمع آوری سیم های برق، سیستم ضد یخ زدگی و … باشد.

 

قیمت اجاق گاز برقی:

عوامل زیادی در قیمت بخاری برقی تاثیرگذار خواهند بود که در این مقاله به این موارد اشاره کرده ایم و مهم ترین نکته در خرید بخاری برقی توجه به قدرت گرمایش و مساحت محیط مورد استفاده است.
مزایای گرمایش الکتریکی

استفاده آسان
خدمات و نگهداری ارزان
عملیات آسان
تنوع در اندازه
سازگار با محیط زیست
روغن دائمی ماشین
معایب گرمایش الکتریکی

بخاری برقی علاوه بر مزایای فوق دارای معایبی نیز می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم

قدرت و توان گرمایشی پایین نسبت به رادیاتورهای گرمایشی سیستم گرمایش مرکزی
مصرف برق بالا
به یک سیستم الکتریکی قدرتمند نیاز دارد
عدم تطبیق با سیم کشی ساختمان های قدیمی

بخاری های برقی برای گرم کردن مکان های بزرگ مناسب نیستند زیرا مصرف برق بالایی دارند. این بخاری ها در هر ساعت حدود 2 تا 3 کیلووات برق مصرف می کنند، بنابراین استفاده مداوم از آنها در فصول سرد سال به صرفه نخواهد بود.

اجزای گرمایش الکتریکی

پایه ها: دستگاه را به صورت عمودی بایستند.
عنصر: گرمای مورد نیاز برای گرم کردن سیال توسط عناصر لوله ای تامین می شود.
کلیدهای برق: برای اتصال و قطع برق ورودی نصب می شوند.
بدنه دستگاه: قسمت بیرونی بخاری بدنه یا بدنه است و قسمت هایی مانند مخزن، قاب و پایه ها در آن دیده می شود.
سیال: تبادل حرارت را امکان پذیر می کند. استفاده از روغن به جای آب در بخاری برقی از زنگ زدن و انفجار دستگاه در اثر تبخیر آب جلوگیری می کند.
کابل اتصال: رادیاتور را به جریان الکتریکی متصل می کند.
ترموستات: دمای فضا را مدیریت می کند.
فن گردشی: هوای گرم را در اتاق به گردش در می آورد.
حوله خشک کن: به شما امکان می دهد حوله ها و لباس های کوچک را برای خشک کردن در زمستان قرار دهید.

مزایای گرمایش الکتریکی

مزیت های اصلی گرمایش الکتریکی نسبت به سایر روش های گرمایش مانند گرمایش نفت، زغال سنگ یا گاز به شرح زیر است:

بدون آلودگی

شوفاژ برقی و ویژگی های ان گرمایش الکتریکی فضای تمیز و مرتبی را فراهم می کند. از آنجا که گرد و غبار زغال سنگ یا دود وجود ندارد و هنگام کار با دستگاه گرمایش الکتریکی، دست اپراتور سیاه نمی شود. همچنین عدم وجود گازهای دودکش منجر به آلودگی جو نمی شود و هیچگونه تلفات حرارتی مانند دود یا گازهای دودکش وجود ندارد. در گرمایش الکتریکی صدای تحریک کننده تولید نمی شود و همچنین تلفات تشعشعی بسیار کم است.

گرمایش یکنواخت

در صورت گرمایش القایی الکتریکی، گرما را می توان در قطعه کار تولید کرد و در نتیجه کار گرمایش یکنواخت انجام داد.

کنترل آسان

گرمایش الکتریکی را می توان به صورت آنی شروع کرد یا در زمان مورد نیاز متوقف کرد و فاصله زمانی بین خاموش شدن و خنک شدن مدار گرمایش را حفظ کرد. با گرمایش الکتریکی، کنترل های سوئیچینگ خودکار نیز امکان پذیر است.

دمای کنترل شده

در مورد گرمایش الکتریکی، دما را می توان بسیار دقیق کنترل کرد، مثلاً در ± 5 درجه سانتیگراد، که با فرآیند گرمایش غیر الکتریکی امکان پذیر نیست.

حفاظت خودکار

گرمایش الکتریکی کاملا ایمن است و به سرعت پاسخ می دهد. به این دلیل است که گرمایش الکتریکی با استفاده از دستگاه های کنترل سریع محافظت در برابر جریان بیش از حد و گرمای بیش از حد را فراهم می کند.

مقرون به صرفه تر

کوره های الکتریکی نیازی به فضای بزرگ برای نصب، ذخیره زغال سنگ و هیزم، بدون دودکش برای ساخت، عایق حرارتی اضافی ندارند. همه این عوامل باعث می شود شوفاژ برقی و ویژگی های ان گرمایش الکتریکی در مقایسه با گرمایش غیر برقی مقرون به صرفه تر باشد.

همچنین وسایل گرمایشی برقی ارزان‌تر هستند و برای راه‌اندازی و نگهداری خود به افراد ماهر زیادی نیاز ندارند.

بیشتر بخوانید: کولر آبی سلولزی سپهرالکتریک مدل BLCD PLUS SE8200

بالاترین راندمان استفاده

گرمای تولید شده توسط گرمایش الکتریکی از طریق دودکش و سایر محصولات جانبی هدر نمی رود، در حالی که بیشتر گرمای تولید شده تا 75٪ تا 100٪ توسط موادی که به صورت الکتریکی گرم می شوند استفاده می شود.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *