فن کویل زمینی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فن کویل زمینی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فن کویل زمینی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ نوعی سیستم تهویه مطبوع است که مانند هر سیستم تهویه مطبوع دیگری وظیفه کنترل دما، کنترل رطوبت، خوشبوسازی هوا و گردش هوا را بر عهده دارد. این دستگاه شامل مبدل حرارتی و فن می باشد اما منبع اصلی گرما و سرما در این دستگاه موجود نمی باشد. در واقع برای استفاده صحیح از سیستم تهویه مطبوع فن کویل باید منبع آب مانند دیگ یا پکیج تهیه شود.

این دیگ یا پکیج منبع تغذیه فن کویل است و آب از طریق پمپ ها وارد فن کویل می شود. به این ترتیب فن کویل می تواند هم سرما و هم گرما تولید کند. فن کویل توسط ترموستات یا کلید روشن/خاموش کنترل می شود. فن کویل به دلیل ساختار ساده دو مزیت عمده دارد. یکی اینکه می تواند از نظر اقتصادی گزینه ای مقرون به صرفه برای بسیاری از کاربردها در مکان های مختلف باشد و دوم اینکه این ساختار امکان نصب فن کویل در زوایای و مکان های مختلف سازه را می دهد.

 

فن زمینی یکی از انواع فن کویل های سطحی است که به صورت عمودی و ایستاده روی زمین قرار می گیرد و دارای فن های زیادی می باشد. این فن کویل به راحتی قابل نصب و جابجایی است. از آنجایی که فن کویل زمینی کاملا شفاف است، در طراحی ظاهری آن دقت زیادی شده است. در واقع پنکه زمینی جزئی از نمای کلی فضا بوده و عنصری از دکوراسیون آن است. نمونه های زیادی از آنها را در انواع فضاهای تجاری، اداری، آموزشی و حتی مسکونی دیده ایم. این نوع فن کویل در طول زمان پیشرفت زیادی کرده است. در واقع تغییر ظاهر یکی از پیشرفت هایی است که فن کویل زمینی را برای استفاده در هر مکان و زمانی مناسب کرده است.

نحوه کار کویل های زمین

عملکرد فن کویل زمینی که مانند سایر فن کویل ها شامل فن و کویل می باشد به این صورت است که مکش هوا از جلو یا عقب و دمیدن هوا از بالا صورت می گیرد. این چرخه هوای داخل محیط را تغییر می دهد و جریان هوا را فعال می کند. این فن کویل دارای طیفی از ظرفیت های مختلف است و شکل و زاویه دمنده هوا در آنها قابل تنظیم است. به نمونه هایی از شیرهای فن کویل زاویه دار، فن کویل های زمینی شیب دار می گویند.

فن کویل های زمینی در دو نوع دو لوله ای و چهار لوله ای تعریف می شوند. در فن کویل های دو لوله ای، هر یک از این دو لوله به جریان آب سرد و گرم اختصاص دارد، بنابراین در این مدل از فن کویل های زمینی، دستگاه باید به عنوان گرمایش یا سرمایش عمل کند، امکان کارکرد برای دستگاه وجود دارد. در هر دو مدل به طور همزمان وجود ندارد. اما فن کویل های چهار لوله دارای یک کویل سرد و یک کویل گرم هستند و به همین دلیل هم می توانند سرمایش و گرمایش را انجام دهند.

قرار گیری هوای سرد

اگر به یاد داشته باشیم که هوای سرد در قسمت های زیرین یک محیط و هوای گرم در قسمت های بالایی به دلیل سبکی قرار دارد، می توان دلیل قرار گرفتن دریچه های ورودی و خروجی فن کویل را متوجه شد.

در فصول سرد، شیر ورودی که نزدیک به زمین است، هوای سرد را به داخل فن کویل می کشد. این هوا پس از گرم شدن از طریق دریچه خروجی واقع در بالای فن کویل زمینی به اتاق باز می گردد.

در فصول گرم، همان هوای سرد از دریچه های ورودی وارد فن کویل می شود، دوباره سردتر می شود و سپس از دریچه های خروجی وارد فضا می شود تا محیط خنک شود.

معایب فن کویل زمینی چیست؟

فن کویل زمینی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ از آنجایی که گفتیم فن کویل زمینی به صورت ایستاده روی زمین قرار می گیرد. بنابراین فضای زیادی را اشغال می کند. البته با پیشرفت تکنولوژی های ساخت، ابعاد فن کویل های جدید تغییر کرده و بسیاری از آنها نسبت به مدل های قدیمی کاملا باریک تر بوده. و حجم کمتری را اشغال می کنند. اما این امر در محیط های کوچک می تواند مشکل ساز باشد. بودن.
یکی دیگر از معایب فن کویل ها صدایی است. که تولید می کند. از آنجایی که این فن کویل به صورت فیزیکی روی زمین است، صدای آن را می توان به طور کامل حس کرد. البته بسته به هر فن کویل متفاوت است و می توان آن را به روش های مختلف، روش های نصب و استفاده از دمنده های مختلف کنترل کرد. برای اینکه آزاردهنده نباشیم. اما در هر صورت میزان صدای تولید شده به صفر نمی رسد.

مزایای فن کویل زمینی چیست؟

یکی از بهترین مزایای پنکه زمینی قیمت مناسب آن است. ساختار ساده فن کویل زمینی مزایای خوب فن کویل را در مجموعه ای متوسط ​​اما مقرون به صرفه گرد هم می آورد. همچنین به دلیل نحوه نصب فن، هزینه نصب نسبتاً کمتر است.
با توجه به سطح فن کویل های زمینی، دسترسی به فن کویل آسان است. این امر هم باعث سهولت در نصب و هم سهولت تعمیر در صورت خرابی و تعویض قطعاتی مانند فیلترها در صورت لزوم می شود.

با این حال، مزیت های کلی فن کویل ها باعث می شود بسیاری از افراد تمایل به استفاده از فن کویل برای فضای خود داشته باشند، اما زمانی که امکان جدا شدن ساختمان از سقف یا دیوار وجود ندارد تا فن کویل داخل شما کار کند، یک فن زمینی می توان از سیم پیچ استفاده کرد. این فن کویل روی زمین قرار می گیرد و به این ترتیب محیط از امکانات و مزایای فن کویل برخوردار می شود و نیازی به تعویض و بازسازی ساختمان نیست. به این ترتیب استفاده از فن زمینی در هر محیطی بدون مشکل و امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: کولر آبی سلولزی سپهرالکتریک مدل BLCD PLUS SE8200

فن کویل به عنوان دکوراسیون

همانطور که گفته شد فن کویل زمینی به عنوان عاملی در دکوراسیون به حساب می آید. این موضوع باعث شده تا سازندگان به فن کویل تنوع ظاهر، رنگ و طرحی بدهند. تنوع ظاهری و رنگی موجود برای فن کویل های زمینی به طور طبیعی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است، بنابراین این فن بسیار محبوب شده است.
سیستم فن کویل یک سیستم یکپارچه نیست. و هر اتاق و فضایی که فن کویل مخصوص به خود را داشته باشد. به راحتی می تواند شدت کار خود را طوری تنظیم کند که با اتاق های دیگر متفاوت باشد. این تنظیمات فقط به قدرت فن کویل اشاره دارد نه نحوه عملکرد آن.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *