فن کویل دیواری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فن کویل دیواری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فن کویل دیواری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ یکی از فن کویل هایی است. که به عنوان بخشی از سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نامش پیداست. از کویل و فن ساخته شده است. که البته به همراه پمپ ها و لوله ها وظیفه تهویه و کنترل دمای هوا را بر عهده دارند.

ساختار فن کویل ساختار پیچیده ای نیست. بنابراین تنوع زیادی در نحوه ساخت. و به تبع آن در نحوه قرارگیری و نصب فن کویل ها وجود دارد. به عنوان مثال فن کویل های کفی. دیواری و سقفی نمونه هایی از فن کویل ها هستند. که بر اساس موقعیت مکانی تقسیم بندی می شوند.

این فن کویل ها به صورت روکار یا توکار قابل نصب هستند. به این معنی که فن کویل می تواند. در داخل دیوار قرار گیرد. و تمام ساختار خود را به جز شیر پنهان کند. و فقط شیر توسط بیننده دیده شود. همچنین امکان نصب فن کویل به صورت کلی در خارج از دیوار و یا به صورت پایه روی زمین وجود دارد. فن کویل های دیواری و کفی به ترتیب یکسان نامیده می شوند.

فن کویل دیواری به صورت افقی روی خود دیوار و در واقع نزدیک ترین مکان به سقف یا زیر سقف به صورت افقی نصب می شود. این فن کویل کاملا شفاف است. و نه تنها شیر، بلکه خود ساختمان نیز نمایان است. و از دیوار بیرون زده است. به دلیل این قرارگیری، ممکن است. با تهویه مطبوع یا اسپلیت اشتباه گرفته شوند.

کارکرد اصلی پنکه دیواری

فن کویل دیواری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ اگر بخواهیم به کارکردهای اصلی پنکه دیواری بپردازیم. باید بگوییم که پنکه دیواری نیز مانند هر فن کویل دیگری جزئی از سیستم تهویه مطبوع است. بنابراین باید بتواند دما را تنظیم و کنترل کند. تنظیم کند. و رطوبت، جریان هوا و تهویه را کنترل کنید. نحوه عملکرد فن کویل دیواری به این صورت است. که چندین ردیف لوله موازی و منحنی به نام کویل به بستری برای حرکت سیال یا آب سرد و گرم تبدیل می شود. شیرهای ورودی و خروجی برای این آب در نظر گرفته شده است. یک فن نیز در این مجموعه تعبیه شده است. که بسته به دمای مورد نیاز حرکت می کند. و می چرخد. می توان گفت اکثر فن کویل ها از جمله فن کویل زمینی، دیواری و سقفی ساختار یکسانی دارند.

در فصول گرم سال آب سرد وارد کلاف می شود. و فضای داخلی آن را خنک می کند. هوای گرمی که توسط شیر مکنده به داخل سیم پیچ کشیده می شود. به این سطوح برخورد کرده و دما را کاهش می دهد. و سپس به محیط باز می گردد. البته باید توجه داشت. که خود فن کویل منبع سیال یا آب را مشخص نمی کند. و این منبع به صورت دیگ یا پکیج فن کویل را همراهی می کند. تا منبع آب باشد.

برخی از فن کویل ها دارای کانال هایی هستند. که می توانند هوای داخل ساختمان را به هوای بیرون متصل کنند. اما کانال های فن بدون دیوار، مانند دیوار، به سادگی هوا را در داخل ساختمان به گردش در می آورند.

یکی دیگر از ویژگی های فن کویل دیواری امکان انتخاب جهت آن است. البته رایج ترین نوع آن به صورت صورت است اما مدل های دیگری نیز برای آن وجود دارد.

فن کویل دیواری چه مزایا و معایبی دارد؟

می توان گفت فن کویل دیواری در حالت وسط قرار دارد. و به ازای هر مزیتی که دارم هر سوژه ای مشکل دارد. بسته به نوع استفاده و ویژگی های محیط نصب. ویژگی ها را می توان به مزایا یا معایب تبدیل کرد. به همین دلیل مزایا و معایب فن کویل دیواری را همزمان بررسی می کنیم:

از آنجایی که فن کویل های دیواری روی خود دیوار قرار می گیرند. می توانند توجهات را به خود جلب کنند. و بخشی از دکوراسیون فضا باشند. این ویژگی هم می تواند. منفی باشد. و هم می تواند. در بهبود ظاهر فضا نقش داشته باشد. مثلاً اگر با محیطی سنتی با بافت قدیمی مواجه باشیم. این نوع فن کویل ها با این ظاهر. هارمونی آن فضا را به هم می زند. و آن را از هارمونی و یکپارچگی خارج می کند. زیرا ناگهان تأثیرات امروزی به فضا داده است.

اما در عین حال در مکان هایی که ظاهری مدرن دارند. این فرم از فن کویل می تواند. در جهت ظاهر آن فضا عمل کند. و نه تنها هارمونی آن را به هم نزند. بلکه ظاهر شیک، ساده و مدرن آن را نیز افزایش دهد.

اشغال محیط

فن کویل های دیواری فضای داخل اتاق یا محیط را اشغال نمی کنند. و فقط روی دیوار نصب می شوند. به همین دلیل جای باریکی فضای این نوع فن کویل ها وجود ندارد. البته نصب بر روی دیوار نیز خود به خود فضا را اشغال می کند. اما حجم کم و مناسب پنکه های دیواری به گونه ای نیست. که کاملا مشخص باشد. و از بخشی از فضا استفاده نکند. از طرفی برای فضاهای کوچکتر و محدودتر همین موضوع می تواند. مشکل ساز باشد.

از آنجایی که فن کویل های دیواری به راحتی بر روی دیوار نصب می شوند. و به صورت سطحی نصب می شوند. نیازی به آسیب رساندن به دیوار ساختمان ندارند. این ویژگی مزایای فن کویل دیواری را تضعیف نمی کند. و آن را برای هر مکان مانند بانک ها، ادارات، هتل ها، آپارتمان ها، سالن های پذیرایی، رستوران ها و غیره آماده می کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه بخاری برقی با گازی

مشکلات رایج فن کویل دیواری

تهویه یکی از کارهای ضروری برای نگهداری فن کویل و حفظ عملکرد آن است. بهتر است قبل از راه اندازی مجدد فن کویل ها تهویه کنید. عدم وجود تهویه بر عملکرد فن کویل تأثیر می گذارد. در واقع، خرابی و خرابی فن کویل می تواند به دو دلیل رخ دهد:

وجود رسوب در کویل گرمایش
هوا وارد کویل می شود

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *